computerkat
Fra : ulla

Dato : 19-01-01 01:09

hejsa

jeg vil da lige bidrage med min historie. Jeg har en gammel kastrat på 12
år, men han er stadig lige så kåd som da han var 1 år. Han er også meget
lærd.

Når jeg sidder ved min computer, eller jeg sidder med en masse papirer og en
blyant, så vil katten være med. Sådan kan det stå på i lang tid, men når han
synes at nu kan det være nok, lægger han sig pladask ned på papire
ne.

Jeg havde engang noget hjemmearbejde hvor jeg skulle lave markedsanalyser
via telefonen. Jeg sidder sådan midt i en samtale, og har efterhånden fået
gjort personen i den anden ende træt. (havde kun taget ½ time, men det var
ham der snakkede). Som om Max, min kat, kunne læse hans tanker, kiggede han
på mig, tog et spontant skridt, og stampede kort og godt oven på
afbryderen. Miavede et par gange, kiggede tilfreds på mig, og lagde sig i
mit skød.

Er jeres kat også interesseret når I skriver eller sidder ved computeren

m.v.h

Ulla Kaaber Christensen

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 19-01-01 02:12

Hejsa Ulla..

Ja - mine katte kæmper om at få lov til at ligge ovenpå skærmen... Det er
ikke så godt, fordi skærmen får luft gennem hullerne i toppen - men det
betyder også at der kommer en dejlig varme ud af de selvsamme huller - og
det er altså DEEEEJLIGT at ligge der oppe.. Der kan sidde tre voksne katte
der oppe... ( Og det er altså kun en 14"... ) Men så skal de også lidde
stille - for ellers er der en, som bliver skubbet ned... ha ha.. I går i
Aldi købte jeg noget, som hed en computer hylde - det var sådan en, som
skulle være ovenpå skærmen, og så hullerne forblev fri.. Den er nu
monteret.. Men der bliver klaget, og de siger, at der slet ikke er varmt nok
!!!!

Domino - Hun gider ikke kæmpe for at få en plads på skærmen.. Hun lægger sig
bare med sin store mave midt på tastaturet... Og hun kan ikke forstå, at når
hun nu ligger og ruller sig, og er sååå dejlig ( læs : evner at trykke på 47
taster samtidig .. ) at hun så bliver fjernet og sat ned på gulvet.. Derfor
prøver hun ligesom at gøre op for min fejltagelse, ved straks at hoppe op
igen...

Og - Som inkarneret quilter ( og snart håndarbejdslærer ) så ved jeg også
hvordan katte har det med håndarbejder.. Altså - strikketøj er jo en sag for
sig.. Alle ved jo, at garnet er kattenes - og at jeg vælger at sidde med
nogle sjove pinde for at tiltrække mig deres opmærksomhed... Det kan jo kun
tolkes som en invitation til leg.. Lidt det samme med hækling.. Quilts - de
er så dejlig varme.. Og at jeg ikke bare kan quilte udenom, det er en evig
diskusion her i huset.. Og det faktum at quilts'ne bliver dejlig lodne at
kattehår, giver jo bare en ekstra varme... At jeg kan hidse mig det
fjerneste op over det, det er en gåde...

Så jo... Kattene her i huset ved skam også godt hvordan man skal sætte sig
selv i cemtrum... Jeg skal lige finde et sæt husregler, som I skal se...
Det hedder "Rules for cats, who has a house to run... "... Der står lidt om,
hvad det er vi skal indordne os under...
Den kommer om lidt.. Jeg mener ikke den har været her i gruppen før.. ?

Knus fra Pia
--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ulla <kaaber1@adr.dk> skrev i en

Fra : Gidde

Dato : 19-01-01 09:38

Hejsa
Det må have været lige til en sjov film....klik...dut dut dut......
Når det kommer til telefoner, så har vi nu løst problemet Laban vs telefon ved
at købe en trådløs. Han interesserer sig overhovedet ikke for ledninger ellers,
men snakkede man for længe i telefon så hoppede han op til telefonen, slog ud
efter ledningen eller bed efter den. Den trådløse har fuldkommen løst
telefonproblemet og man kan bare gå sin vej hvis han begynder at nappe eller
mjave.
Laban træder aldrig på tastaturet (det gør vores lille ny, Freja, til
gengæld)....han lægger sig heller ikke oven på skærmen...
Men han gnider sig op ad skærmen på min bærbare, og han har altså fundet ud af,
at hvis han gnider længe og hårdt nok, så kan han få den til at klappe i!!
Alternativet er, at han stiller sig på min musemåtte, mjaver arrigt og derefter
begynder at hvæsse kløer i den! Ganske effektivt, når musen flyver på gulvet,
musemåtten bliver ujævn og hende Gitte ikke kan blive sur over det alligevel

Mvh. Gitte

Fra : Lotte-m

Dato : 19-01-01 23:57

"ulla" <kaaber1@adr.dk> skrev:

> Er jeres kat også interesseret når I skriver eller sidder ved computeren

Dét var en god anledning, til at springe ud af smuglæserrollen

Min kat, Mimi, elsker at deltage i computerarbejdet. Hun
ligger trofast på skrivebordet, men også gerne i mit skød,
eller allerbedst på tastaturet. Det er sket mere end én gang,
at hun er kommet til at hjælpe mig med at sende en email,
inden jeg syntes den var helt færdig

Nu jeg er igang, vil jeg fortælle lidt mere om Mimi.

Vi (min datter og jeg) adopterede Mimi i april sidste år,
fordi Mimis menneske døde og Mimi derfor risikerede
at blive aflivet. Det kunne vi slet ikke holde ud at tænke på!

Vi transporterede Mimi fra Sjælland og hjem til Aalborg i
bil. Forinden havde hendes sædvanlige dyrlæge tjekket hende
og givet hende en bedøvende sprøjte.

Da vi kom hjem, var hun stadig lidt omtumlet, men ikke
mere end hun stille og roligt inspicerede hele huset - inklusiv
hendes nye kradse-klatre-hygge-tårn. Efter en times tid
indtog hun stuens bedste stol og så var hun så'n set hjemme

Indtil for et par måneder siden var Mimi bange for mig. Alle
andre ville hun gerne kæle med, men mig ville hun *slet*
ikke have med at gøre. Det hører med til historien, at jeg er
kørestolsbruger og jeg tror ikke Mimi havde set så'n en før.

Jeg var naturligvis ret ked af det, men efterhånden affandt
jeg mig med situationen, for bortset fra at Mimi ikke kunne
lide mig, var hun faldet godt til.

En dag, hvor vi var alene hjemme, sad Mimi meget længe og
iagttog mig. På et tidspunkt hoppede hun op på mit skrivebord
og lagde sig tilrette der. Efter en halv times tid kom hun pludselig
over til mig og gav mig et "kys" på kinden, hvorefter hun sprang
ned på gulvet og spænede væk.

I løbet af den følgende uge blev hun mere og mere modig, hun
hoppede kortvarigt op til mig, flere gange dagligt og sov om
natten i min seng. Hun startede med at sove i fodenden og
rykkede lidt tættere på hovedenden for hver nat.

Siden har vi nærmet været uadskillelige. Om natten sover Mimi
på min mave og hun ligger i mit skød i timevis, mens hun spinder
højlydt. Hun bliver end ikke bange, når vi kører i stolen.

Jeg ved ikke hvorfor Mimi pludselig besluttede, at jeg alligevel
ikke var farlig, men det var helt sikkert værd at vente på

Mange hilsner og miiiiau

--
Lotte og Mimi
http://www.lotte-m.dk - naturligvis med billeder af Mimi!

Fra : Lisa K

Dato : 20-01-01 14:33

"> Dét var en god anledning, til at springe ud af smuglæserrollen

Hej Lotte.

Velkommen i gruppen, vi kan altid bruge en mere der er kattetosset.

Det er nogle gode billeder der er på din hjemmeside, jeg kender dig jo af
navn gennem Heidi så det var rart at kunne sætte et ansigt på.

Er din kat nogen bestemt race, jeg synes at den har lidt skovkat over sig
eller også er det bare fordi jeg har set nogle skovkatte med cirka samme
farve.

Herhjemme er det strengt nødvendigt at ligge på skrivebordet når der leges
med computeren. Problemet er nu at vi har fået et skrivebord mere så skal
man lægge sig på det ene eller det andet?
Det allerbedste er at prøve at fange den der sjove pil der fiser rundt på
skærmen eller hjælpe med at lægge kabale selvom at der ikke rigtigt sker
noget ved at daske på skærmen.

Ja, så herhjemme har vi også skærmmisser i bedste forstand. Desuden har
ordet affaldskat fået en hel anden mening hos os, Stoffer står nemlig med
hele overkroppen nede i papirkurven og fisker efter papirkugler.

God weekend
Lisa

Fra : Lotte-m

Dato : 20-01-01 23:37

"Lisa K" <lisa@juice.dk> skrev:

> Velkommen i gruppen, vi kan altid bruge en mere der er kattetosset.

Tak!

> Det er nogle gode billeder der er på din hjemmeside, jeg kender dig jo af
> navn gennem Heidi så det var rart at kunne sætte et ansigt på.

Hej Lisa..... sjovt som verden er lille! Det er desværre ikke så mange
billeder, jeg har fået taget af kattene, men det kan jeg jo gøre noget ved.

> Er din kat nogen bestemt race, jeg synes at den har lidt skovkat over sig
> eller også er det bare fordi jeg har set nogle skovkatte med cirka samme
> farve.

Jeg ved ikke hvilke gener Mimi bærer. Hun er oprindelig fra Inges Kattehjem
- andet ved jeg ikke.

Bibi (min datter) viste mig på et tidspunkt et billede, som hun havde fundet
i en bog - billedet lignede Mimi på en prik. Det var en British Tortie, hvis
jeg husker rigtigt.

Mimis farve er meget speciel, i hvert fald har jeg aldrig før set så'n en.
Vi synes hun er smuk

> Herhjemme er det strengt nødvendigt at ligge på skrivebordet når der leges
> med computeren. Problemet er nu at vi har fået et skrivebord mere så skal
> man lægge sig på det ene eller det andet?

Hæ, det kan der sikket gå meget tid med at finde ud af

Hils hende den tykke

Lotte
--
http://www.lotte-m.dk/katte.html

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 20-01-01 22:47

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 20-01-01 00:50

Hejsa
Jowjow da, Neo er skam også med, når jeg sidder ved min puter. Han ligger på
mit skød og får en sover.
Hvis han ikke lige sover, synz han det er sjovt at lange ud efter tasterne.
Jamen altså..... de underligste ting man får skrevet, lukket ned eller åbnet
*G*
Det han dog er mest interesseret i, er musemarkøren på skærmen. Den vil han
gerne fange, men øv den lader sig jo ikke, sådan lige fange. Har skærmen
fyldt med snude og potemærker, men hva'........ pyt. *S*

Hilsen
Joan

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 20-01-01 00:48

Hejsa..

Det værste er, hvis man sidder og chatter.. For så bliver beskeden sendt,
når der bliver trykket på Enter... Jeg har tit siddet og chattet med nogle
sy-veninder, og så lige pludselig siger jeg ... LKJoiujsdlkjsdpoutf .. eller
sådan noget... ha ha.. Men de ved godt jeg har katte, så de er såment så
vant til det.. ha ha

Knus fra Pia

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Fra : Helle Andersen

Dato : 20-01-01 01:07

"ulla" <kaaber1@adr.dk> skrev i en meddelelse news:QqL96.1875$As4.71160@news101.telia.com...
> Er jeres kat også interesseret når I skriver eller sidder ved computeren

Ja, det må man sige de er Tia hopper nogen
gange op og sætter sig på musen og sender mig
længselsfulde blikke når jeg går forbi - jeg tager
det som en opfordring til at tilbringe mere tid
online.

Ofte har jeg en abymis sidende på hver skulder og
Camillo wlsker at ligge ovenpå monitoren.

Jeg har to pc'ere. Den ene er min egen private og
den anden er en hjemmearbejdsplads. Når jeg
sidder ved min egen kommer Chabél ofte og
starter en rigtig hylekoncert og nedstirrer mig
hjemmearbejdsplads. Det betyder, at nu skal jeg
altså tænde den, så han også kan få noget at lege
med. Hvad bilder jeg mig også ind at tro, at det er
mit privilegium ?!? Når jeg har tændt den sidder
han tålmodigt på musemåtten og venter til DET
sker - DET er altså, når der kommer pauseskærm
på - noget der er opfundet udelukkende til hans
fornøjelse. Så kan han ellers sidde og bokse til
den i flere halve timer - og han er skam både
meget koncentreret og seriøs Behøver jeg at
tilføje, at jeg naturligvis som regel føjer ham og
fluks tænder for "dyret" ?

--
Hilsen Helle
Cats instinctively know the exact moment their owners will wake up. Then they wake them 10 minutes sooner.

Fra : Frk. Smiley

Dato : 22-01-01 09:26

Ja, computeren er også et hit hos min killing. aller helst vil den ligge
oppe på min skulder, når jeg sidder ved computeren. Der kan den så rigtig
følge med i, når musen bevæger sig rundt på skærmen - og efter et stykke tid
er fristelsen for stor - og HOP så skal den pil altså bare have en omgang -
men desværre lader det sig jo ikke gøre

Så min skærm har skam også fået et par poteaftryk

Jannie

Fra : H. Speich

Dato : 22-01-01 12:51

>Er jeres kat også interesseret når I skriver eller sidder ved computeren

Hej alle katteelskere

Min hankat Felix er også en computerkat. Normalt ligger han under min
arkitektlampe (når den er tændt - ahh varme). Når han synes jeg har
siddet ved computeren længe nok lægger han sig på tasterturet og
selvfølgelig også af og til oven på musen. Han sætter sig også nogen
gange foran tasterturet hvis han virklig vil have opmærksomhed - også
er det kæletid. Han kan også finde på at fortælle mig at nu er det på
tide at jeg sætte mig i sofaen og ser fjernsyn så han kan lægge sig på
mine ben. De er nu dejlige de katte

Helle