Tables
Fra : Kim

Dato : 28-09-01 07:28

Lige et spørgsmål:

Jeg har lavet en menubar i venstre side af min side.
Denne bar har så diverse knapper, og når man trykker på disse skal der komme
noget op i den store tabel jeg har
lige til højre for menubaren.

Hvordan gør jeg det ?

Kan jeg navngive den store ramme, og så skrive target= på knapperne eller ?

Som det kører nu, kommer indholdet op på en ny side..

Jeg kan ikke få det over i den ramme ;(

Håber nogen kan hjælpe

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 28-09-01 07:40

"Kim" <kim@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har lavet en menubar i venstre side af min side.
> Denne bar har så diverse knapper, og når man trykker på disse skal der

Som jeg forstår dit spørgsmål bruger du en tabel til din side og ikke
frames.

> Kan jeg navngive den store ramme, og så skrive target= på knapperne eller
?

Du kan kun bruge target på frames og til nye vinduer.

> Som det kører nu, kommer indholdet op på en ny side..

Og det kan ikke løses på andre måder end hvis du bruger frames. Men det
behøver du heller ingenlunde at gøre. Du kan vælge at inklucere den menu på
alle dine sider via noget serverside teknologi:
<http://html.dk/tutorials/ssi/>

> Jeg kan ikke få det over i den ramme ;(
>
> Håber nogen kan hjælpe

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Mikkel Schultz

Dato : 28-09-01 07:45

> [...]
komme
> noget op i den store tabel jeg har lige til højre for menubaren.

En løsning kunne være Iframes - se mere på
http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/iframe/
Problemet er bare at det ikke understøttes af alle browsere...

Alternativt kan du bruge almindelige Frames
http://www.html.dk/tutorials/html/lektion12.asp

> Kan jeg navngive den store ramme, og så skrive target= på knapperne eller
?

I princippet ja - hvis du bruger Iframes.

/Mikkel