Problem med hastighed
Fra : Lauridsen

Dato : 28-09-01 10:59

Hej
Jeg har 3 computere på hjemmenetværk. Alt koblet sammen med direkte kabler i
en hub og en adsl router (Cisco 677).
Computer1: Min hovedcomputer. P3 800, 384 ram, 80gb matrox, G450 Win2000
Computer2: Min kærestes computer P3 900, 128 ram, 40gb, Asus V7100 WinMe
Computer3: Min ftpserver P133, 64 ram, 40gb, Win98

Eftersom C3 ikke er noget jeg skal bruge dagligt har jeg flyttet den i
kælderen og det var så min plan at jeg ville flytte filer til ftpserveren
via netkabel . Kablet er ca. 12m langt og er trukket ned gennem gulvet.
Problemet er at efter jeg satte C3 i kælderen er hastigheden mellem C3 og C1
faldet drastisk. Jeg kunne før flytte filer med ca 1500kb/sek og nu kan jeg
kun med ca 100kb/sek.
Jeg mistænker kablet for at være synderen. Jeg har selv sat stik på og
lederne sidder som de skal i et direkte kabel. Da C3 stod i stuen og var
koblet op med et andet kabel virkede det fint.

Hvilke hastigheder kan man forvente på et sådant netværk ? Og hvilke mulige
løsninger er der på problemet ?

På forhånd tak.

Mvh.
Lars

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-09-01 12:57

dsl30271@vip.cybercity.dk (Lauridsen) skrev i <9p1hlj$k1k$1@sunsite.dk>:

> [...]
>koblet op med et andet kabel virkede det fint.
>
>Hvilke hastigheder kan man forvente på et sådant netværk ?

"Fuld skrue" - 12 meter er ikke noget problem

Og hvilke
>mulige løsninger er der på problemet ?

Check at stikkene er sat rigtigt på, dvs. at det er ikke nok at lederne har
forbindelse til de rigtige ben i stikket. Du skal også overholde orden med
hensyn til hvilke ledere, der er snoet sammen. Til hver retning hører et
snoet par, det er vigtigt at overholde dette.

Check evt. http://sunsite.dk/hwb/

Mvh. NKJ

--
Best regards,
Niels Kristian Jensen

Fra : Lauridsen

Dato : 29-09-01 13:33

Hej

> [...]
> hensyn til hvilke ledere, der er snoet sammen. Til hver retning hører et
> snoet par, det er vigtigt at overholde dette.

Tak for hjælpen.
Det hjalp at sætte nye stik på kablet.

Mvh.
Lars