Godt kattefoder?
Fra : Frk. Smiley

Dato : 22-01-01 09:36

Hej!

Jeg vil lige høre, hvilke produkter I synes er de bedste på markedet ( min
lille guldklump på 15 uger skal jeg have det bedste af det bedste

Og da jeg aldrig har haft kat før - har jeg ikke det store kendskab til
"foder markedet"

jannie

Fra : Kirstine

Dato : 22-01-01 10:30

In article <94grcv$6g9$1@news.inet.tele.dk>, remove@1.dk says...

Hej Jannie

> [...]
> lille guldklump på 15 uger skal jeg have det bedste af det bedste
>
> Og da jeg aldrig har haft kat før - har jeg ikke det store kendskab til

Da Tabasco og Julius var små, fik de Hills Sience Plan Growth til
killinger, både som tørfoder og vådfoder. De var vilde med det, og det er
sammensat, så de små pus får alt det, de behøver, mens de vokser.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Frk. Smiley

Dato : 22-01-01 11:57

Hej!

Tak for rådet!!

Hills er det noget man kan købe i dyrehandlere, eller fås det kun hos
dyrlægen???

jannie ( det ikke kender så meget til "fodermarkedet"

Fra : Kirstine

Dato : 22-01-01 16:03

In article <94h3l0$lhg$1@news.inet.tele.dk>, remove@1.dk says...
> Hej!
>
> Tak for rådet!!
>
> Hills er det noget man kan købe i dyrehandlere, eller fås det kun hos
> dyrlægen???

Foderet fåes både hos dyrlægen og i eksempelvis Bonnies Dyrehandel. Det
er lidt dyrt - vi gav 124,- for 2 kg tørfoder. Til gengæld bliver de
hurtigt mætte og veltilfredse

Hills det er langt det bedste. Jeg har en veninde, som sværgede til
Whiskas, og hendes kat har nu svære problemer med sten i urinen i en
alder af 9 måneder, og det har dyrlægen sagt er på grund af det høje
indhold af magnesium i Whiskas.

Kirstine

--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-01-01 14:59

vist nok kun hos dyrlæger, jeg har endnu ikke set det andre steder, men du
skal bestemt ikke lade dig afskække af prisen, både på kort og langt sigt er
det klart det billigste..;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 22-01-01 16:01

Hejsa

Jeg fodrer selv med Royal Canin(dyrhandler), men mange andre mærker er gode.
Der findes Hills (noget Hills fås kun hos dyrlægen, mens andet Hills fås hos
en dyrhandler) IAMS(dyrhandeler) skulle også være godt, og det samme med
Specific (dyrlægen).
Alle mærkerne er gode og koster omkring det samme..... Specifik og Hills fra
dyrlægen er vidst lidt dyrere end det andet. 10 kg. Royal Canin koster 349,-
hos PetGo for deres killingetørfoder og 329,- for 10 kg. for det
"almindelige"
Killinger skal have killingetør&vådkost til de er 10-12 mdr.

Jeg vil anbefale dig at købe politikens kattebog (1999) den er virkelig god,
og en god opslagsbog

MVH

Mette

Ps, hvad hedder din lille guldklump ?

--
-----
Gillian's Norske Skovkatte

Fra : Sidsel & da Gang O' ~

Dato : 22-01-01 17:06

Nu blander jeg mig lige lidt, Specifik er ikke så vidunderligt, første
ingrediens er korn, det er da ikke sundt for et rovdyr!

Eukanuba har nogle ret lækre produkter, med et meget højr indhold af kød. De
har netop introduceret en hel linie til killinger og opefter.

- Sidsel

Fra : jannie

Dato : 22-01-01 21:47

Tak for alle jeres indlæg!

Jeg har hørt at Whiskas ikke skulle være så godt - så det vil jeg ihvertfald
gå langt udenom.

Tror jeg vil starte med at købe Hills ( til kattekillinger)!

Iøvrigt hedder guldklumpen Kira

Jannie

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-01-01 22:44

jamen på egne og andres vegne (avvv) det var så lidt ;))
denne gruppe er simpelthen stedet for alle kattesamlevere for gode råd og
kattesnak bare den havde været der da Melissa flyttede ind og besluttede at
jeg skulle leve sammen med hende

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa