TV2 sender Laererinden iaften.
Fra : T'abula R'asa

Dato : 29-09-01 15:35

Nu har der paa det seneste vaeret en snak om aldersforskel paa to
forelskede/elskende mennesker, saa jeg ville lige fortaelle jer,
at TV2 iaften, kl. 21:40 - 23:55, sender Bo Widerbergs " Laererinden ".

Maaske I kan bruge den til noget og/eller faar lyst til at sende en
kommentar bagefter.

Hilsener
Peter S. Winding, sexualkritisk antipaedagog og paedofil.
TabulaRasa@nym.alias.net

--- --- ---

Laererinden.
Svensk-dansk drama fra 1995.

Titel: Lust och fagring stor.

Medvirkende: Johan Widerberg, Marika Lagercrantz, Karin Huldt,
Bjorn Kjellman og Tomas von Bromssen.

Instruktoer: Bo Widerberg.

Laengde: 2 timer og 15 minutter.

Malmoe, 1943. Stig, en knap 15-aarig dreng, vikles ind i et efter alle
kaerlighedskunstens regler fuldbyrdet forhold til sin 37-aarige
klasselaererinde, Viola. Viola er fast besluttet paa at tage, hvad hun
vil have, og betale, hvad det koster, men til sidst slipper hun naesten
for at betale, og det er Stig, der er taberen.

Fra : Chokmah @lias R@bi@s~

Dato : 01-10-01 01:45

On 29 Sep 2001 14:35:19 -0000, "T'abula R'asa"
<tabularasa@nym.alias.net> wrote:

>Nu har der paa det seneste vaeret en snak om aldersforskel paa to
>forelskede/elskende mennesker, saa jeg ville lige fortaelle jer,
>at TV2 iaften, kl. 21:40 - 23:55, sender Bo Widerbergs " Laererinden ".

ja nu havde jeg den på video i forvejen - men kan nemt nikke
gendkendene til identiske følser i mod sammen alders grupper som
unger svenden i filmen - ohh det hældige rad i filmne - det var afme
ikke som en anden der lå og rode rundt og ikke anede om man måtte tage
hænderne til brug for at ramme huldet i den brænder som nu forsager en
14 år hjerne efter 1 flaske æble snaps 6 guld øl og gud ved hvor meget
pot Det var sgu ad noget lort - hvor jeg er helt sikker på hvis
jeg havde haft chansen med en mere moden kvinde den gang så havde det
været sin vægt værd i guld på sigt også - måske -
MvH
Bo

> hun naesten

>for at betale, og det er Stig, der er taberen.

nahh i.flg en min hukomelse kommer han da nogenlunde igen til sidst ?

Fra : T'abula R'asa

Dato : 04-10-01 16:52

Hej, Bo.

Den Store, Stygge Ulv skrev:

> Ja, nu havde jeg den paa video i forvejen - men kan nemt nikke
> genkendene til identiske foelelser i mod samme aldersgruppe(r) som
> ungersvenden i filmen

Bestemt. Det var ogsaa min egen indgang til filmen, da jeg i sin tid
saa den hos en god veninde i Sverige.

> nah, i.flg min hukommelse kommer han da nogenlunde igen til sidst?

Resumeet var taget fra en program-omtale, hvad jeg selvfoelgelig burde
have skrevet. Men pressen har *altid* ret, som du nok ved, saa du maa
hellere revidere din opfattelse.