|
| Telmore får erstatning for forsinkelser Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 28-09-01 01:13 |
| | |
Fischer (28-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 28-09-01 05:29 |
|
> endnu et afsnit i sagen om forsinkede nummerporteringer (der til dels
> frikender Telmore)
Citat:
"Han fortæller, at TDC nu har tilbudt Telmore en million kroner som
erstatning for de udgifter Telmore har haft. Men trods det store beløb,
dækker det slet ikke Telmores udgifter."
Tænkte det nok ......
Telmore skal nok forsøge at snige sig uden om at betale deres ramte kunder
nogen kompensation.
*Fischer - Mr. 44 dage
| |
Telmore - Frank Rasm~ (28-09-2001)
| Kommentar Fra : Telmore - Frank Rasm~ |
Dato : 28-09-01 06:38 |
|
On Fri, 28 Sep 2001 06:29:27 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:
>> endnu et afsnit i sagen om forsinkede nummerporteringer (der til dels
>> frikender Telmore)
>
>Citat:
>"Han fortæller, at TDC nu har tilbudt Telmore en million kroner som
>erstatning for de udgifter Telmore har haft. Men trods det store beløb,
>dækker det slet ikke Telmores udgifter."
>
>Tænkte det nok ......
>Telmore skal nok forsøge at snige sig uden om at betale deres ramte kunder
>nogen kompensation.
>
>*Fischer - Mr. 44 dage
Idet omkostningen for os er langt større end erstatningen, ville en
evt. kompensation til de mange tusinder kunder det har berørt, skulle
betales af alle de øvrige kunder, og det er vist slet ikke rimeligt.
Selvom jeg er enig i at der burde ydes en kompensation til de berørte
kunder, syntes jeg den skulle komme fra det selskab/led der har
forårsaget problemet, og ikke det selskab der jo så inderligt gerne
ville have haft kunden så hurtigt som muligt.
Der er INTET argument for Telmore at forsinke processen, der er tale
om nye gode kunder, og enhver forsinkelse vil falde tilbage på os
selv, som dit indlæg jo er et udemærket eksempel på.
Frank Rasmussen - Telmore A/S
| |
PHK (28-09-2001)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 28-09-01 15:00 |
|
"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
news:3bb40b41.956164@news.worldonline.dk...
> Idet omkostningen for os er langt større end erstatningen, ville en
1000 kunder og 1 million kroner - det giver 1000 kr. pr. kunde.
Jeg lader lige tallene stå et øjeblik ...
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
lcj@wanadoo.dk (28-09-2001)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 28-09-01 19:26 |
|
On Fri, 28 Sep 2001 16:00:17 +0200, "PHK" <phk@esenet.dk> wrote:
>
>"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
>news:3bb40b41.956164@news.worldonline.dk...
>
>> Idet omkostningen for os er langt større end erstatningen, ville en
>
>1000 kunder og 1 million kroner - det giver 1000 kr. pr. kunde.
>
>Jeg lader lige tallene stå et øjeblik ...
Du er ikke den eneste, der kan regne - men der er flere måder at gøre
det på:
Fra den ene sølle million skal du trække ekstra administration,
support, masser af kundeklager til callcenter (var det 8 kr. stykket),
plus en frygtelig masse badwill, plus manglende indtjening på minimum
1.000 kunder i to-tre måneder, plus mistede kunder osv. osv.
Skulle man give de 1.000 kroner til hver af de forsinkede kunder - som
godt vidste, at de købte et discountprodukt og bare kunne have købt et
taletidskort i mellemtiden og fået teleselskabet til at henvise dertil
- ville omkostningerne bare skulle betales af de andre kunder i
butikken. Synes du det er rimeligt?
| |
Fischer (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 29-09-01 13:43 |
|
> Skulle man give de 1.000 kroner til hver af de forsinkede kunder - som
> godt vidste, at de købte et discountprodukt og bare kunne have købt et
> taletidskort i mellemtiden og fået teleselskabet til at henvise dertil
> - ville omkostningerne bare skulle betales af de andre kunder i
> butikken. Synes du det er rimeligt?
Du taler (skriver) som du har forstand til!
Ja - jeg købte et taletidsnummer, men det var ikke muligt at få henvisning
til det.
Min mobilnummer svarede i 44 dage med: "Det kaldte nummer eksisterer ikke!"
Prøv lige at overveje hvor meget besvær, mistede opkald o.s.v. det har har
været.
Om kompensation vil være rimeligt? - Alt andet vil være uanstændigt!
At det skal "betales" af de andre kunder (eller det overskud de skaber) er
vel lige så rimeligt som at de jyske/fynske kunder er med til at betale
Telmores flotte åbent-hus arrangement i København, selv om de ikke havde
nogen rimelig chance for at deltage.
*Fischer
| |
Mickey (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 29-09-01 14:13 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1mjt7.12762$lk7.211100@news.get2net.dk...
> Om kompensation vil være rimeligt? - Alt andet vil være uanstændigt!
men burde det så ikke være "skyldneren" der betalte det direkte til dig ? -
den kompensation Telmore har fået er vel til at dække deres direkte udgifter
ved problemerne!
> At det skal "betales" af de andre kunder (eller det overskud de skaber) er
> vel lige så rimeligt som at de jyske/fynske kunder er med til at betale
> Telmores flotte åbent-hus arrangement i København, selv om de ikke havde
> nogen rimelig chance for at deltage.
i ku da bare ha mødt op - det var jo faktisk en jyde der fik hovedpræmien,
skulle vi herovre så ikke ha en kompensation for det ?
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Peter (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-09-01 14:32 |
|
"Mickey" <news002@susie.dk> skrev
> men burde det så ikke være "skyldneren" der betalte det direkte
> til dig ? - den kompensation Telmore har fået er vel til at dække
> deres direkte udgifter ved problemerne!
Det var da en besynderlig tanke, hvis TDC skulle betale direkte
til Telmores kunder. Skulle dette også gælde *andre* af Telmores
underleverandører, hvis de ikke holder deres aftaler med Telmore?
Skulle man også henvende sig direkte til leverandøren af Telmores
faktureringssystem, hvis Telmore en dag får problemer med
at udskrive regninger korrekt (sådan som Telia havde)?
Det må da være Telmores egen opgave at holde styr på deres
underleverandører, herunder at kræve den erstatning, der nu
måtte være rimelig Og hvis man ikke synes, at Telmore løser
denne opgave ordentligt, må man finde sig et andet teleselskab.
(Dejligt som man kan genbruge sine egne indlæg...
| |
Mickey (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 29-09-01 15:38 |
|
"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3bb5cd8e$0$51367
> Det var da en besynderlig tanke, hvis TDC skulle betale direkte
> til Telmores kunder. Skulle dette også gælde *andre* af Telmores
> underleverandører, hvis de ikke holder deres aftaler med Telmore?
> Skulle man også henvende sig direkte til leverandøren af Telmores
> faktureringssystem, hvis Telmore en dag får problemer med
> at udskrive regninger korrekt (sådan som Telia havde)?
jeg ser det nærmere som at Telmore varetager (fordi de kan og må) en opgave
for dig over for TDC - det er TDC der bommer i den når de skal udføre det du
har bedt dem om (gennem Telmore)
- forstår du nu ?
Skulle Telmore betale kompensation til kunder skulle TDC nok af med lidt
mere til dem!
> Det må da være Telmores egen opgave at holde styr på deres
> underleverandører, herunder at kræve den erstatning, der nu
> måtte være rimelig Og hvis man ikke synes, at Telmore løser
> denne opgave ordentligt, må man finde sig et andet teleselskab.
Fandt TDC ikke selv på den med erstatningen ? (efter lidt løse rygter om at
der ville komme et krav)
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Peter (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-09-01 16:25 |
|
"Mickey" <news002@susie.dk> skrev
> jeg ser det nærmere som at Telmore varetager (fordi de kan og må)
> en opgave for dig over for TDC - det er TDC der bommer i den når
> de skal udføre det du har bedt dem om (gennem Telmore)
Jeg har ikke bedt nogen om noget, men jeg formoder, at du mener
"man" dvs. kunden, når du skriver "du".
Kunden beder ikke TDC om noget som helst. Kunden beder Telmore
om noget. Hvis Telmore ikke kan få deres underleverandør til at makke
ret, er det Telmores problem, og Telmore, der står til ansvar over for
kunden.
> - forstår du nu ?
Jeg er fortsat ikke enig i dit synspunkt og du skal nok have fat i nogle
personer med meget spinkle jurakundskaber for at opnå forståelse.
| |
Peter (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 29-09-01 16:31 |
|
"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> skrev
> "Mickey" <news002@susie.dk> skrev
> > jeg ser det nærmere som at Telmore varetager (fordi de kan og må)
> > en opgave for dig over for TDC - det er TDC der bommer i den når
> > de skal udføre det du har bedt dem om (gennem Telmore)
> Jeg har ikke bedt nogen om noget, men jeg formoder, at du mener
> "man" dvs. kunden, når du skriver "du".
> Kunden beder ikke TDC om noget som helst. Kunden beder Telmore
> om noget. Hvis Telmore ikke kan få deres underleverandør til at makke
> ret, er det Telmores problem, og Telmore, der står til ansvar over for
> kunden.
Jeg skal måske lige tilføje, at såfremt TDC har begået fejl over for
Telmore, er jeg da helt enig i, at TDC skal betale til Telmore.
| |
Mickey (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 29-09-01 19:50 |
|
"Peter" <peter_usenet2@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3bb5e95c$0$80759
> Jeg skal måske lige tilføje, at såfremt TDC har begået fejl over for
> Telmore, er jeg da helt enig i, at TDC skal betale til Telmore.
og eftersom Telmore stort set ikke har noget med selve flytningen at gøre da
denne varetages af TDC er det TDC der er skyldig i forsinkelserne (undtagen
der hvor det f.eks. er Telia, Sonofon eller Orange) der sidder i den anden
ende og laver lort i det...
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Fischer (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 29-09-01 14:49 |
|
> > Om kompensation vil være rimeligt? - Alt andet vil være uanstændigt!
>
> men burde det så ikke være "skyldneren" der betalte det direkte til dig
? -
No way!
Det må da være Telmores opgave som min leverandør at kompensere mig for mine
gener - og så må de kræve pengene hos deres leverandør.
Men det sker næppe. Frank TellMeNoMore Rasmussen har åbenbart accepteret de
980k som TDC har tilbudt og han bruger det hele på interne tab.
Telmore skider igen på sine kunder, men heldigvis har jeg efter 44 dage på
taletid nok af de gammeldags taletidskort til at skrabe lorten af igen !!!
> i ku da bare ha mødt op -
Det koster en mindre formue at tage over til djævleøen, og jeg tvivler på at
nogen har taget turen bare på grund af det arrangement.
Selvfølgelig har nogle jyder været i byen alligevel som f.eks.:
> det var jo faktisk en jyde der fik hovedpræmien,
> skulle vi herovre så ikke ha en kompensation for det ?
Læs hvad jeg skriver.
Jeg siger netop at jyder IKKE skal have kompensation for åbent-hus
arrangementet. Pengene tages ud af forretningen Telmore på samme måde som de
anstændigvis burde gøre med kompensationerne til de forsinkede kunder.
*Fischer
| |
Mickey (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 29-09-01 15:41 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:nhkt7.12772$lk7.211056@news.get2net.dk...
> Det må da være Telmores opgave som min leverandør at kompensere mig for
mine
> gener - og så må de kræve pengene hos deres leverandør.
men hva vis de ikke kan få penge fra deres leverandør ?
- og burde du ikke klage til din tidligere leverandør af telefon fordi de
ikke kan håndtere flytningen korrekt ?
> Men det sker næppe. Frank TellMeNoMore Rasmussen har åbenbart accepteret
de
> 980k som TDC har tilbudt og han bruger det hele på interne tab.
de skal jo ha dækket tabet på en eller anden måde, ellers ender der med ikke
at være noget selskab - det vil du så også ha kompensation for eller hvad ?
> Telmore skider igen på sine kunder, men heldigvis har jeg efter 44 dage på
> taletid nok af de gammeldags taletidskort til at skrabe lorten af igen !!!
skider igen ? - hvornår har de ellers gjort det ?
> Det koster en mindre formue at tage over til djævleøen, og jeg tvivler på
at
> nogen har taget turen bare på grund af det arrangement.
> Selvfølgelig har nogle jyder været i byen alligevel som f.eks.:
Tro mig, jeg ved udmærket godt hvad billetten til Jylland koster!
- men hvordan vil du ha at et frivilligt arrangement, som iøvrigt giver god
reklame - gladere kunder = flere penge (jo jo, jeg var med og hørte på
kundeservicefyren!) Flere penge = lavere priser!
> Jeg siger netop at jyder IKKE skal have kompensation for åbent-hus
> arrangementet. Pengene tages ud af forretningen Telmore på samme måde som
de
> anstændigvis burde gøre med kompensationerne til de forsinkede kunder.
hva er det så egentlig du brokker over ?
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Fischer (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 29-09-01 16:46 |
|
> > Det må da være Telmores opgave som min leverandør at kompensere mig for
> > mine gener - og så må de kræve pengene hos deres leverandør.
>
> men hva vis de ikke kan få penge fra deres leverandør ?
Det har de fået - de vil bare ikke give mig nogen af dem. Desuden har de
bare accepteret det beløb de har fået tilbudt uden voldsom modstand.
> - og burde du ikke klage til din tidligere leverandør af telefon fordi de
> ikke kan håndtere flytningen korrekt ?
Ikke før jeg får håndfaste beviser på:
1. Min gamle leverandør har lavet en fejl / holdt på mit nummer, og
2. Min nye leverandør har gjort en hæderlig indsats ved at følge op på
problemet.
> > Telmore skider igen på sine kunder, men heldigvis har jeg efter 44 dage
på
> > taletid nok af de gammeldags taletidskort til at skrabe lorten af igen
!!!
>
> skider igen ? - hvornår har de ellers gjort det ?
MASSER af gange!
Undlandt at følge op på det de har lovet, undladt at vende tilbage som
lovet, o.s.v.
Jeg har været i kontakt med Telmore en zillion gange hvor jeg bare er blevet
holdt hen med tom snak og gyldne løfter.
> > Jeg siger netop at jyder IKKE skal have kompensation for åbent-hus
> > arrangementet. Pengene tages ud af forretningen Telmore på samme måde
som
> > de anstændigvis burde gøre med kompensationerne til de forsinkede
kunder.
>
> hva er det så egentlig du brokker over ?
Jeg brokker mig sgu da over at de NETOP IKKE giver os forsinkede kunder
nogen kompensation.
Du er tydeligvis en meget tilfreds Telmore kunde (på lønningslisten?), men
jeg vil vædde en fransk hotdog på at du ikke har fået flyttet dit nummer til
Telmore med flere ugers forsinkelser.
For mit vedkommende 44 dage hvor masser af mennesker (bl.a.
forretningsforbindelser) har ringet forgæves til min døde mobiltelefon.
Imens havde Telmore (for 120,- kr.) overladt flytningen til inkompetente TDC
uden at have noget overblik over hvad de havde i gang og uden at være i
stand til struktureret at følge op på de forsinkede flytninger.
Derfor var nogle flytninger klaret på 5 minutter - andre tog 1½ måned, selv
fra samme selskab.
*Fischer
| |
Mickey (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 29-09-01 19:59 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:u%lt7.12817$lk7.212156@news.get2net.dk...
> Det har de fået - de vil bare ikke give mig nogen af dem. Desuden har de
> bare accepteret det beløb de har fået tilbudt uden voldsom modstand.
jeg syns stadig jeg læste i en avis at de ville kræve 2.5mio fra TDC - men
det er nok bare gas...
> Ikke før jeg får håndfaste beviser på:
> 1. Min gamle leverandør har lavet en fejl / holdt på mit nummer, og
Ja det kan jo blive svært, for det første fordi din gamle leverandør 100%
sikkert ikke vil indrømme noget.
Hvem er din gamle leverandør ?
> 2. Min nye leverandør har gjort en hæderlig indsats ved at følge op på
> problemet.
tjaa, TDC har lovet at gøre noget ved det, men tilsyneladene sylter de det
for at gøre Telmore upopulær...
> MASSER af gange!
> Undlandt at følge op på det de har lovet, undladt at vende tilbage som
> lovet, o.s.v.
> Jeg har været i kontakt med Telmore en zillion gange hvor jeg bare er
blevet
> holdt hen med tom snak og gyldne løfter.
Se det har jeg så til gengæld aldrig prøvet...
Det værste jeg har prøvet var følgende:
Jeg skrev til dem og spurgte om de kunne lave om på den måde de viste
opkaldslisten på så SMS'er var adskilt fra resten. De svarede at udviklerne
havde fået min mail og mere skete der ikke... :( (har dog til åbent hus
fået at vide at de er ved at lave om på det)
Nå ja, så var der dengang jeg ikke kunne se deres side, men det hjalp da jeg
reinstallerede windows ;)
> Jeg brokker mig sgu da over at de NETOP IKKE giver os forsinkede kunder
> nogen kompensation.
når nu det ikke er deres fejl ?
> Du er tydeligvis en meget tilfreds Telmore kunde (på lønningslisten?), men
nej, jeg er ikke på lønningslisten - men Telmore er det selskab jeg har haft
med at gøre der har gjort det 150% bedre end de andre!
Orange: "glemte" at aktivere de 30min. jeg betalte for om måneden, og jeg
måtte ringe tre gange for at de endelig opdagede det (hvem sagde
inkompetente medarbejdere?) - den lyse side: jeg fik et halvt års abonnement
tilbage!
Telia: glemte min sag de jeg ville flytte mit abonnement til en anden
person, bekræftelsen var der fejl på... - 5-6 opkald på den konto, ingen
undskyldning eller lign.
> jeg vil vædde en fransk hotdog på at du ikke har fået flyttet dit nummer
til
> Telmore med flere ugers forsinkelser.
nej, men jeg er ved det nu, sendte fuldmagten i går
- jeg er heldigvis ikke bitter, og ved godt at det er TDC og Telia der
forsinker det hvis mit bliver forsinket (hvilket Telia skulle være slemme
til)
> For mit vedkommende 44 dage hvor masser af mennesker (bl.a.
> forretningsforbindelser) har ringet forgæves til min døde mobiltelefon.
har du ikke andre numre ?
> Imens havde Telmore (for 120,- kr.) overladt flytningen til inkompetente
TDC
> uden at have noget overblik over hvad de havde i gang og uden at være i
> stand til struktureret at følge op på de forsinkede flytninger.
> Derfor var nogle flytninger klaret på 5 minutter - andre tog 1½ måned,
selv
> fra samme selskab.
tror du ikke det er svært at vide noget med sikkerhed når nu TDC ikke kan
finde ud af det ? (og derfor sikkert ikke kan sige noget helt konkret ?)
Men du får lidt ret, de ku ha sagt det som det var - TDC har fejlen, vi
beklager
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Fischer (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 30-09-01 06:58 |
|
> > Det har de fået - de vil bare ikke give mig nogen af dem. Desuden har de
> > bare accepteret det beløb de har fået tilbudt uden voldsom modstand.
> jeg syns stadig jeg læste i en avis at de ville kræve 2.5mio fra TDC - men
> det er nok bare gas...
Jeg læste i går at Frank TellMeNoMore Rasmussen har accepteret de 980k som
TDC har tilbudt dem.
> > Ikke før jeg får håndfaste beviser på:
> > 1. Min gamle leverandør har lavet en fejl / holdt på mit nummer, og
>
> Ja det kan jo blive svært, for det første fordi din gamle leverandør 100%
> sikkert ikke vil indrømme noget.
> Hvem er din gamle leverandør ?
Sonofon. Og nej, de vil sikkert ikke indrømme noget som helst.
> > 2. Min nye leverandør har gjort en hæderlig indsats ved at følge op på
> > problemet.
>
> tjaa, TDC har lovet at gøre noget ved det, men tilsyneladene sylter de det
> for at gøre Telmore upopulær...
Naturligvis
Men Telmore har jo en liste (eller måske bare en stor bunke med små
papirlapper) over hvilke flytninger de har bestilt hvornår.
Jeg kan ikke forstå, at de ikke tidligere fulgte mere op på dem (os) der var
mest forsinket.
Det gjorde de først midt i september, hvor de pludselig var blevet opmærksom
på at få afsluttet de flytninger som blev bestilt i juli måned.
> > Jeg brokker mig sgu da over at de NETOP IKKE giver os forsinkede kunder
> > nogen kompensation.
>
> når nu det ikke er deres fejl ?
Det er lige meget. Telmore har solgt mig en vare (1 stk. flytning på 5
minutter) og den har de overhovedet ikke kunnet levere til mig.
At de måske er blevet svigtet af deres leverandør er synd. Så må de jo kræve
erstatning fra deres leverandør for at kunne kompensere deres kunder. Den
slags sker konstant ude i det virkelige liv.
Jeg kan da ikke gå direkte til TDC, da jeg naturligt nok ikke aner hvilke
aftaler og vilkår som TDC og Telmore har indgået med hinanden.
> > jeg vil vædde en fransk hotdog på at du ikke har fået flyttet dit nummer
> > til Telmore med flere ugers forsinkelser.
>
> nej, men jeg er ved det nu, sendte fuldmagten i går
Du er sgu da modig!
*Fischer
| |
Mickey (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 30-09-01 14:02 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:jOyt7.12905$lk7.214845@news.get2net.dk...
> Jeg læste i går at Frank TellMeNoMore Rasmussen har accepteret de 980k som
> TDC har tilbudt dem.
ok
> Naturligvis
> Men Telmore har jo en liste (eller måske bare en stor bunke med små
> papirlapper) over hvilke flytninger de har bestilt hvornår.
> Jeg kan ikke forstå, at de ikke tidligere fulgte mere op på dem (os) der
var
> mest forsinket.
> Det gjorde de først midt i september, hvor de pludselig var blevet
opmærksom
> på at få afsluttet de flytninger som blev bestilt i juli måned.
det kan der være noget om, men hvorfor gjorde du dem ikke opmærksom på det
efter 10minutter ? (du siger selv du har bestilt flytning på 5min.)
> Det er lige meget. Telmore har solgt mig en vare (1 stk. flytning på 5
> minutter) og den har de overhovedet ikke kunnet levere til mig.
> At de måske er blevet svigtet af deres leverandør er synd. Så må de jo
kræve
> erstatning fra deres leverandør for at kunne kompensere deres kunder. Den
> slags sker konstant ude i det virkelige liv.
så skal du også lige komme med dine håndfaste beviser på at det er deres
skyld og ikke Sonofon
> Jeg kan da ikke gå direkte til TDC, da jeg naturligt nok ikke aner hvilke
> aftaler og vilkår som TDC og Telmore har indgået med hinanden.
Telmore har da ikke lagt skjul på at det er TDC der tager sig af sagerne...
> Du er sgu da modig!
nææ, bruger ikke det nummer, skal bare ha flyttet det væk fra Telia og over
til en ordentlig (og billig) operatør
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Fischer (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 30-09-01 15:53 |
|
> > Det er lige meget. Telmore har solgt mig en vare (1 stk. flytning på 5
> > minutter) og den har de overhovedet ikke kunnet levere til mig.
> > At de måske er blevet svigtet af deres leverandør er synd. Så må de jo
> > kræve erstatning fra deres leverandør for at kunne kompensere deres
> > kunder. Den slags sker konstant ude i det virkelige liv.
>
> så skal du også lige komme med dine håndfaste beviser på at det er deres
> skyld og ikke Sonofon
Det behøver jeg da ikke!?
Jeg gentager: Telmore har solgt mig en vare, som de ikke har leveret. Derfor
er det indtil andet er bevist, Telmores skyld. Og selv om det skulle være
Telmores leverandørs skyld, så er det stadig Telmores ansvar.
> > Jeg kan da ikke gå direkte til TDC, da jeg naturligt nok ikke aner
hvilke
> > aftaler og vilkår som TDC og Telmore har indgået med hinanden.
>
> Telmore har da ikke lagt skjul på at det er TDC der tager sig af
sagerne...
Næh - men jeg ved jo ikke om der i kontrakten mellem TDC og Telmore står
noget om hvor lang tid TDC har til flytningen.
Hvis der intet er nævnt om dette i aftalen mellem de 2 firmaer, så nytter
det jo ikke at nogen brokker sig til TDC om at de er for langsomme, for det
er de jo så faktisk ikke!
Det er 100% Telmores problem at holde hvad de lover og at holde deres
leverandører i ørerne så det sker.
*Fischer
| |
Mickey (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 30-09-01 16:18 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:qjGt7.13008$lk7.217380@news.get2net.dk...
> Det behøver jeg da ikke!?
men duvil ha beviser for at det ikke er Telmores skyld ?
> Jeg gentager: Telmore har solgt mig en vare, som de ikke har leveret.
Derfor
> er det indtil andet er bevist, Telmores skyld. Og selv om det skulle være
> Telmores leverandørs skyld, så er det stadig Telmores ansvar.
Telmore har garanteret leveret deres del af varen, det er jo ikke kun dem du
"køber" en ydelse af, det er vel rent teknisk også sonofon, og det er ret
sikkert der den er kikset...
> Det er 100% Telmores problem at holde hvad de lover og at holde deres
> leverandører i ørerne så det sker.
Er sonofon din eller deres leverandør i dit spil ?
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Fischer (01-10-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 01-10-01 05:22 |
|
> > Det behøver jeg da ikke!?
>
> men duvil ha beviser for at det ikke er Telmores skyld ?
Nu kører vi vist i ring.
> Telmore har garanteret leveret deres del af varen, det er jo ikke kun dem
du
> "køber" en ydelse af, det er vel rent teknisk også sonofon, og det er ret
> sikkert der den er kikset...
UPS - jeg viste ikke at du kendte min sag så detaljeret, at du kan frikende
Telmore og dømme Sonofon?
Skulle det være Sonofon som har smidt den første anmodning væk, så vil jeg
vædde en Cocio på at ingen har rykket dem før midt i september, hvor der
blev focus på de første flytninger. Så vil jeg stadig kalde det smøleri fra
Telmore/TDC's side.
Hvis problemet havde været Sonofon, så kunne Telmore bare have fortalt mig
det, så skulle jeg nok have taget affære.
Jeg køber den simpelthen ikke!
EOD herfra - jeg tror ikke vi kommer længere.
*Fischer
| |
Peter Rongsted (01-10-2001)
| Kommentar Fra : Peter Rongsted |
Dato : 01-10-01 09:15 |
|
"Mickey" <news002@susie.dk> wrote:
[snip]
>> Jeg gentager: Telmore har solgt mig en vare, som de ikke har leveret. Derfor
>> er det indtil andet er bevist, Telmores skyld. Og selv om det skulle være
>> Telmores leverandørs skyld, så er det stadig Telmores ansvar.
>
>Telmore har garanteret leveret deres del af varen, det er jo ikke kun dem du
>"køber" en ydelse af, det er vel rent teknisk også sonofon, og det er ret
>sikkert der den er kikset...
Mickey
Jeg blander mig normalt ikke, men det synes at køre i ring for jer.
Når Telmore har brug for en fuldmagt, må det være fordi de påtager sig opgaven
med at flytte nummeret overfor kundens tidligere teleselskab. Kunden har
derfor kun et sted at henvende sig omkring flytningen - og det er hos Telmore.
For god orden skal jeg understrege, at jeg ikke har læst en sådan fuldmagt,
som Telmore sender ud, men hvis de ikke påtog sig opgaven, havde de ikke behov
for en fuldmagt. Desuden har Frank Rasmussen flere gange udtalt, at de har
ansvaret.
Peter
| |
lcj@wanadoo.dk (29-09-2001)
| Kommentar Fra : lcj@wanadoo.dk |
Dato : 29-09-01 20:15 |
|
On Sat, 29 Sep 2001 14:42:52 +0200, "Fischer" <express@get2net.dk>
wrote:
>
>Du taler (skriver) som du har forstand til!
Det gør du åbenbart også - og den er tilsyneladende ret ensporet.
>Ja - jeg købte et taletidsnummer, men det var ikke muligt at få henvisning
>til det.
Det er dit tidligere selskab, som skal henvise til et nyt nummer -
det er da ikke Telmores probblem. Faktisk har du ret til at få en
henvisning til dit nye nummer (et midlertidig talketidskort) i op til
tre måneder efter din flytning, men du skal selv bede om.
Så nu har du dummet dig i 44 dage....
>At det skal "betales" af de andre kunder (eller det overskud de skaber) er
>vel lige så rimeligt som at de jyske/fynske kunder er med til at betale
>Telmores flotte åbent-hus arrangement i København, selv om de ikke havde
>nogen rimelig chance for at deltage.
Hvem forhindrede dig i al deltage?
| |
Fischer (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 30-09-01 07:12 |
|
> >Du taler (skriver) som du har forstand til!
> Det gør du åbenbart også - og den er tilsyneladende ret ensporet.
Det ved du vist ikke ret meget om .....
> >Ja - jeg købte et taletidsnummer, men det var ikke muligt at få
henvisning
> >til det.
> Det er dit tidligere selskab, som skal henvise til et nyt nummer -
> det er da ikke Telmores probblem. Faktisk har du ret til at få en
> henvisning til dit nye nummer (et midlertidig talketidskort) i op til
> tre måneder efter din flytning, men du skal selv bede om.
Muligvis, men hvem bestiller henvisning til et nummer som liiiige bliver
flyttet om få dage.
Min fantasi har på intet tidspunkt været i nærheden af at min flytning
skulle tage 44 dage med død telefon.
Desuden er det være en service som Telmore burde have stillet til rådighed
pr. automatik. Telmore burde faktisk have oprettet et midlertidigt Telmore
nummer tilknyttet samme konto som nummeret under flytning, så man slap for
yderligere udgifter.
Og ja, jeg kunne selv have oprettet en ekstra Telmore nummer. Man hvorfor
skulle jeg give 199,- kr. mere for at oprette et nyt nummer som måske kun
skulle bruges i få dage.
> Så nu har du dummet dig i 44 dage....
Nej, jeg dummede mig kun i 5 minutter. De 5 minutter jeg brugte da jeg den
1. juli bestilte flytningen.
> >At det skal "betales" af de andre kunder (eller det overskud de skaber)
er
> >vel lige så rimeligt som at de jyske/fynske kunder er med til at betale
> >Telmores flotte åbent-hus arrangement i København, selv om de ikke havde
> >nogen rimelig chance for at deltage.
>
> Hvem forhindrede dig i al deltage?
Ingen. Men hvem gider betale 500+ kr. for at komme til København for at høre
Telmore fortælle om hvor fantastisk dygtige de er.
Den slags Københavneri er ikke for jyder.
*Fischer
| |
Mickey (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 30-09-01 14:04 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:kOyt7.12906$lk7.214845@news.get2net.dk...
> Ingen. Men hvem gider betale 500+ kr. for at komme til København for at
høre
> Telmore fortælle om hvor fantastisk dygtige de er.
> Den slags Københavneri er ikke for jyder.
hov hov, jeg var da med!
- desuden skal du bo meget ude i den tyndbefolkede del af Jylland eller i
Nordjylland for at det kommer op over 500kr med DSB
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Telmore - Frank Rasm~ (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Telmore - Frank Rasm~ |
Dato : 30-09-01 14:39 |
|
On Sun, 30 Sep 2001 15:04:03 +0200, "Mickey" <news002@susie.dk> wrote:
>"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>news:kOyt7.12906$lk7.214845@news.get2net.dk...
>
>> Ingen. Men hvem gider betale 500+ kr. for at komme til København for at
>høre
>> Telmore fortælle om hvor fantastisk dygtige de er.
>> Den slags Københavneri er ikke for jyder.
>
>hov hov, jeg var da med!
>
> - desuden skal du bo meget ude i den tyndbefolkede del af Jylland eller i
>Nordjylland for at det kommer op over 500kr med DSB
Og man kan vel godt argumentere for at "åbent hus" foregår på
selskabets adresse Det var iøvrigt en kunde fra Jylland der vandt
de kr. 25.000.
Med venlig hilsen
Frank Rasmussen - Telmore A/S
| |
Mickey (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 30-09-01 15:50 |
|
"Telmore - Frank Rasmussen" <fr@telmore.dk> skrev i en meddelelse
news:3bb72030.3736082@news.worldonline.dk...
> Og man kan vel godt argumentere for at "åbent hus" foregår på
> selskabets adresse Det var iøvrigt en kunde fra Jylland der vandt
> de kr. 25.000.
ja det ville jo unægteligt være forkert at kalde det åbent hus hvis det ikke
var "hjemme"
- den der med at det var en jyde der vandt bider Fischer ikke på, har
prøvet ;)
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Fischer (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 30-09-01 16:20 |
|
> > Og man kan vel godt argumentere for at "åbent hus" foregår på
> > selskabets adresse Det var iøvrigt en kunde fra Jylland der vandt
> > de kr. 25.000.
>
> ja det ville jo unægteligt være forkert at kalde det åbent hus hvis det
ikke
> var "hjemme"
> - den der med at det var en jyde der vandt bider Fischer ikke på, har
> prøvet ;)
Nemlig!
Men jeg siger netop det er OK at finansiere den slags fra "kassen" selv om
jeg stadig vil påstå at det er et københavner-arrangement.
På samme måde som det ville være på plads at kompensere os forsinkede kunder
via samme kasse.
*Fischer
| |
Mickey (30-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 30-09-01 16:20 |
|
"Fischer" <express@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:kIGt7.13017$lk7.215735@news.get2net.dk...
> Men jeg siger netop det er OK at finansiere den slags fra "kassen" selv om
> jeg stadig vil påstå at det er et københavner-arrangement.
> På samme måde som det ville være på plads at kompensere os forsinkede
kunder
> via samme kasse.
ja hvor skulle det ellers komme fra ? ;)
- men jeg tror faktisk du, i tilfælde af at deu krævede en kompensation fra
Telmore (altså, gik til dem og krævede den) skulle godtgøre at du rente
faktisk har mistet noget ved problemerne + at det er Telmores og ikke
Sonofons skyld!
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Mickey (28-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 28-09-01 19:39 |
|
"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:9p1vqn$8lj$1@sunsite.dk...
> 1000 kunder og 1 million kroner - det giver 1000 kr. pr. kunde.
>
> Jeg lader lige tallene stå et øjeblik ...
sidst jeg hørte var det 3000 kunder, og selvom det stadig giver et par
hundrede kroner skal der jo stadig også dækkes en del udgifter som selskabet
har haft pga. problemerne...
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
PHK (29-09-2001)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 29-09-01 14:03 |
|
"Mickey" <news002@susie.dk> skrev i en meddelelse
news:9p2gae$cme$1@egon.worldonline.dk...
> sidst jeg hørte var det 3000 kunder, og selvom det stadig giver et par
> hundrede kroner skal der jo stadig også dækkes en del udgifter som
selskabet
> har haft pga. problemerne...
Og mine udgifter?
Fakta er at Telmore ikke har holdt hvad de lovede OG at det har kostet stort
set alle kunder penge, både til telefonsamtaler til Telmore og tidligere
telefonselskab samt indkøb af telekort for dem som absolut ikke kunne
undvære en telefon (som f.eks. mig).
Hvis der er nogen som skal betale kan det kun blive ens tidligere
telefonselskaber. Hvis 1 million i erstatning ikke er nok - så må Telmore jo
kræve nogle flere.
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
Mickey (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Mickey |
Dato : 29-09-01 20:03 |
|
"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:9p4ocg$aof$1@sunsite.dk...
> Og mine udgifter?
anlæg en retssag... - hvor svært kan det være ? - du har også Telestyrelsen
og forbrugerrådet at klage til!
> Fakta er at Telmore ikke har holdt hvad de lovede OG at det har kostet
stort
> set alle kunder penge, både til telefonsamtaler til Telmore og tidligere
> telefonselskab samt indkøb af telekort for dem som absolut ikke kunne
> undvære en telefon (som f.eks. mig).
som sagt 1000 gange tidligere, det er TDC der laver lort og ikke Telmore!
> Hvis der er nogen som skal betale kan det kun blive ens tidligere
> telefonselskaber. Hvis 1 million i erstatning ikke er nok - så må Telmore
jo
> kræve nogle flere.
korrekt, men hvor mange er flyttet fra Telmore ?
--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Statoils logik:
1. Fransk hotdog : kr 18,-
1. Fransk hotdog + 0,4L Cocio : kr 15,-
| |
Ebbe Kristensen (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 29-09-01 17:31 |
|
"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message news:9p1vqn$8lj$1@sunsite.dk...
> 1000 kunder og 1 million kroner - det giver 1000 kr. pr. kunde.
Ifølge Politiken idag drejer det sig om tyve tusind kunder.
20.000 kunder og 1 million kroner - det giver en flad halvtredser pr. kunde.
> Jeg lader lige tallene stå et øjeblik ...
Det gør jeg osse...
Ebbe
| |
Fischer (29-09-2001)
| Kommentar Fra : Fischer |
Dato : 29-09-01 13:33 |
|
> Selvom jeg er enig i at der burde ydes en kompensation til de berørte
> kunder, syntes jeg den skulle komme fra det selskab/led der har
> forårsaget problemet, og ikke det selskab der jo så inderligt gerne
> ville have haft kunden så hurtigt som muligt.
Jeg giver op!
Som at slå i en hovedpude der er ved at blive en dyne.
*Fischer
| |
|
|