Dagens bonsaiinfo 1
Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-01-01 21:24

Hello Everyone:
No time for niceties this morning!

Please read the attached notification from one of my most trusted B.A.D.
members, Jenie in New York. Explore all of the links she provides and get
back to me with suggestions or information about what you have or plan to do
about this. I can't force any of you to take action, I can only plead for
you to do so!

Got a late start today due to physical therapy, so will get myself together
now and my first move will be to contact Yahoo, then the FBI and the
Attorney General of New York state.

Let's save these and any future kittens folks--maybe the one depicted on the
site is a graphic composite (which I truly do NOT believe!), but can your
guarantee every kitten subjected to this abuse around the world is also a
graphic composite, as well?

Obviously we are dealing with more than one 'pervert' here, when they have
formed a CLUB!!!

LET'S GO AFTER THEM NOW!!! (ONE SOURCE TO CONTACT IS THE ATTORNEY GENERAL
FOR THE STATE OF NEW YORK WHO ORDERED THE LAST SITE SHUT DOWN!!!) THEY ADMIT
THAT THE SITE IS A 'JOKE'. THAT DOESN'T LESSEN THE FACT THAT SOME WEIRDO
MAY TRY TO DO THIS ANYWAY!!! TODAY IS THURSDAY AND THE WEEKEND IS UPON US
WHEN YOUNG, IMMATURE OR DEVIOUS MINDS WILL BE SPENDING ALL DAY SATURDAY AND
SUNDAY ON THE INTERNET!!!!
ALSO THIS SICKO HAS COPIED AND IS USING THE "MEOW MIX" THEME SONG ON THIS
SITE! WE NEED TO NOTIFY RALSTON-PURINA IF THEY ARE THE PRODUCERS OF MEOW
MIX (haven't had time to check yet myself!) (I'm holding my breath that
they don't pull a power blackout on me sometime today!!).
WE HAVE TO STICK TOGETHER ON THIS AND HIT THEM HARD AND FAST!!!!! LET'S GET
GOING EVERYONE!!!!

Please keep me constantly updated of your activities as I will all of you.

We are now
DECLARING WAR!!!!

"OUR WORLD" OF ANIMALS
Proud Home of B.A.D. (Better As Designed)
Ban the 'Experimental' Breeding of Twisty Cats
http://thorin.adnc.com/~richlin/

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-01-01 21:26

**LINDA....THE BONSAI KITTEN SITE IS BACK UP AND
RUNNING, HAS A STATEMENT AT THE TOP ABOUT HIS SITE
BEING TAKEN DOWN AND SOMETHING ABOUT IT BEING A JOKE.
THEY ALSO NOW HAVE A YAHOO CLUB!!!!! HERE'S THE
LINKS:

http://clubs.yahoo.com/clubs/bonsaikittenclub>
http://members.home.com/sinclair1/bonsaikitten.htm

=====
Jenie's Info:
Email: animalupdates@yahoo.com
Webpage: http://come.to/helpanimals
Msg Board: http://members3.boardhost.com/AnimalUpdates/
eGroups list: http://www.egroups.com/group/AnimalsInNeed

Animals have feelings too just like humans. Please treat them the way you
would want other humans to treat you - with love and respect!

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Bjørn Harbøll

Dato : 18-01-01 22:24

Min mening er, at man efterhånden skal lade denne sag ligge - det er slået
fast, at siden var en joke. Katten på billederne ser efter min mening ikke
ud til at lide nød - efter som jeg tolker billederne er en killing kravlet
ned i en åben krukke - og denne er fotograferet nedefra, så tyngdekraften
spiller os et puds... Katten ser ikke ud til at lide på nogen af billederne,
hvis man ser rigtig efter. Siden er altså lavet for sjov - måske som en
parodi på vores trang til at forme naturen.

Så er der problemet med, om syge personer måske kan få inspiration fra
siden. Jeg synes, at for at være saglige, så må dette være det eneste
problem. At selve siden er blevet lavet behøver ikke at være udtryk for en
syg tankegang - siden er ironisk og provokerende, men at lave en side om
bonsai-katte og selve det at forme en kat efter et glas kan slet ikke
sammenlignes!!! Det svarer til at mene, at Stephen King er syg, fordi han
skriver uhyggelige bøger (men det er der måske også nogle, der mener?!).

Alt i alt mener jeg, at man bør respektere ytringsfriheden... Syge personer
kan få inspiration mange steder fra - fra TV-avisens nyheder om forbrydelser
eller gyserfilm bl.a. Men det gør ikke journalisterne eller filmskaberne
kriminelle. Verden må kunne tåle, at der er nogen, der gør grin med fx. at
lave bonsai-træer eller at nogle føler, de er deres dyr overlegne og kan
behandle dem som ting (og i dette tilfælde altså en blanding!). Man må kunne
lave sjov med tabuer, uden at man bliver hængt, fordi der måske findes syge
personer, der kan få inspiration. Humoren må kunne ses som i bund og grund
værende samfundskritisk - den viser, hvad man i et samfund ikke kan tolerere
(dyremishandling) og den gør grin med mennesket (at ville gøre noget
"perfekt" - fx. kattens form).

Jeg mener altså, at siden om bonsai-katte bliver misforstået. Jeg ser siden
som en parodi og bestemt ikke som en opfordring til dyremishandling.

Mvh. Mette BjM

Fra : John Sahl

Dato : 18-01-01 22:31

"Bjørn Harbøll" <cocio@nork.auc.dk> wrote in message
> Jeg mener altså, at siden om bonsai-katte bliver misforstået. Jeg ser
siden
> som en parodi og bestemt ikke som en opfordring til dyremishandling.

Jeg er HELT enig. Den her sag er kørt helt af sporet. Det er da tydeligt
at det bare er en spøg. Og jeg må indrømme at selv om jeg er katteelsker
så finder jeg den hylemorsom

John Sahl, Webmaster på http://www.xdslinfo.dk
Se sidste nyhed om Internord/Worldonline...
Julekonkurrencen er slut, se hvem der vandt...
Skal du være vores næste præmiesponsor..?

Fra : Anders D. Møller

Dato : 19-01-01 11:03

Herfra skal der lyde et lettelsens 'ENDELIGT', jeg er fuldstændig enig med
John og Mette. For hvem er det er er gået helt ved siden af sagen her og
ikke kan tåle at blive rusket og tvunget til omtanke. Min umiddelbare
reaktion var et godt grin da jeg fik set siden og ved efter rationalisering
kan jeg også godt se hvad det er der får mig til at have den oplevelse. Det
er den gennemsyrede ironi og den måde der bliver spillet på det absurde.

Den virak det efterfølgende har afstedkommet her i gruppen og åbenbart også
andre steder har været til næsten ligeså stor moro, for helt ærligt, hvad
tænker i på, når i kan overvej om siden skulle være forfattet af en
tolvårig. Det sproglige evne og ironi er ikke en tolvårigs, for slet ikke at
snakke om muligheden for at få registreret domænet. Og med gensyn til de
amerikanske indslag, hvor man mener at sitet er indeed TRUE??? Ja, goddav
mand økseskaft. Bare sådan en detalje som at man SKAL bruge en Alessi
opøseske for at få katten ind i glasset skulle være nok til at man kan se
komikken.

Og...så fik jeg også lyst til at surfe lidt rundt og se hvad der ellers er
af 'dyremishandlende' komik. Der er mig bekendt ikke nogen
dyrerettighedsgrupper der har reageret voldsomt overfor Monrad og Rislund,
som ellers har lavet en sketch hvor en lille hund slås hårdt ned i
scenegulvet fordi den er altfor grim. Der findes parodier på børnesange,
hvor pekinganden nede fra ChinaMoon er kat....og det får en til at tænke på
om der ikke er steder i verden hvor de spiser katte til aftensmad,
og...spiser vi ikke selv dyr...tjaaa....hvad med de ofte ret bestialske lege
kattene selv holder med musene? Jeg har da ihvertfald selv tørret blodspor
op i bryggerset og gjort det af med en stakkels mus, som vores ellers ret
kælne Birma havde haft kløerne i 'for sjov'.

Det her indslag er dobbelt så langt i de sidste dages overvejelser, men jeg
må forsøge at holde en vis distance og lade min overraskelse være objektiv.
Men hvad er det der har stukket folk? Og ja, jeg syndes stadigvæk Tom og
Jerry er sjove, selvom katten tit bliver mast flad under et klaver.

mvh

anders
(også hej fra kattene: Mads og Annie)

Jeg fald over et billede som også er bonsai, katte og humor. Jeg smider det
over i dk.binaer under overskriften BonsaiKat, og så kan man jo selv tage
stilling til om det er for sjov eller om katten er blevet såret på sin
stolthed.

hej, hej...
og husk så at verden faktisk mest består af smil...

Fra : Nitsen

Dato : 19-01-01 10:33

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> wrote in message
> http://clubs.yahoo.com/clubs/bonsaikittenclub>
> http://members.home.com/sinclair1/bonsaikitten.htm

Jeg tjekkede lige http://clubs.yahoo.com/clubs/bonsaikittenclub
................den eksisterer ikke længere §, så Yahoo vil åbenbart ikke
lægge navn til sådan noget - joke eller ej!

Kh
Anita

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-01-01 17:06

Hej Anita

Nej Yahoo vil ,ikke lægge navn til.

Spøg eller ej, så har jeg info om at i hvert fald et barn havde traumatiske
reaktioner efter at have set siden, så helt uskyldig kan den vel ikke siges
at være.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anders D. Møller

Dato : 19-01-01 17:16

Ja, undskyld Nina, men nu må du sgu' holde op. Frem med beviserne, og
hvordan er sådan en traumatisk reaktion, og hvor kan det stakkels barn
ellers blive skræmt. Og...hvem var det der viste hende siden, for man falder
jo ikke tilfældigt over den. Tvinger du også det stakkels barn til at se
krigsreportager i tv-avisen, for så er du jo direkte uansvarlig.

Ja, et surt gylp, men helt ærligt, nu må du snart holde op

mvh.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-01-01 17:54

En bedstemor sad med sit barnebarn og surfede efter produkter produceret af
Hello Kitty, da de uforvarende kom ind på siden om bonsaikittens.

Desuden videregiver jeg bare den info jeg får. Nogle er interesserede, andre
er ikke. Dem der ikke er interesserede kan jo springe tråden over.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats