Overføre filer
Fra : Brian Nielsen

Dato : 28-09-01 12:00

Hej derude

Jeg er helt ny på dette alt det her asdl og router halløj, og derfor har jeg
et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Er det muligt for mig at
overføre filer direkte til en anden computer ?? jeg har prøvet at sende over
icq men det virker ikke. Jeg kan sagtens bruge messenger og det almindelige
icq chatte osv. men vil altså ikke overføre filer, hverken i icq eller mirc.
Jeg har adsl netexpres, og er ellers godt tilfreds med hastighed osv, eneste
minus er den latterlig dyre pris. Håber der er nogle som har et godt råd,
for det må da kunne lade sig gøre.

På forhånd tak.

Brian

Fra : *Xray

Dato : 29-09-01 13:00

"Brian Nielsen" <brianhoppenielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har adsl netexpres, og er ellers godt tilfreds med hastighed osv,
eneste
> minus er den latterlig dyre pris. Håber der er nogle som har et godt råd,
> for det må da kunne lade sig gøre.

Prøv at kigge på http://www.dsl-faq.dk/program/icq.asp. Btw. synes jeg 350
er ok billigt for 24 timers internet med knald på og ubegrænset forbrug. Kan
du finde det billigere et sted?

*Xray

Fra : Brian Nielsen

Dato : 29-09-01 18:10

350 + 100 for telefon forbindelsen som jeg overhovedet ikke bruger. Da jeg
havde cc var der sgu ikke noget telefon abonnement. Men så flytter man til
hovedstaden og så er det "kun" tdc der har kobber nok. Det kan sgu da ikke
passe.

/Brian

Fra : TBC

Dato : 29-09-01 21:15

> [...]
> hovedstaden og så er det "kun" tdc der har kobber nok. Det kan sgu da ikke

Nej, ikke hvis det er sådan at du ligesom jeg ikke behøver/ønsker at spilde
penge på fastnettelefon (=abbonemet til PSTN/ISDN). Så skulle du kunne få en
hvilken som helst ISP SÅFREMT denne er representeret på din central. - Dette
er ENESTE krav !
Du skal blot udfylde en erklæring om at du ønsker "dit" kobber overdraget
til ISP'en, - en formular din foretrukne ISP kan tilsende dig. På denne måde
kan du spare det overflødige Fastnettelefon abbonemet og få Cybercity igen,
eller for den sags skyld Tiscali's billigste løsning til 295,- kr/md, hvis
du kan nøjes med ADSL-modem og sølle 128 kb/s i upload (sikkert det samme
som du nu har hos TDC)

Føler du dig vovet kan du også prøve dit held med Dixa.net, såfremt dette
skulle blive til noget. Det er med hvad der er lovet ihvertfald det mest
attraktive i Storkøbenhavnsområdet.
(Altså hvis du bor i City, Øst-,Vest- & Nørrebro,Valby eller Vanløse som
skulle være centralerne hvor de indtil videre ihvertfald har planer om at
starte.

TBC

Fra : TBC

Dato : 29-09-01 21:38

> [...]

> Btw. synes jeg 350
> er ok billigt for 24 timers internet med knald på og ubegrænset forbrug.

Ja, afhængigt at lokale forhold og tilgængelighed:

256/128 til 295,- kr. (www.tiscali.dk)
[2048/512 til 398,- kr (www.dixa.net)] ?
eller
Ca. 1 Mbit /256 kabelmodem til 200, kr. (4GB trafikgrænse derefter 10
øre/MB)(http://www.stofa.dk/stofanet/stofanet.html)

TBC

Fra : Morten Nielsen

Dato : 29-09-01 22:53

Det kommer lidt an på din udbyder. Hvis du har Proaccess fra teledk, så kan
du ikke overføre filer via ICQ (ved ikke om det er det samme med messenger,
men det gætter jeg på). Grunden er, at teleDK har været så smarte (synes de
sikkert selv) at der er blevet lukket for alle porte, hvor traffikken bliver
initieret udefra på routeren (dette er teleDK de eneste der gør, hvilket i
sig selv viser, hvor åndsvagt det er).
ICQ skal bruge en bestemt port ved filoverførsel og denne er lukket.
Man kan da godt få teleDK til at åbne for den eller de bestemte porte...Det
koster bare små 1000KR!!! HVER GANG DER SKAL ÆNDRES NOGET VED OPSÆTNINGEN!!!
alternativt kan du skifte IP på din PC, så den kun kan modtage FTP (kig i
papirene du har fået efter det rigtige IP), men det er ret omstændigt.
Det nemmeste er vel at maile eller hvis den anden PC kan aggere som FTP
server.

Fra : Wiljan

Dato : 30-09-01 11:59

Morten Nielsen wrote:

> [...]
> papirene du har fået efter det rigtige IP), men det er ret omstændigt.
> Det nemmeste er vel at maile eller hvis den anden PC kan aggere som FTP

Hm... måske kan du hjælpe mig....

Jeg har proaccess og SpeedSteam5711 router hvor alt er blokeret fra TDC som du
skriver..
Så har jeg lånt en anden 5711 der er fuld configurerbar... og har uplaoded den
sidste software der bla. suporter H323 ...jeg far fået åbnet en hel del porte
men har stadig problemer ,med ICQ og Netmeeting i forhold til voice over ip og
webcam så har jeg fundet fåglende på nettet..
http://support.efficient.com/KB/techsub/1/netmeetingwithnat.shtml
jeg kan sagtens adde

system addserver 192.168.254.2 tcp h323
save
system addserver 192.168.254.2 tcp 1503
ave

system addHostMapping <first private addr> <second private addr> <first
public addr>

funger ikke da der tilsyneladende ikke er mere end 1 wan ip til rådighed med
proaccess...DAMM og det kalder TDC internet uden grænser..........
Alt virked super da jeg havde ISDN

håber der er nogen der kan hjælpe da TDC ikke kan,,,,,,,,,,,,

Hilsen Jan