Legetøj
Fra : Lise Frederiksen

Dato : 21-01-01 03:22

Hejsa

Min kære Cassi er en dejlig hunkat kendt for sit underlige legetøj! Hun kan
lege med ALT. Men hun har fundet sit ynglingslegetøj, som hun kan få timer
til at gå med at lege med. Det hele startede en dag da en af mine BH'er
ganske enkelt var død! Bøjlen skulle ud. Og som alle katteejere ved, skal
katten være med til alt! Cassi gjorde da heller ingen undtagelse...tænk hvis
der skulle gå noget forbi hendes snude!
Så Cassi hev hurtigt fat i bøjlen og fik smidt den på gulvet. Siden da har
det været hendes bedste legetøj. Men sommetider sker det jo at sådan en
bliver lidt væk eller man lige har glemt hvor man har gemt den. Det kan jo
ske for selv den bedste kat. Men så har man da en kapsel at lege med. Så kan
jeg godt pakke hendes dyrt indkøbte legetøj væk...det bliver aldrig ligeså
sjovt...

Lad mig hører hvad der er jeres kattes ynglingslegetøj.

Venlig hilsen Lise

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 21-01-01 04:50

hejsa ;))

Melissa's bedste legetøj er et snørebånd med mig som animator i den anden
ende...;))
det næstbedste er to minkhaler som lejlighedsvis får en tur, så hun er
sikker på at de er "døde" og så en lille pelsmus som også med jævne
mellemrum får en tur for "lopper"
Alt andet dyrt indkøbt legetøj er bare luft for hende, jeg købte f.eks., en
rund tingest med ben ud i siden, den larmer så den blev hun bange for..;((
en pose catnip (sådan en filtpose) fik lige en aer og så var den "død", en
pelsrotte var hun da også glad for, den finder jeg sikkert når jeg skal
flytte engang..;))
Men snørrebåndet er bare nr 1, hun glemmer alt om at være en "ældre"
adstadig dame når det kommer frem ;))

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Michael Jensen

Dato : 21-01-01 09:01

det er sjovt hvad de små misser kan få tiden til at lege med :)
Det er mest min lille mis Baby der leger med ting, hun elsker at rule
toiletpapir udover det hele og flå det bagefter, det kan gi et værre rod! :)
Min Bh er også en god ting, så tager hun den i munden og ligger den ind i
køkkenet og ødelægger den hehe :) men hun leger da også med købt legetøj,
hun er vild med de pelsmus man kan købe, jeg bor lige ved siden af det blå
marked i Låsby, der kan man købe pelsmus til 5kr, hvilket er ret godt, for
Baby kan godt splitte et par stykker på en weekend. Men vi har også haft
rigtige mus i huset, og der fangede hun faktisk en lillemuseunge, puhaa hun
var stolt, og siden dendag har hun bare splittet alt legetøj med pels :)

men ham min miaw'e mis Arthur, han leger faktisk ikke med så meget legetøj,
han er jo en kælemis, faktisk ret underligt at han ikke leger så meget når
han kun er 4 måneder, men det kan jo være at Babymis lærer ham det :)

Hilsen Anne

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-01-01 09:33

> Lad mig hører hvad der er jeres kattes ynglingslegetøj.

Boris elsker den lille blanke dims, der ligger som rist i min håndvask i
badeværelset. Den skal nemlig ligge inde under spisebordet, og han henter
den lige så hurtigt, som jeg lægger den ud på plads. Og en skål med nødder
er en ret morsom _ fiske en op - trille den rundt på gulvet - hente en
til_leg.

Maria

Fra : Fie & Christian

Dato : 21-01-01 09:57

Ja, de dyre foder-bolde etc er ikke sjove! Små bordtennis-bolde var en
overgang det helt store hit, men det er "old news" nu, så nu har man 10
bordtennisbolde liggende rundt omkring, fordi tøserne en sjælden gang leger
med dem (og så kan man jo ikke fjerne dem!). Snørebånd er gode, men taber
hurtig interessen. De mest interessante legetøj her på det sidste, var da de
fandt en gammel mink elastik, som jeg i sin tid brugte, og som straks
skulle slås ihjel! Mine andre hårelastiker ( de tykke som man ikke kan
sluge-bare rolig!) er gode at fange, når mor ikke ser det og putte i
vandskålen og drukne! -faktisk alt som de helst ikke lege med, er det BEDSTE
at lege med !

Hilsen
Fie

Fra : Kirstine

Dato : 21-01-01 15:25

In article <aLra6.2991$fa3.162302@news010.worldonline.dk>,
smaralda@themail.com says...

> Lad mig hører hvad der er jeres kattes ynglingslegetøj.

Hej Lise

Tabsacos yndlingslegetøj er ubetinges hans speedy kradsedims nede fra
dyrlægen!! Det er sådan en rund plastic holder med hårdt presset pap i
midten, som man rigtigt kan gå amok på med kløerne. Rundt om pappet er
der en fordybning i plasticen, hvor der ligger en lyserød bold, som man
kan daske til i det uendelige!! Dén får han timer til at gå med - og
Julius har bare at holde sig langt væk

Julius' farvorit er snørebånd. Dem, der stadig sidder i vores sko. Der er
ikke noget bedre ned når mor eller far skal binde snørebånd *S*

....og så er de begge ret begejstrerede for en gammel bordtennisbold. Men
den bliver altså konfiskeret af de kedelige forældre en gang i mellem,
fordi det larmet helt vildt på de afhøvlede trægulve, når den hopper
afsted!!

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 24-01-01 12:37

Min hankat på 7 mdr. har aldrig rigtig gidet det dyre legetøj som jeg har
købt for at forkæle ham. Det allerbedste han ved er et stort stykke papir
rullet så det ligner en lang pølse. Jeg tror han forestiller sig det er en
mus. Nogle gange er jeg i tvivl om katten er en hund, for lige siden vi fik
ham har vi leget apport med dette stykke rullede papir. Vi kaster det, og han
spæner efter, hvorefter han kommer tilbage og lægger det på vores fødder for
at vi skal kaste det igen. Sådan kan han blive ved i timevis.
vhMimi

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 22-01-01 23:53

"Lise Frederiksen" <smaralda@themail.com> skrev i en meddelelse

Hejsa

Neo har tonsvis af pelsmus (dog flest uden pels *G*) Dem er han glad for og
når han er færdig med at lege med dem, ligger de enten druknet i vandskålen
eller også ligger de oppe i tørkosten. Mon de skal fedes op? *G*
Til jul fik han sådan en ufordims, med 3 pelsmus på.....meningen var jo så
at han skulle daske til de her mus... men ved første forsøg på at slæbe af
med en af musene, blev han bange for tingesten, for ved at slæbe af med 1
mus, fulgte resten med og den her ufodims var ikke rar at have på slæb og
den larmede alt for meget, når den ramte gulvet igen.......sååå den var ikke
noget hit for Neo.
Det bedste stykke legetøj er en lille hoppebold, som kæresten fandt en dag,
da han lagde fliser i en have. Den kan han få lang tid til at gå med. Det
sjoveste er at han apportere den...... han kommer og (næsten) aflevere den
igen, når vi har kastet den afsted *G* Ja så er det ikke kun Neo, som bliver
underholdt *fnis*

Hilsen Joan

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 25-01-01 19:06

Tja, underligt lyder det, men for begge mine katte er der én ting der er bedre
end alt andet... ukogt spaghetti...hahaha. De kan få timer til at gå med at
trille rundt med hele og halve spaghettier... om jeg aner hvorfor?
Dorthe