Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Printning af digital foto
Fra : Finn Gudike Jørgense~

Dato : 28-09-01 13:04

Hej

Jeg er ny i denne nyhedsgruppe. Jeg er free-lance fotograf på 20. år, og vil
gerne være med til at få nogle gode råd af andre.
Jeg vil høre om der er nogen af jer der arbejder med digital foto og som har
fået held af at finde frem til noget papir der er godt at printe ud på. Jeg
har prøvet HP, Canon, Agfa, Kodak. Det jeg er kommet frem til er at pris og
kvalitet i hvert fald ikke har noget med hinanden at gøre. Er der nogen her
der har ramt noget papir som de vil anbefale varmt. Jeg syntes at det er en
jungle uden lige, men det jeg er kommet frem til er at Kodak er nok det jeg
syntes har været bedst.

Finn Gudike Jørgensen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-09-01 13:47

Det har også meget med printeren at gøre. Samme foto på samme papir giver
meget forskellige resultater hvis man prøver med forskellige printere.
Jeg bruger en Epson printer og synes at Epson glosy og Kodak glosy er det
der virker bedst med min printer.
Der er vist ikke andet at gøre, end at prøve sig frem.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 28-09-01 22:23

"Finn Gudike Jørgensen" <gudike@post5.tele.dk> wrote in message
> [...]
en
> jungle uden lige, men det jeg er kommet frem til er at Kodak er nok det

Jeg kan varmt anbefale TDK PRO quality Photo Inkjet Paper Heavy Weight 264
g/m2 Glossy som jeg køber hos min lokale foto pusher, hvor 50 ark koster 348
kroner.
Jeg bruger en Canon S800 printer.

Mvh
Henrik

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 29-09-01 08:50

"Henrik Bruun-Petersen" <news@nytliv.net> skrev i en meddelelse
> "Finn Gudike Jørgensen" <gudike@post5.tele.dk> wrote in message
vil > gerne være med til at få nogle gode råd af andre.

Hej. Henrik.
Velkommen i NG.
Ja du har næsten selv givet svaret. Man kan ikke sige hvilke papir der er
det bedste. Det er meget forskelligt fra printer til printer.
Men det er vigtigt at øve sig lidt og lære papiret at kende. Det er også
vigtigt at printeren er kalibreret rigtigt . Selv bruger jeg Ilford og Kodak
til min Hp PhotoSmart printer.
venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Claus Persson

Dato : 01-10-01 19:07

jeg har kun gode erfaringer med epson printere og epson papir
altid epson/epson

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 01-10-01 08:15

Hej Finn

Print kvaliteten er meget afhængig af din printer. I det seneste nummer af
de tyske fotoblad Colorfoto, er der en test af fotopapir til inkjet printer.
Konklusionen er faktisk at printerproducenternes eget papir oftest giver det
bedste resultat.

Jeg har brugt Kodak og er tilfreds med det. Men det er nok også ud fra
prisen. På en tidspunkt kunne man købe 10 pakker á 15 ark i Computercity til
300 kr, dvs. 2, kr. pr. ark og det synes jeg er rimeligt billig.

VH
Per