Custom error page virker ikke helt...
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 30-09-01 11:33

Jeg har prøvet at lave en custom error page, men den virker kun hvis man
_ikke_ har extension på det link der ikke virker....

Her viser den _min_ error page:
http://www.ftphullet.dk/blabla

Her viser den _ikke_ min error page:
http://www.ftphullet.dk/blabla.php

Hvordan kan det være ???

Min .htaccess ser således ud :
ErrorDocument 500 http://www.ftphullet.dk/error.php
ErrorDocument 404 http://www.ftphullet.dk/error.php

Jeg har installeret Apache på min win2k maskine.

Håber der er en der kan hjælpe !!
Brian Rosenkrantz

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-09-01 11:41

"Brian Rosenkrantz" <brian@rosenkrantz.it> wrote in message
> Jeg har prøvet at lave en custom error page, men den virker kun hvis man
> _ikke_ har extension på det link der ikke virker....

Det ser ud til at fejlen kun opstår, med php-filer.

http://www.ftphullet.dk/findessletikke.png
Redirecter til http://www.ftphullet.dk/error.php

http://www.ftphullet.dk/findessletikke.php
Giver en fejl 500.

Hvad står der i din error_log?

> ErrorDocument 404 http://www.ftphullet.dk/error.php

Jeg ville bare skrive sådan i stedet:
ErrorDocument 404 /error.php
Så redirecter den nemlig ikke.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 30-09-01 11:54

"Niels Andersen" wrote in message

> Det ser ud til at fejlen kun opstår, med php-filer.
>
> http://www.ftphullet.dk/findessletikke.png
> Redirecter til http://www.ftphullet.dk/error.php

OK...underligt..

> Hvad står der i din error_log?

Jeg tror ikke jeg har en :).... jeg kan ik hvert fald ikke finde den !!

> ErrorDocument 404 /error.php
> Så redirecter den nemlig ikke.

Nej, men så kan jeg ikke få det til at virke....
Brian Rosenkrantz

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 30-09-01 11:59

"Brian Rosenkrantz" wrote in message

> Jeg tror ikke jeg har en :).... jeg kan ik hvert fald ikke finde den !!

Jeg fandt den alligevel :)

[Sun Sep 30 12:39:21 2001] [error] [client 213.237.14.***] File does not
exist: e:/home/default/findessletikke.png
[Sun Sep 30 12:39:38 2001] [error] [client 62.242.185.***] Premature end of
script headers: e://apache/php/php.exe
[Sun Sep 30 12:44:23 2001] [error] [client 212.216.200.***] File does not
exist: e:/home/default/default.ida
[Sun Sep 30 12:52:52 2001] [error] [client 62.11.89.**] File does not exist:
e:/home/default/default.ida

Andet siger den ik' ?!?!?
Brian Rosenkrantz

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-09-01 12:33

> [Sun Sep 30 12:39:38 2001] [error] [client 62.242.185.***] Premature end
of
> script headers: e://apache/php/php.exe

e://apache/php/php.exe ???
Argh, Windows...

Beklager, jeg ved ikke så meget om at få det til at køre på Windows.
Jeg gider simpelt hen ikke arbejde med det, helt godt bliver det jo aldrig,
når man bruger Windows som server.

Men jeg er nu heller ikke stødt på den fejl før, selv om jeg har arbejdet
med en pæn sjat Windows-maskiner, som udviklingsmaskiner.
Prøv lige at tjekke, om PHP er installeret korrekt.
Vis fx. alt hvad der har med PHP at gøre, i din httpd.conf.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jacob Volstrup

Dato : 01-10-01 13:37

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Beklager, jeg ved ikke så meget om at få det til at køre på Windows.
> Jeg gider simpelt hen ikke arbejde med det, helt godt bliver det jo

Måske kan følgende bruges til noget?
basename($PHP_SELF)
Har ikek fulgt tråden helt, men brugte det selv som en løsning, da jeg
arbejdede på en windows maskine.

Mvh Jacob Volstrup

Fra : Mickey

Dato : 01-10-01 15:52

"Jacob Volstrup" <volstrup@avanceret.dk> skrev i en meddelelse

> Måske kan følgende bruges til noget?
> basename($PHP_SELF)
> Har ikek fulgt tråden helt, men brugte det selv som en løsning, da jeg
> arbejdede på en windows maskine.

læs tråden og vid at du er helt ved siden af ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-10-01 05:24

> e://apache/php/php.exe ???
> Argh, Windows...

:)

> Beklager, jeg ved ikke så meget om at få det til at køre på Windows.
> Jeg gider simpelt hen ikke arbejde med det, helt godt bliver det jo
aldrig,
> når man bruger Windows som server.

Jeg har lagt mærke til at det er når man kører PHP i CGI-mode at den gør
det!

Hvis man ikke kører den som CGI virker det som man skulle forvente!

I hvert fald får jeg "Internal Server Errors" hvis jeg bruger url'en
"denne_fil_findes_ikke.php", men standard 404 med "denne_fil_findes_ikke".

Med venlig hilsen Mogens
www.momech.dk
-- --
"Engelske låneord er ikke et must - det er bare en trend."

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 04-10-01 12:34

> Hvis man ikke kører den som CGI virker det som man skulle forvente!

Med det mener du så at "blabla" vil gi' en 404, ligesom "blabla.php" gør ?!

Brian Rosenkrantz

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 04-10-01 22:17

> Med det mener du så at "blabla" vil gi' en 404, ligesom "blabla.php" gør ?!

Nej omvendt - at "blabla.php" giver en 404 med PHP som SAPI mens "blabla.php" giver en "Internal Server Error" med PHP som CGI.

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 05-10-01 05:28

> Nej omvendt - at "blabla.php" giver en 404 med PHP som SAPI mens
"blabla.php" giver en "Internal Server Error" med PHP som CGI.

Ok, der blev jeg tabt...

Jeg må jo så nok inrømme at jeg ikke har vildt styr på det der med at have
apache på min computer!

Sidst lød det som om deu sagde at det hele måske ville virke hvis jeg
fjernede CGI, så er det det jeg skal gøre??...jeg bruger alligevel ikke CGI
!
Brian Rosenkrantz

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 05-10-01 13:41

> Ok, der blev jeg tabt...

> Jeg må jo så nok inrømme at jeg ikke har vildt styr på det der med at have
> apache på min computer!

Det har jeg heller ikke - det kan være det er derfor! ;)

> Sidst lød det som om deu sagde at det hele måske ville virke hvis jeg
> fjernede CGI, så er det det jeg skal gøre??...

Ja det var ca. også det jeg mente!

>jeg bruger alligevel ikke CGI !

Så vidt jeg ved er CGI ikke noget man "fjerner" - det er en måde at køre PHP på.

Man kan enten køre PHP som CGI (dvs. som et standard exe-program som alt indput, dvs. dit program, bliver hældt igennem, og som derfra genererer output) eller som modul (noget med at Apache kører PHP, ikke Windows).

I andre, er jeg helt galt afmarcheret?

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 17-10-01 11:26

> [...]

indput, dvs. dit program, bliver hældt igennem, og som derfra > genererer
output) eller som modul (noget med at Apache kører PHP, ikke Windows).

Øv.... er der virkelig ikke andre der kan hjælpe :((

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 17-10-01 13:30

> Øv.... er der virkelig ikke andre der kan hjælpe :((

Prøv at beskrive problemet igen: Hvad har du gjort, hvordan er Apache og PHP
sat op - og hvad PRÆCIS virker ikke???

--
Mvh. Mogens,
www.momech.dk

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 17-10-01 17:28

Mogens Meier Christensen wrote

> hvordan er Apache og PHP sat op -

Jeg ved ikke helt hvordan man forklare det eftersom jeg ikke er den vilde
haj til det her...

Jeg har installeret "NuSphere-download-1.13.10-Win32" på min windows2000
computer.
Den har alt hvad man skal bruge i sig..mySQL og CGI og PHP.....
PHP køre fre en "php.exe" fil ved jeg.

> og hvad PRÆCIS virker ikke???

Mit præcise problem er, at den custom error page jeg har lavet, kun virker
når man _ikke_ skriver ".php" efter et link.
Eks:
Her kommer der en standard "Internal Server Error" side, hvilket skulle ha'
været _min_ error page.
www.ftphullet.dk/side_der_ikke_findes.php

Her virker min error page fint:
www.ftphullet.dk/side_der_ikke_findes

Hvis jeg derimod skriver .html alle andet, så virker min error page også
fint...

jeg forstår altså bare ikke hvorfor min error page ikke virker når jeg
skriver ".php" som extention !?!?!?!

Brian Rosenkrantz