Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon G1/G2
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 29-09-01 11:54

Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte kameraer? Fordele/ulemper?

Jeg er novice på området med kameraer. Kan de stadig bruges alligevel? Jeg
regner så med på sigt, at få betydelig mere erfaring.

Mvh

Peter

Fra : Erik Christensen

Dato : 29-09-01 19:35

> Er der nogen, der har erfaringer med ovennævnte kameraer? Fordele/ulemper?

G1 har fået meget gode anmeldelser, G2 kommer i handel først i næste måned

> Jeg er novice på området med kameraer. Kan de stadig bruges alligevel? Jeg
> regner så med på sigt, at få betydelig mere erfaring.

Du instiller bare kameraet til automatisk og skyder løs, de manuelle
indstillinger lærer
du efterhånden

Mvh
Erik

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 30-09-01 07:03

"Erik Christensen" <erikac@post.tele.dk> wrote in message

Fordele/ulemper?

> G1 har fået meget gode anmeldelser, G2 kommer i handel først i næste måned

Hejsa.

Jeg fik mit nye G2 i fredags til afløsning for mit G1, som efterhånden var
blevet et år gammelt...

De er meget lig hinanden af udseende, dog er G2 mere 'afrundet' efter min
mening.

Kvaliteten er der ikke noget at udsætte på, G2 kan - udover den højere
opløsning - optage avi-film i to kvaliteter, hvor G1 'kun' kunne optage i én
kvalitet.
Derudover har G2 mulighed for tre-punkts autofocus, hvor G1 har ét-punkts.

At der er kommet et G2 med 4 Megapixel, gør jo ikke G1 ringere - så begge er
absolut at anbefale, afhængigt af behov.

Henrik, Aalborg

Fra : Erik Christensen

Dato : 30-09-01 19:03

> Jeg fik mit nye G2 i fredags til afløsning for mit G1, som efterhånden var
> blevet et år gammelt...

Hvor har du købt det og til hvilken pris?

Mvh
Erik

Fra : hstaffe

Dato : 01-10-01 18:46

"Erik Christensen" skrev d. 30-09-01 19:03 dette indlæg :

> Hvor har du købt det og til hvilken pris?
>
> Mvh
> Erik

Hej Erik.

Jeg har købt det hos én af de officielle Canon-distributører i DK, da
jeg
har har mulighed for at handle direkte.

En fornuftig pris på det kunne du nok finde hos én af de p.t. tre
forhandlere, som har angivet priser via www.edbpriser.dk

Hilsen

Henrik, Aalborg

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Christensen

Dato : 01-10-01 19:02

> [...]
> jeg
> har har mulighed for at handle direkte.
>
> En fornuftig pris på det kunne du nok finde hos én af de p.t. tre

Jeg har allerede bestilt ved New York Camera til 2126,00 DM
incl fragt, det burde være lige på trapperne

Mvh
Erik

Fra : TORBEN JESSEN CALLES~

Dato : 29-09-01 21:20

Hej Peter
Jeg har en G1 og vil mene at det den nye koster er den ikke værd.
Hilsen Torben.

Peter Elmkvist Snabe <peter@snabe.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb5a860$0$80698$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Jens Lykkebo

Dato : 30-09-01 14:07

On 29/09/01 22:19, in article S%pt7.12867$lk7.213093@news.get2net.dk,
"TORBEN JESSEN CALLESEN" <tcfoto@get2net.dk> wrote:

> Hej Peter
> Jeg har en G1 og vil mene at det den nye koster er den ikke værd.
> [...]
En ny G2 for 7.895,- kr. er vel heller ikke så galt.

http://www.a-photo.dk/

Hilsen Jens.