CSS ? - onFocus="this.blur()" i CSS ???
Fra : Søren Petersen

Dato : 29-09-01 20:28

kan den laves i css i forb med a:link ?????????

det kunne spare en masse krudt på skrivemaskinen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-09-01 18:05

Nej, det er script ikke css.
Du har ret i at det vil spare på Keyboardet for det vil nemlig ikke
længere være muligt at anvende keyboardet til at navigere med, så det
kan kun anbefales ikke at bruge det.
Hvis det er for at undgå stiplede linier om billeder (bruges til at
vise folk der bruger keyboardet hvor de er) kan du undgå det med
onClick="self.focus()" i body tag'et.

Fra : Søren Petersen

Dato : 30-09-01 22:20

Hej Jens Peter
Ja det var for at undgå de stiplede linier - men nu har jeg prøvet dit
forslag på 3 forskellige eks men det virker ikke - hverken på billeder eller
andre links?
hilsen Søren

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-10-01 14:11

Har du et link til siden hvor du prøvede det?

Fra : Søren Petersen

Dato : 02-10-01 17:56

Hej Jens Peter

jeg har lige lavet en dummy og lagt her:

http://www.tossen.dk/focus.htm

hører meget gerne din kommentar - da det er noget jeg bruger meget!

hilsen Søren

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-10-01 11:36

Søren Petersen <no@spam.dk> skrev

> hører meget gerne din kommentar - da det er noget jeg bruger meget!

Jeg har haft stor succes med dette:

function fjernStipletLinie()
{
for (a in document.links) document.links[a].onfocus = document.links[a].blur;
}
if (document.all)
{
document.onmousedown = fjernStipletLinie;
}

Læg det i en fil som du kalder x.js - og læg denne kode ind
på alle sider mellem <head> og </head>:

<script type="text/javascript" src="x.js"></script>

så skulle den stiplede linie forsvinde - og du kan fortsat bruge
tastaturet.

--
Allan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-10-01 15:07

Såvidt jeg kunne se fungerer det. Den stiplede linie er der kortvarigt
når man klikker men forsvinder så.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-10-01 15:10

Se også Allans løsning.