Snegle igen igen.
Fra : Søren Solhøj

Dato : 27-09-01 21:48

Vi har en bekendt der har i hundrede vis af snegle siddende
på glasset. Hvad gør man for at fjerne dem? Jeg mener
udover det kedelige arbejde med at gøre det manuelt. Han
har ansakffet sig nogle snegle ædere, men de spiser
øjensynlig kun af dem, der er på bunden, og ikke dem der
sidder på glasset. Plese help.

Han har prøvet med "kartoffelkuren" og med agurker, der
har ikke været det store resaultat.

Søren Solhøj

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 27-09-01 22:25

"Søren Solhøj" <Soeren@fjerndette.solhoej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ansakffet sig nogle snegle ædere, men de spiser
> øjensynlig kun af dem, der er på bunden, og ikke dem der

Køb 3-4 pragtsmerlinger. Så forsvinder det problem meget hurtigt. De elsker
snegle.

> Han har prøvet med "kartoffelkuren" og med agurker, der
> har ikke været det store resaultat.

Samme her, og alle de andre vidunder kure der findes, ingen succes

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069

http://www.disky-design.dk/fish

Now available:
The internets first PLANT SEARCH ENGINE
http://www.disky-design.dk/fish/PlantSearch/PlantSearch.html

Fra : Christer Christensen

Dato : 28-09-01 15:49

Fra : J@N

Dato : 28-09-01 08:34

Jeg havde på et tidspunkt hundrevis af snegle og det lykkedes
mig ikke at udrydde dem på manuel vis. Til sidst købte jeg en
gang snegle-gift og det var meget effektivt. Brugte det i forbindelse
med en omlægning af akvariet, dvs fiskene blev fanget op og kun
halv vandstand i akvariet og så sneglegift i to dage. Derefter vand-
skift og alle snegle var væk. Fremover kommer jeg altid nye planter
12 timer i sneglegift og i dag har jeg heldigvis kun sneglefri akvarier.
Og skulle jeg opdage en snegl, bliver den fjernet øjeblikkeligt.

Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-09-01 21:24

"J@N" <itjf@get2netFJERNDETTE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 12 timer i sneglegift og i dag har jeg heldigvis kun sneglefri akvarier.
> Og skulle jeg opdage en snegl, bliver den fjernet øjeblikkeligt.

Snegle gift er ikke nødvendigt, og slet ikke en god ide, synes jeg.

Meget snegle gift indeholder kobber som er temmeligt giftigt for alle
levende væsener.

F.eks. hvis du har rejer, er chancen for de dør temmelig stor :(