Viderestilling og 2 MSN-numre
Fra : Niels Andersen

Dato : 29-09-01 20:47

Same old: Jeg har fået ekstra nummer på min ISDN, mit udstyr består af en
gammel Eicon Diva og så ellers analoge apparater.

Når jeg tager min analoge telefon, og aktiverer viderestilling (på Diva'en),
så er det kun det primære nummer, som bliver viderestillet.
Måske det samme problem, som "ingen CID" (i tråden før denne), nu får vi at
se hvad Orange har at sige om sagen, når engang de ringer tilbage.

Men lad os så sige, at jeg får viderestilling på begge numre. Hvordan
bestemmer jeg så hvilket nummer jeg vil viderestille?
De to telefonnumre er primær på henholdvis den ene og den anden port i
Diva'en, men det er ligegyldigt hvilken port jeg bruger. Viderestillingen
ændrer kun det primære nummer.

Hvis det kan "hjælpe på det", så kan jeg oplyse at jeg snart køber en Ascom
33 plus. Den skulle gerne kunne lidt mere end Diva'en. :)
Der nok en manual med, så mit spørgsmål er bare, om den kan håndtere det?
(På en fornuftig måde?)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-09-01 08:14

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
> Men lad os så sige, at jeg får viderestilling på begge numre. Hvordan
> bestemmer jeg så hvilket nummer jeg vil viderestille?

Ved at ringe "ud fra" det nummer du vil viderestille

> De to telefonnumre er primær på henholdvis den ene og den anden port i
> Diva'en, men det er ligegyldigt hvilken port jeg bruger. Viderestillingen
> ændrer kun det primære nummer.

Lyder ikke logisk. Hvis du ringer fra dit ekstranummer, kan folk så se det
på deres nummervisere?

Det kan den.

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-09-01 10:20

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
news:3bb6c627$0$80716> > Men lad os så sige, at jeg får viderestilling på
begge numre. Hvordan
> Ved at ringe "ud fra" det nummer du vil viderestille

Nope, virker ikke.
Hvis jeg tager min analoge telefon, som er sat til den port der har mit
andet MSN som primært nummer, og aktiverer viderestilling (på diva'en), så
virker det for mit FØRSTE msn-nummer. :(

Viderestillingen
> Lyder ikke logisk. Hvis du ringer fra dit ekstranummer, kan folk så se det
> på deres nummervisere?

Ja.

> Ascom
> Det kan den.

Godt. :)
Så er problemet nok slet ikke så stort. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-09-01 14:21

> [...]
> andet MSN som primært nummer, og aktiverer viderestilling (på diva'en), så
> virker det for mit FØRSTE msn-nummer. :(

Så har du noget defekt udstyr eller tilsvarende.
Hvis du sender viderestillings-kontrolkoden med dit andet nummer som
a-nummer så _er_ det dit andet nummer der viderestilles.

> Ja.

Så må det være diva'ens kontrolkoder til viderestilling der opfører sig
forkert. Fx ved slet ikke at medsende hvilket nummer der skal viderestilles.
Analogt udstyr er noget skrammel

--
Martin Højriis Kristensen
Life is a cookie

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-09-01 19:46

> Så har du noget defekt udstyr eller tilsvarende.

Kan sagtens passe. Måtte opgradere firmwaren i Diva'en for overhovedet at
kunne viderestille, og det er en version der ikke er helt gennemtestet
endnu. Noget "opgrader KUN til denne version, hvis den næst-nyeste giver
problemer" og sådan noget...

> Analogt udstyr er noget skrammel

Enig. :)
Glæder mig til jeg får den Ascom 33 plus... :)

--
Mvh.

Niels Andersen