Gode råd modtages gerne - om p-piller
Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-01-01 17:17

Hej alle

Mella er en "dum" kat, hun bliver næsten hysterisk, når hun skal have
p-piller, der er så en ting, men samtidig kan jeg ikke rigtig finde ud af at
docere pillerne.

På klokkeslet 14 dage efter den sidste pille går hun i løbetid. Hendes
sidste løbetid sluttede torsdag aften. Om mandagen fik hun en p-pille, men
viste alligevel tegn på begyndende løbetid mandag aften ; hun kaldte på alle
de skønne kavalerer, kurrede og var ekstra kælen, det eneste tegn på løbetid
hun manglede var at slå halen til side.

Hun skal efter planen parres til marts, derefter overvejer jeg om hun skal
kastreres eller om hun skal have p-sprøjter i stedet for pillerne. Nogen,
der har erfaring med p-sprøjter til hunkatte????

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 23-01-01 18:11

Hvorfor giver du hende p-piller sådan "on-off" (det lyder sådan)
En kat der får p-piller skal have dem fast én gang i ugen, nogle måske hver
8. dag andre hver 6. dag.
Det er ikke sundt for en kat at komme i den ene løbetid efter den
anden....Så mit spørgsmål ? Hvorfor giver du hende dem ikke fast ? Eller det
er måske nyt det her ?
Hvis du vil have hende paret i marts tager du vel pillerne af hende i
slutningen af Feb. og så putter hende tilbage på p-piller når killingerne er
1-2 uger gamle.
Sådan ville JEG gøre det *smile*
P-sprøjter kender jeg ikke så meget til, jeg tror jeg har hørt et sted at
risikoen for cancer er større med p-sprøjter, men jeg ved det ikke...

MVH

Mette

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-01-01 18:57

Hej Mette

Jeg har været uheldig at glemme at give hende p-piller 2 gange.

Når jeg tænker på p-sprøjter er det fordi hun er virkelig svær at give
p-piller. (Og nej jeg plejer ikke at have problemer med det, i den situation
er hun bare en rigtig hystade)

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 23-01-01 19:50

Hmmm, hvad gør du da når du giver hende piller ?
Jeg er nok ret heldig...Jeg åbner bare munden på Electra, holder den så
lukket i 15 sekunder og VUPTI.... så er pillen væk *grin*

Knus

Mette

--
-----

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-01-01 20:08

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:94kgca$2a6t$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> Når jeg tænker på p-sprøjter er det fordi hun er virkelig svær at give
> p-piller. (Og nej jeg plejer ikke at have problemer med det, i den

Hej Nina

Bast var - øhhh er - også en hystade mht. pillegivning, men da jeg havde
hende med til Raiku sidst, havde jeg også en p-pille med, og bad simpelthen
om at få demonstreret hvordan hun ville give piller til sådan en hysterisk
kat...
Hun tog om hendes hoved - lige der hvor kæben "snævrer" ind (du ved hvad jeg
mener, forhåbentlig...), tvang hovedet helt bagover, så snuden pegede lige
op i loftet, så tog hun pillen i den anden hånd - åbnede hendes mund med en
finger på underkæben, som hun tvang ned - og puttede pillen ind! Den
smuttede godt nok ud igen første gang, men anden gang var den der... Og ved
du hvad, det virker! Nu har jeg selv gjort det 3-4 gange med stor succes...
Før måtte Bent holde hendes forben, så jeg kun behøvede at koncentrere mig
om hovedet/tænderne
Mine andre hunkatte er "piece of cake" at give piller - et greb i nakken,
åbn munden og ind med pillen - bare ikke Bast (rigtig surt da hun skulle
have Tribrissin = kæmpestore penicillinpiller, der smager ækelt i to uger
*suk*).

Og jeg ville nu holde hende på pillerne - der er stor forskel på, hvor lang
tid en p-sprøjte varer, på nogle katte i 3-4 måneder, og så kan du jo ikke
få parret i marts.

Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-01-01 21:44

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ved
> du hvad, det virker! Nu har jeg selv gjort det 3-4 gange med stor

Det er sådan jeg plejer at gøre, men sidste gang måtte jeg tage et fast tag
i nakkeskindet og løfte hende halvt op, hun vrider sig som en ål og er lige
så glat.

Lara lærte jeg jo at tigge om p-piller ved hjælp af godbidder, det virker
heller ikke på Mella

> Og jeg ville nu holde hende på pillerne - der er stor forskel på, hvor
lang
> tid en p-sprøjte varer, på nogle katte i 3-4 måneder, og så kan du jo ikke
> få parret i marts.

Jeg ville også holde p-pillerne ud indtil marts, det jeg tænkte på var efter
fødslen, men jeg mente nok at p-sprøjter havde nogle større bivirkninger.
Jeg har heller ikke besluttet om hun skal have mere end 1 kuld.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : N/A

Dato : 24-01-01 12:09

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-01-01 12:09

Din OE bruger sv i stedet for re når du svarer..;((
det betyder at nogle newsservere filtrerer dit svar fra...;((((

Du kan rette det ved enten at opgradere OE eller gå til news:dk.binaer og
hente den post som hedder oe-fix, som retter det ;)))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa