Spille over nettet og have en server samti~
Fra : Allan Møller

Dato : 28-09-01 19:49

Hej alle !

Jeg har et par spørgsmål som nogle af jer måske kan hjælpe mig med.

Herhjemme har jeg 2 pc'ere en til at arbejde på og en som som kører som
webserver (windows og apache)
Den maskine som er server har IP 192.168.1.2 fordi det var det nemmeste at
bruge da routeren jo var sat op
til det.
Den anden som jeg spiller / arbejder på har IP 192.168.1.3 og routeren har
stadigvæk 192.168.1.1
For at dette skal fungere har jeg en switch for at forbinde router med de 2
pc'ere.

Det var lidt info nu kommer problemet.

Jeg vil gerne spille lidt med en ven over internettet ved at bruge hinandens
IP adresser. Kan man det ?
Nu er min router jo sat op til at indgående går til serverens IP. Kan jeg
gøre noget for at få det der kommer
ind til at komme over på den anden (spillemaskien) ??
Jeg vil jo helst undgå at sidde og spille på serveren .. Det er den for sløv
til.

Pyha det var en lang forklaring. Jeg håber nogen har forstået hvad mit
problem er og vil hjælpe
mig med at løse det. Gerne en uddybende forklaring da jeg ikke er mester i
netværk.

Mvh. Allan