Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Negativ scanning - Farvestyring
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 17:52

Hej i Gruppen

Jeg har en smugle problemer.. Jeg har en Epson Perfektion 1640 SU Photo
scanner. Som også scanner negativer. Den scanner perfekt. Men hvis motivet
fx. er en solnedgang, hvor der er meget sort, og Rødt... Prøver det satans
software,, hele tiden at tilpasse farverne,, Og så bliver hele billedet helt
blå.

Kan man ikke have en helt neutral indstilling.. Så den ikke justere, til et
helt ubrugligt billede. Altså så den overhovedet ikke røre nogen farver...

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 29-09-01 19:47

Hej Bjarke

Jeg bruger selv en Agfa E50 med softwaren Scanwise. På min kan jeg vælge at
scanne som et dias istedet for et negativ, og dermed kan du jo bare omvende
i PS eller andet billedprogram.

Mvh

Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-01 20:02

"Kim Jeppesen" <f100@get2net.dk> wrote in message
> [...]
at
> scanne som et dias istedet for et negativ, og dermed kan du jo bare

Det er ikke så meget det,,,

Prøv at se i dk.binaer

Softwaren justere farverne autoamtisk efter lysforhold...

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 29-09-01 22:30

See what you mean..

Min software gøre nøjagtig det samme - helt automatisk - men ved hjælp af
Image Control kan jeg selv styre lys, contrast og saturation.

Det må da også kunne lade sig gøre på din ret roste Epson. Går det helt galt
så må du sgu´ kikke i manualen

Mvh

Ki

Fra : Sven Ole Pedersen