Freja og Laban: Part 1.
Fra : Gidde

Dato : 15-01-01 17:25

Hejsa
Det er faktisk gået ret godt. Vi sprayede det hele med Feliway inden
Freja blev hentet. Hende installerede vi i stuen i boksen, men Laban
turde slet ikke komme ind og se hvad der var derinde. Han var hunderæd.
Freja fik så lov at gå rundt i stuen, og Torben fodrede Laban med tun på
den anden side af stuedøren. Da begge kattene stod og snusede til
hinanden gennem det mellemrum der er mellem gulv og dør, lod jeg døren
stå på klem og de kunne så se hinanden an. Freja tog det hele ufatteligt
køligt. Hun inspicerede lejligheden med den frygtsomme og alligevel
særdeles nysgerrige Laban i hælene. Kom han for tæt på, så hvæsede hun
og han holdt sig igen på et par meters afstand. Efter nogle timer kunne
hun ligge på købmandsdisken og slappe af uden at hvæse, når han stod på
bagbenene og snuste til hendes tæer. Han er vist vildt fascineret af
hende!!!!
Desværre lavede Freja et kikset forsøg på at hoppe op på købmandsdisken
for 30-60 min. siden: Da hun så hang og sprellede for at komme op gik
Laban helt hen og kiggede op, sådan for at se hvad den der sjove lille
ting havde gang i.
Resultat: Freja landede lige for fødderne af ham og blev vildt
forskrekket. Hun langede ud efter ham spruttede og hvæsede, og Laban
forsvarede sig med et modangreb. Vi fik dem dog skilt ad med det samme
og lige nu slapper de begge af i køkkenet med to meter mellem sig. Hun
på en køkkensto, han på gulvet. Hun med lukkede øjne, han med nakken
vredet af led for hele tiden at observere.
Jeg tror de nok skal finde ud af det. Men skal vi holde hende i et rum
for sig selv i nat, for at sikre at hun får fred? Det må jo være ret
stressende, selvom hun egentlig virker mere rolig end Laban, da vi
hentede ham hos KV. Hun er jo lidt bange for den store karl, så måske vi
bør lade hende have stuen for sig selv i nat?
Mange hilsner fra den optimistiske Gitte
og resten af hytten

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 15-01-01 17:44

Hej Gitte..

Ih, hvor tog det lææænge !! Jeg har ventet og ventet på at høre fra jer...
hi hi..

Jeg synes bestemt det lyder lovende alt sammen !! Alene det, at de virker
nysgerige og at Freja ligger på et "åbent" sted frem for bag en reol, synes
jeg lyder rigtig flot !!! Bare rolig - jeg er sikker på det hele skal gå !!!

Hilsen Pia - som venter spændt på part 2 !!

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en news:3A6324E6.68AD227D@hum.auc.dk...

Fra : Bjørn Harbøll

Dato : 15-01-01 20:47

Hej Gitte

Det er vel nok godt, at det ser ud til at gå med sammensætningen! Held og
lykke.

Hvis jeg ikke har allergi (jeps - det er mig med allergien!) overfor den
kat, jeg kan hente om ca. 14 dage (jeg glæder mig som et barn til
juleaften!), så regner jeg også med, at den skal have en legekammerat på et
tidspunkt. Min lejlighed er også på ca. 45 m2, og jeg mener altså godt, at 2
katte kan være her. I sidste ende handler det vel om, hvor meget kærlighed,
man giver dem, og hvor meget, man leger med kattene. Det forbedrer ikke
deres liv, at de har 200 m2, hvis de er ensomme eller keder sig...

Jeg glæder mig til at høre mere om, hvordan det går (så kan jeg måske også
bruge nogle af dine erfaringer, når det bliver min tur!)

Mvh. Mette BjM

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-01-01 21:29

Gidde skrev i meddelelsen <3A6324E6.68AD227D@hum.auc.dk>...

> [...]
>hentede ham hos KV. Hun er jo lidt bange for den store karl, så måske vi
>bør lade hende have stuen for sig selv i nat?

Det lyder jo rigtig positivt. Jeg ville nok, som du selv er inde på, give dem time out i nat og lade dem starte på en frisk i morgen
tidlig, så du sikrer dig, at de får en ordentlig nattesøvn.

--
Hilsen Helle
Thousands of years ago, cats were worshipped as gods. Cats have never forgotten this.

Fra : Gidde

Dato : 15-01-01 21:40

Hejsa
Freja er tydeligvis meget træt, og i øjeblikket sover hun i køkkenet på en stol ved radiatoren. Laban er noget mere dominerende -
ligefrem truende - nu her ud på aftenen, og hun er tydeligvis ikke tryg ved ham. Hun tager det stadig meget roligt, men jeg tør ikke
lade ham komme for tæt på fordi hun er så nervøs for ham.
Det er lidt som om han har regnet ud at hun ikke er farlig, og nu skal han altså pludselig vise hvem der er den store. Han er stadig
nysgerrig og vil gerne hen og se på hende, men knurrer ad hende når hun så kigger på ham. For mig at se udviser hun passificerende
adfærd...og tager det hele som venligheden selv. Indtil videre har jeg dog gudskelov også bare kunnet tage fat i ham og flytte ham væk,
når han begyndte at knurre.
Vi lod Freja have stuen for sig selv en times tid ved spisetid, for hun nærmede sig ikke sin mad fordi Laban hele tiden holdt øje med
ham.....det virkede dog lidt som om han blev endnu mere truende efter at han ikke kunne komme ind og observere hende længere. Alligevel
tror jeg dog hun skal ha stuen i fred i nat....for at hun ikke bliver stresset.
Håber han er mindre anspændt i morgen....
Mange hilsner Gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 15-01-01 21:54

Gidde skrev i meddelelsen <3A636067.5778DADB@hum.auc.dk>...
>Hejsa
>Freja er tydeligvis meget træt, og i øjeblikket sover hun i køkkenet på en stol ved radiatoren.

Det kan jeg da godt forstå

> [...]
>adfærd...og tager det hele som venligheden selv. Indtil videre har jeg dog gudskelov også bare kunnet tage fat i ham og flytte ham

Det lyder som om, at de er ved at være lidt trætte, så det er nok
meget godt, at give dem en pause i nat. De kan have tendens til at live "pyldrede" ligesom børn, når de når det stadie. Specielt min
ene ankat kan være fremragende til at piske en stemning op hos sig selv, en får han time out, plejer han at falde lidt mere ned
igen. Der er ikke oget at sige til, at Laban knurrer, når hun kigger på ham. Han opfatter et som en udfordring at hun stirrer ham i
øjnene, så han reagerer helt ormalt. Så det skal du altså ikke blive bekymret over. Så længe de kke angriber hinanden er det helt
okay. Der kan sagtens gå nogle age med knurren uden at det er unormalt. Men når man er vant til en lenekat, kan det godt virke lidt
overvældende, for man hører jo ikke en lyd så tit Det er okay, at du fjerner ham her den første dag, men
prøv senere, at se hvad ham egentlig vil. Som regel gør de ikke
andet end at knurre og hvis man blander sig alt for meget går der
bare længere tid inden de vænner sig til hinanden. Men selvfølgelig
kan det være en fordel at gribe ind inden de kommer op at slås.
Kunsten kan nogen gange være at fornemme, hvornår man skal lade
dem være og hvornår man skal gribe ind

--
Hilsen Helle
Cats are rather delicate creatures and they are subject to a good many ailments, but I never heard of one who suffered from

Fra : Fie & Christian

Dato : 15-01-01 17:42

Hejsa

Hvor er det dejligt, at det er gået relativt stille for sig i det lille hjem

Jeg ville nok lade de to være i hvert sit værelse i nat. Det var da
ærgeligt, at de fik den lille forskrækkelse, så måske ville det være bedst,
at de får lov til at glemme dagens lille "incident" og starte på ny imorgen
? Efter en god nats søvn, noget mad osv. ser tingene nok lysere ud for både
Laban og Freja

Fortsat held og lykke med dem!

Hilsen
Fie

Fra : Gidde

Dato : 15-01-01 23:01

Hejsa
Freja er i stuen, hvor hun formentlig sover ovenpå dagens oplevelser. Måske
hun også skal inspicere reolerne lidt senere på natten.
Laban lod hende være pænt i fred nogen tid inden vi puttede hende i stuen,
og han ignorerede galant den knurren der kom fra hende, når han gik forbi.
Det virkede som om han blev mere rolig...og som om han besluttede at hun nok
egentlig havde brug for ro. Engang imellem er der lidt Scarlett O'Hara og
Red Buttler over det : "Frankly my dear ... "
Der er 0,5 cm sprække mellem dør og dørkarm ind til stuen, så kattene kan
lugte hinanden i nat (nåja, der er også en cm mellemrum mellem gulv og dør).

Alt i alt tror vi også de nok skal vænne sig til hinanden.....omend det nok
tager mere end en uge eller to Det var rigtig synd at hun sådan skulle
dratte ned i favnen på ham, for hun blev virkelig forskrækket, og det tager
jo nok lidt tid at komme sig oven på sådan een.
Nå, i morgen er der atter en dag, og jeg er bare så glad for at jeg har fri
indtil d. 22 januar.
G'nat herfra
Gitte

Fra : Heidi Høegh

Dato : 16-01-01 07:23

Hej Gitte

Jeg håber det går godt med de to bavianer

For fire år siden, skulle vi hjælpe nogle bekendte med at flytte og de havde
desværre ikke overvejet hvor deres kat skulle ende dens dage, så derfor stod
vi pludselig med en kat på 8 år som skulle bo hos os. Vi havde (og har
stadig) i forvejen en voksen kat (en ret hysterisk dame) som skulle føres
sammen med den nye. Da vi tog afsted om morgenen havde vi ikke regnet med at
stå med en ekstra kat om aftenen så det hele skete altså ret pludseligt, og
vi gjorde ikke andet end at vi lod dem mødes i stuen. Den nye kat Dumle var
træt og lå hele aftenen i sofaen, mens vores anden kat (den hysteriske
rigtig skulle vise sig. Hun startede i galop ude i køkkenet, spurtede
igennem stuen, hoppede op i sofaen, stoppede lige ud for Dumle, rejste hvert
et hår på hele kroppen (ja hun lignede nærmest en der havde fået elektrisk
stød , væsede og knurrede, videre i galop op på første sal, ned igen, op
i sofaen knurre igen, ud i køkkenet, ja og sådan blev hun ved. Det mest
morsomme af det hele var Dumles reaktion for den lå som sagt i sofaen og
sov, og hvergang hystaden kom forbi åbnede den lige det ene øje, og lukkede
det hurtigt igen, som om når er det bare dig igen din underlige kat.
Sammenførelsen forløb mere stille og roligt dagene efter, og det hele endte
altså godt. Jeg er sikker på at dine nok skal finde ud af det hen ad vejen,
og jeg er sikker på at de kan være glade for at de er endt hjemme hos dig,
du lyder som en rigtig god kattemor

Held og lykke med de to frække "unger".

Venlig Hilsen
Heidi Høegh