Guppyer, hvor længe?
Fra : Jesper Bohmann

Dato : 29-09-01 15:44

Nu har jeg lige fået er par guppyer som jeg så pænt har udvalgt hos
min fiskepusher, og hanner har allerede overfaldet hunnerne, de nåede
dårligt ud af posen før de var igang.

Men nu er spørgsmålet så, hvor LÆNGE går de inden der kommer unger?

Nu har jeg valgt både vildguppyer og alm. guppyer og håber på at kunne
avle deres finner lidt mindre, for syntes efterhånden at finnerne er
for overdrevne, det er synd når de dårligt kan svømmer.

Men vi må vel se hvordan projektet spænder af, skal da nok poste
opdateringer hvis der kommer noget spændende ud af det.

Mvh.
Jesper

Fra : Finn Jensen

Dato : 29-09-01 16:24

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Nu har jeg valgt både vildguppyer og alm. guppyer og håber på at kunne
> avle deres finner lidt mindre, for syntes efterhånden at finnerne er
> for overdrevne, det er synd når de dårligt kan svømmer.

Jeg kan huske tilbage i 80´erne da jeg fik et flip med Gubbyer og fandt
mange spændende bøger om Gubbyer, at der var en masse folk som avlede de
meste farvestrålende gubbyer hvor vægten blev lagt på store og
farvestrålende haler. Gubbyerne var inddelt i kategorier efter hvordan deres
hale så ud. Nogen havde runde haler, andre trekantet haler og så fremdeles.
Det var virkelig smukke Gbbyer der var på billederne i disse bøger og alle
de forskellige former halerne havde?. Jo, det var et flot syn. Jeg ved ikke
om nogen stadig holder fast i denne hobby med at avle halerne på Gubbyer?.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-01 18:01

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse > Men nu er
spørgsmålet så, hvor LÆNGE går de inden der kommer unger?

Lidt afhængigt af temperaturen - men cirka 3 uger er nok ikke helt ved siden
af.

Det "pudsige" ved gyppy'er er i øvrigt, at efter en parring, så kan hunnen
føde op til 10 kuld unger med cirka 3 ugers mellemrum.

M.v.h.
Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk