Re: Det var en syg spøg
Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-01-01 17:04

Mit svar kommer nok om et par dage, her er bare det nye jeg har fundet frem
til:

Tog kontakt med PETA i USA och dom hade redan stött på denna site förut. Den
innehavs av en tonårig i midvästra USA, hans mamma har tagit bort siten
tidigare men han lägger in den igen.
Dom ville inte att man skulle gå in på hans site utan istället skicka ett
email till honom för att klaga. Allt för att inte uppmuntra hans sjuka
beteende.
Klaga på mailto:Webmaster@bonsaikitten.com
Ett tips är i övrigt (Gäller USA) om man hittar något på nätet där djur
missköts eller plågas är att ta kontakt med HSUS (Humane Society of the
United States) på http://www.hsus.org/
Även om man tror att det är ett skämt så är det bättre att agera så att inte
något riktigt fall slipper igenom.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-01-01 17:54

Hej alle

Inden jeg så det svenske svar om at det var en teenager, havde jeg spurgt
Linda Edwards (hende der koordinerer twistiprotesten), om siden kunne være
en spøg eller blodig alvor. Hun havde ikke set siden før, men gik straks i
gang med at finde ud af mere. Her er hendes foreløbige svar (på engelsk):

Hi, again Elly:
Want to update you that we are finding out more and more about
this web site and it MAY be absolute truth!!!

So far, we have their location, their internet provider, their phone
number and people near where they are who will be going on a
'fake' kitten buy tomorrow! We'll know then if it's a hoax or not!

Other groups picked this up right before the Holidays and authorities
are already closing in. We're now in contact with them as well and
working together to verify the truth of this. The general consensus is--
IT IS TRUE!!!

Don't think I'll be doing any sleeping tonight, that's for sure!!

Love you dearly,

Linda

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Bjørn Harbøll

Dato : 15-01-01 18:30

Hej alle

Jeg er fuldstændig sikker på, at det bare er en spøg - især efter at have
nærlæst siden. Her er nogle citater fra siden, så I selv kan bedømme:

CITAT: "They [kittens] are extremely soft and springy. In fact, if you take
a week-old kitten and throw it to the floor, it will actually bounce! We do
not recommend that you try this at home. The kitten may bounce under the
furniture and be difficult to retrieve, as well as covered in unsightly
household dust".

Det er simpelthen urealistisk, at grunden til, at man ikke må kaste med sine
killinger er, at de bliver væk eller bliver støvede!

CITAT: "The best solution is to seal the kitten's anus with Super Glue prior
to insertion, and then insert a waste tube through a third whole in the
vessel".

Bruge super-lim på en kat?! Det må være en joke...

CITAT: "Web people are just the greatest, and with your support we are sure
to stay in business forever!"

Dette citat viser tydeligt, at de vil fremprovokere svar fra vrede læsere,
der vil forhindre, at bonsai-virksomheden vil køre evigt. Derudover er
citatet taget fra en passage, hvor "redaktøren" roser den positive respons
fra læserne - det kan da ikke passe, at der var overvejende positive
reaktioner?! De, der er negative overfor siden er lige nu i gang med at
skrive protester og pudse politi på "virksomheden", mens de, der ser siden
som en joke højst sandsynligt ikke ser nogen grund til at skrive til siden.
Det fåtal, der synes, at bonsai-killinger er det bedste, er nok ikke værd at
tælle... Så alt i alt burde de fleste (nok 9999 ud af 10.000) reaktioner
være fra vrede katteejere...

CITAT: "Of course we prefer to perform the procedure in our own
laboratories, the kittens enjoy the company of the crowd much like ladies
enjoy a trip to the beauty parlor. The muffled meows emanating from the rows
of bonsai stations let us know that the little fuzzies are excited to
conform to their new shapes, it is a sound we love to hear. But the best
sound is the meow from the shipping carton when your finished kitty arrives
in the mail".

Dette citat er simpelthen så provokerende, at det må være for sjov. At de
"elsker" lyden af miauv fra de "spændte" katte må simpelthen være fis for at
provokere de, der selvfølgelig tænker, at kattene miauver af smerte!

CITAT: "Months ago, you have masterfully shaped my kitten into a trapezoid;
however, now, the 45-degree angle on the tail side is weakining, making her
more of a rhombus than anything. Although, I could reinforce the front side
with the angular clamps you sell, I'm afraid she might turn out to be a
parallelogram. Any tips?
- We would be happy to surgically restore the crisp angles to your cherished
pet. In fact, you may have forgotten that we provide a lifetime warranty on
the shape of your Bonsai Kitten. Please, pack the Kitten into the shipping
container that we will send to you via special express, and we will contact
you shortly with a time estimate for the repairs".

Øhh - en kat, der er formet som en trapez - er gået ud af form og blevet en
rhombe, og hvor ejeren er bange for, at katten skal blive et parallelogram?!
Den er for langt ude, og den med den "knækkede" hale er vel til for, at
katteelskere skal få kuldegysninger! Desuden - at virksomheden anbefaler, at
man bare pakker katten ned og sender den - det er også for langt ude...

Derudover kan man, under "sales" - "paraphernalia" se, at de anbefaler, at
man bruger skohorn til at få katten ud med! Og under "sales" - "containment
variations" har de vist et eksempel på en beholder "til katten", der har
form som en hund!

Jeg mender, at alle disse citater, og det med skohornet og hundeformen
"beviser" at siden må være en joke - men vurdér selv...

Mvh. Mette BjM

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-01-01 19:00

Hej Bjørn

Jeg håber sandelig du har ret, men lad os nu se, hvad Linda finder ud af i
morgen.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Heidi Høegh

Dato : 16-01-01 07:04

Hej Kattevenner

Selvom det kun er en spøg er det efter min mening fuldstændig sygt
alligevel.
Det kan godt være det ikke er ført rigtig ud i livet, men dem der har
konstrueret hjemmesiden har efter min mening en total syg tankegang, bare
ved at tænke på den måde. I øvrigt hvis det er en spøg vil normalt tænkende
mennesker selvfølgelig kunne sortere den slags fra, men hvad med folk der
har en brist, og tror det er rigtigt, de vil måske afprøve teorierne.
Jeg kan kun tilslutte mig Henriks ide :

sådan nogen mennesker skulle have deres arme bundet ind til kroppen og
lægges oven i en flok mider som kunne hakke dem i r....

Venlig Hilsen
Heidi Høegh

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-01-01 00:56

lad os helt sikkert håbe/finde ud af at det er en spøg...

sådan nogen mennesker skulle have deres arme bundet ind til kroppen og
lægges oven i en flok mider som kunne hakke dem i r....

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa