Skærme
Fijala 3554
19" til max 3000,- ?
Fra : Morten Juel

Dato : 30-09-01 10:07

Hejsa NG

Jeg er kommet til penge )
Så nu skal den gamle 17" ibm sq ud af vagten, men hvad hulen skal man købe
af 19" ?
Jeg har kigget på samtron 96P som også er rost længere nede i denne ng, men
er det den bedste man får inde for 3000,- grænsen ?
Nogle ideer ?

Mvh
Morten

Fra : Morten Juel

Dato : 30-09-01 10:13

HOV jeg så lige CM715ET 19" / 1600x1200 / 0,22dp / 1 Year 3.265 kr

det er en hitachi.. på 0.22dp og de er rigtige ikke som den samtron !! så må
det da være der man skal ligge sine penge ! eller ??

Mvh
Morten

Fra : Fist of Fury

Dato : 30-09-01 12:35

Mener den kører 1600X1200 ved 75 Hz gå hellere efter en der kan gøre det ved
85...
HAr lgie købt en samsumg syncmaster 900 sl+ og damm den er lækker
bliver helt glad af at sidde og kigge på den.

En anden lille fordel ved den altså foruden det fremragende billede er at
den er short enck
fylder ikke menet mere end en alm 15" haps kan jeg kun sige......

Hygge

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-01 12:49

"Fist of Fury" <janimal@mail.trillegaarden.dk> wrote in message

> HAr lgie købt en samsumg syncmaster 900 sl+ og damm den er lækker
> bliver helt glad af at sidde og kigge på den.

Ja, den har jeg også,,, 1600 * 1200 ved 85 HZ 32 bit.

Men nu er den efter ca. 1,5 År, begynt at lave ecko i billedet... Samt at
man kan se masken, rimeligt kraftigt i kanterne. Og at den buer lidt indad,,
altså billeder øverst går op i en spids i ventre og højre hjørne. Mest i
ventre. (kan ikke indstilles)

Fra : Morten Juel

Dato : 30-09-01 16:37

> Mener den kører 1600X1200 ved 75 Hz gå hellere efter en der kan gøre det
ved
> 85...
hvorfor hulen skulle man ha en skærm der kan køre flere HZ med et grimmere
billede ???

Mvh
Morten

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-09-01 19:34

> ved
> hvorfor hulen skulle man ha en skærm der kan køre flere HZ med et grimmere
> billede ???

Der er da ingen der siger at billedet bliver grimmere, hvis skærmen kører
flere HZ... Men detsuden kan man da ikke kigge på skærme der kører under 85
HZ,, Så bliver man da bims i hovedet.. Jeg for hovedpine og meget mere..

Fra : Fist of Fury

Dato : 30-09-01 21:13

hvad mener du med et grimmere billede, og til dig Bjarke kan du ikke bare få
den byttet, der er jo tre års garanti på skærmen....

Fra : Morten Juel

Dato : 01-10-01 01:25

> Der er da ingen der siger at billedet bliver grimmere, hvis skærmen kører
> flere HZ...
hehe læs tråden før du svare

Mvh
Morten

Fra : Fist of Fury

Dato : 01-10-01 19:07

hmm, det var så Bjarke det sagde nedenstående og dig der sagde " hvorfor
hulen skulle man ha en skærm der kan køre flere HZ med et grimmere billede
??? "

Så mon ikke jeg havde læst tråden......

Fra : Morten Juel

Dato : 01-10-01 22:57

> hmm, det var så Bjarke det sagde nedenstående og dig der sagde " hvorfor
> hulen skulle man ha en skærm der kan køre flere HZ med et grimmere billede
> ??? "
hehe ja, men han sagde at han synes jeg skulle vælge en med større dp og
flere hz, hvor jeg så siger at jeg da ikke vil ha grimmere billede bare pga
HZ !!

Mvh
Morten

Fra : Lars Kringelbach

Dato : 02-10-01 17:00

> [...]
> flere hz, hvor jeg så siger at jeg da ikke vil ha grimmere billede bare pga

Inden du siger det, så prøv lige at læs her:

http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/hardware/index.cfm/action/view/id/365

I andet afsnit står der at de 0,21dp er målt horisontalt, hvor man
tilsyneladende normalt måler vertikalt, og at det nærmere er 0,26dp. Det
er godt nok en anden Hitachi skærm end den du nævner, men jeg vil
formode at der gælder det samme for den.

Mvh Lars

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 03-10-01 11:03

Lars Kringelbach wrote:

> [...]
> er godt nok en anden Hitachi skærm end den du nævner, men jeg vil
> formode at der gælder det samme for den.

I anmeldelsen skriver de dp angiver hvor mange pixels en skærm kan vise, men er
dp ikke et tal for hvor stor afstand der er imellem to pixels?

Mvh

Bruno

Fra : -=Madsen=-

Dato : 02-10-01 17:55

Hva med at kikke lidt på en ADI 19" til Kr. 2695,- fin mærkevare skærm som
jeg ville vælge hvis mit budget var max 3000,-

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514587909

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 02-10-01 19:25

Morten Juel wrote:

> Nogle ideer ?

Jeg synes lige du skal overveje projektet en gang til.

Hvis det var mig som skulle købe en skærm til 3000.- så ville jeg til
hver en tid foretrække en fornuftig 17' fremfor en halvdårlig 19' skærm.

Ikke nok med at man får en bedre skærm ved at nøjes med en 17' der er
også den effekt at desto større skærm desto synligere er eventuelle
problemer der måtte være.

Hvis din nuværende 17' er helt uacceptabel så bliver du næppe
lykkeligere ved at købe en uacceptabel skærm som fylder mere på
skrivebordet. Saml dog lidt flere penge sammen og køb noget ordentligt i
stedet, en god skærm kan holde i mange år.

Mvh

Bruno

Fra : Jes Conradsen

Dato : 02-10-01 22:33

Hejsan

En anden mulighed kunne også være at spare lidt flere penge op til en lidt
dyrere 19". Samsung 900NF, med det fine NEC/Mitsubishi Diamondtronrør, som
dd. kan erhverves for lidt over 3700,- er en ret fin skærm til en ret fin
pris. Jeg har stor glæde af min.

Hilsen
Jes

Om Samsung 900NF, se også: