Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Q: Køb i USA
Fra : PM

Dato : 27-09-01 20:52

Hej NG

Køb af digital kamera via internethandel i USA, virker umiddelbar en del
billigere end fx. handel i Tyskland.

Fx. Canon PowerShot G1 til 559$ + porto (G2 til 689$).

Garanti ved en sådan handel bliver ikke så nem at håndhæve, vel nærmest
umulig.

Erfaringer søges.

Mvh.
Per

Fra : Bo Gundersen

Dato : 28-09-01 06:02

PM wrote:

> Hej NG
>
> Køb af digital kamera via internethandel i USA, virker umiddelbar en del
> billigere end fx. handel i Tyskland.
>
> Fx. Canon PowerShot G1 til 559$ + porto (G2 til 689$).

Foerst og fremedst vil jeg advare mod at koebe ved de aller billigste
steder i USA, de steder der er billigst paa www.pricescan.com o.l. er
naesten altid nogle fuskere, de kan simpelthen ikke saelge kameraet saa
billigt uden at tjene paa noget andet. For det meste er det accessories
som de naesten tvinger dig til at koebe. Paa pricescan var det Broadway
Photo der have G2 til $689 og de har et rigtigt daarligt ry. Proev at
saa paa groups.google.com paa Broadway Photo (eller der hvor du har
taenkt dig at koebe).
Et Canon G2 koster $899,95 hos bhphoto, bhphoto har et godt rygte.

Udover det, saa skal du ogsaa regne med told/moms.

> Garanti ved en sådan handel bliver ikke så nem at håndhæve, vel nærmest
> umulig.

Specielt ved steder som Broadway Photo.

--
Bo Gundersen
DBA/Developer

Fra : Pia

Dato : 28-09-01 07:52

told er ca. 7%, derefter betales moms 25% af værdi+told.

Så det skal du lige regne med ind i prisen. Du betaler ikke told, når du
køber i Tyskland og deres moms er kun 16%

:Pia

Fra : Martin Koch

Dato : 28-09-01 13:47

On Thu, 27 Sep 2001 21:51:33 +0200, "PM" <v-power@teliamail.dk> wrote:

>Køb af digital kamera via internethandel i USA, virker umiddelbar en del
>billigere end fx. handel i Tyskland.

Det må man sige det er. Jeg købte min G1'er i USA - men fik nogle
venner der bor i Santa Barbara til at købe og sende det herover,
hvorefter jeg lavede en bankoverførsel.
Dermed ingen told/moms.

>Garanti ved en sådan handel bliver ikke så nem at håndhæve, vel nærmest
>umulig.

Det må man sige - derfor valgte jeg også et kvalitetskamera der
forhåbentlig holder et par år endnu

Mvh,
Martin Koch
FotoKritik.dk

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 28-09-01 14:10

"Martin Koch" <martin@koch.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nogle
> venner der bor i Santa Barbara til at købe og sende det

Moms skal du alligevel betale, hvis de snupper pakker. At de ikke
gjorde og du ikke selv har fortalt det er faktisk smugling :)

> Det må man sige - derfor valgte jeg også et kvalitetskamera der
> forhåbentlig holder et par år endnu

Yep.

Købte selv mit Nikon CP990 i tyskland

--