Pris for at modtage SMS i udlandet ?
Fra : Bakke

Dato : 28-09-01 22:03

Hej Gruppe,

Telmore kan ikke besvare spørgsmålet, hvilket i sig selv er får dårligt, men
henviser til deres hjemmeside. Der står imidlertid intet om det: Skal man
betale for at modtage SMS´er når man er i udlandet ( Spanien ) med et
telmore-abonnement ?

Fra : Claus Rolsted

Dato : 28-09-01 22:16

Nej man skal aldrig betale for at MODTAGE sms. Telmore kræver dog at du er
tilmeldt udlandstelefoni (koster 99,-).

Du kan faktisk godt finde det på Telmores hjemmeside. Se under "Priser -
Priser for opkald i udlandet" som henviser til
http://mobilroaming.teledanmark.dk/html/roaming_udlandet.html . Her klikker
du på Europa og derefter Spanien. Prisen kan du så se under "SMS - Opkald
modtaget i Spanien" = GRATIS.

Mvh
Claus Rolsted

Fra : Bakke

Dato : 28-09-01 22:19

> [...]
klikker
> du på Europa og derefter Spanien. Prisen kan du så se under "SMS - Opkald

Mange tak. Jeg fandt det ikke selv, men du gjorde det for mig. Det er jeg
glad for, for jeg rejser om 6 timer .........

MVH

Bo K

Fra : Devast8or

Dato : 28-09-01 23:29

God tur. Køber du sprut med hjem til os? ;)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-09-01 12:23

Det var da så lidt - vi er her for at hjælpe hinanden.
Nu nåede jeg ikke at sige god tur - men det må du jo så læse , når du kommer
hjem.....

Mvh
Claus

Fra : Mickey

Dato : 29-09-01 14:14

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> Nej man skal aldrig betale for at MODTAGE sms. Telmore kræver dog at du er
> tilmeldt udlandstelefoni (koster 99,-).

det var vist ikke helt korrekt - i mange lande tager de penge for at modtage
dem, i hvert fald når man er Orange kunde. Prisen er gerne mellem 50øre og
et par kroner

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-09-01 15:41

"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
> det var vist ikke helt korrekt - i mange lande tager de penge for at
modtage
> dem, i hvert fald når man er Orange kunde. Prisen er gerne mellem 50øre og
> et par kroner

Okay, det vidste jeg godt nok ikke - man lærer så længe man lever. Men det
er der vel ikke andet at sige til end: Skift selskab
Det er lidt groft, når Orange jo netop skulle være et internationalt selskab
med datter-afdelinger i andre lande.... tsk tsk. Lidt i samme dur når
Orangekunder roamer over på Sonofons net og skal betale 1 kr oveni den
normale pris, tsk tsk......

Mvh

Claus Rolsted

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 29-09-01 16:56

"Mickey" <news002@susie.dk> writes:

>det var vist ikke helt korrekt - i mange lande tager de penge for at modtage
>dem, i hvert fald når man er Orange kunde. Prisen er gerne mellem 50øre og
>et par kroner

Har du en henvisning til hvor det er beskrevet?

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Mickey

Dato : 29-09-01 20:08

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse

> Har du en henvisning til hvor det er beskrevet?

desværre ikke en jeg kan vise jer (den ligger i nærheden af HongKong på et
skib)

Jeg var inde i en Orange butik og fik udskrifter af deres prislister for en
stor mænge lande (fra USA til Sverige - østover!)
Der var overraskende nok ganske få steder hvor det var Orange der var
roaming-nettet, og en stor del af stederne skulle man betale for at modtage,
i Englang, USA og Canada var det gratis at sende og modtage ;)

Jeg vil foreslå dig/jer at besøge en Orange butik eller ringe til deres
kundeservice

Fra : Thomas-Jensen

Dato : 30-09-01 12:00

Hos Orange er Roaming takster (og måske så også SMS takster/gebyr) afhængigt
af abonnementstype. Hvis man rejser i udlandet anbefaler de "Mobilix
Partner" (jeg ved ikke hvad det hedder efter navneskiftet) abonnement som
har de laveste takster ved roaming.

Mvh
Thomas
www.CallBack.dk

Fra : Mickey

Dato : 30-09-01 14:06

"Thomas-Jensen" <thomasSSLLEETT@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> af abonnementstype. Hvis man rejser i udlandet anbefaler de "Mobilix
> Partner" (jeg ved ikke hvad det hedder efter navneskiftet) abonnement som

okay det vidste jeg så ikke - det jeg har undersøgt er på Mobilix Modus, og
så vidt jeg ku se havde de kun et prisskema i butikken...

Fra : N/A

Dato : 30-09-01 17:32

Fra : how@ofir.dk

Dato : 30-09-01 17:32

> i Englang, USA og Canada var det gratis at sende og modtage ;)

Hvordan kan det være gratis at sende ??

Fra : Mickey

Dato : 30-09-01 18:32

<how@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:B7DD15BA.E07%how@ofir.dk...

> Hvordan kan det være gratis at sende ??

fordi der er så få der benytter sig af det...

- tror jeg!

Fra : Vike

Dato : 29-09-01 12:50

Men hvordan er det nu man sender en SMS fra udlandet? Skal man brugen en
lokal SMS central eller den derhjemme?

Fra : Snoop

Dato : 29-09-01 13:33

Du kan bare bruge den danske. Du skal så bare huske at skrive +45 foran dit
nummer for centralen.

/Snoop\

Fra : Vike

Dato : 29-09-01 14:57

Til samme pris som den udenlandske net-operatør averterer?

Fra : Snoop

Dato : 29-09-01 15:23

JA, det skulle jeg mene. Da jeg var I Italien i April 2001 betalte jeg ca.
1-1,5 kr pr. sendt SMS. Og mere da jeg var i Østrig. Nummeret på min central
havde jeg ikke ændret, så prisen skifter efter hvilket land du befinder dig
i.

/Snoop\

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-09-01 15:47

"Vike" <askforit@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Til samme pris som den udenlandske net-operatør averterer?

Formentlig lidt dyrere end det. Både det lokale og dit teleselskab vil gerne
tjene på det.
Du kan som regel tjekke priserne for de forskellige lande på dit
teleselskabs hjemmeside. Bemærk at der tit er flere forskellige
teleselskaber, der dækker i det land du rejser til, så du kan med fordel
tjekke priser hjemmefra og manuelt vælge det billigste net.

Mvh

Claus Rolsted

Fra : N/A

Dato : 29-09-01 16:25

Fra : how@ofir.dk

Dato : 29-09-01 16:25

> det var vist ikke helt korrekt - i mange lande tager de penge for at modtage
> dem, i hvert fald når man er Orange kunde. Prisen er gerne mellem 50øre og
> et par kroner

Hvor har du set at Orange tager penge for at man modtager SMS'er i udlandet
?

Det må være nyt... Jeg har aldrig været ude for det !

MVH

Rasmussen