Min killing "sutter mælk" hos min hankat
Fra : mimivilford & svante~

Dato : 13-01-01 12:46

Jeg har haft min nye killing på 15 uger i en uge. Har i forevejen en
kastereret hankat på 7 mdr. De er allerede de bedste venner, og sover
arm i arm. Men de sidste par nætter er jeg vågnet ved at killingen
sutter i den andens brystvorter, og ælter og spinder som om der kommer
mælk ud. Ham det går ud over er fuldstændig ligeglad, og ser nærmest ud
som om han nyder det.
Jeg ved ikke om jeg skal lade den gøre det, eller om jeg skal tage den
væk når den gør det? Kan den sutte hul på den anden kat vil jeg jo nødig
have den gør det. Har nogen et råd?
Killingen er i forevejen meget lille af sin alder. Den vejer kun 11-1200
gr., men jeg har fået at vide af dyrlægen at det er fordi den er en
vinterkilling. De er som regel ret små.

mvh Mimi

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-01-01 17:11

Hej Mimi

Det er helt normal killingeadfærd - min første hunkilling, som vi fik hjem
da hun var 12 uger gammel, suttede også på livet løs på vores store kastrat
Dizzy. Olivia holdt op efter nogle måneder.
Nogle bliver dog ved i laaang tid, fx vores aby-ungdyr, som nu er over 7
måneder gammel og stadig tager en suttetur hos en af vores voksne hunner
dagligt. De hygger sig gevaldigt, og faktisk kalder hunkatten selv på hende

Selv om Copy (ungkatten) er ret stor, er der intet at se på hunkatten -
andet end hun bliver våd og nasset på maven. Killingerne kan komme til at
bide hul, de har jo spidse tænder, men det sker ikke så ofte...
Jeg kunne ikke drømme om at forhindre kattene i denne adfærd - og jeg kan
heller ikke komme i tanke om nogen fornuftig grund til at skulle gøre det

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

mimivilford & svantev <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A603FF0.EDAA3BA9@mailme.dk...

Fra : Helle Andersen

Dato : 13-01-01 22:13

> [...]
>Jeg ved ikke om jeg skal lade den gøre det, eller om jeg skal tage den
>væk når den gør det? Kan den sutte hul på den anden kat vil jeg jo nødig

Det er normal adfærd, så lad dem selv finde ud af det. Du kan
risikere, at killingen sutter hul, men hvis det bliver for meget afviser
han hende selv. Min somali suttede hos min hunkat til han var over et
år gammel og han fik lavet store sår på maven af hende i starten,
men til gengæld fik hun bagefter hård hud, så det ikke skete mere.
Hun var dog ikke køn, da hun er hvid på maven og hendes pels blev
helt gul og snasket af alt det savleri Men de hyggede sig begge og
det er det vigtigste.

--
Hilsen Helle
You enter into a certain amount of madness when you marry a person with pets. - Nora Ephron

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-01-01 16:41

Hej Mimi

Din hankat skal nok selv sige fra, hvis det bliver for meget eller gør ondt.
Det er ganske normalt, det der sker hos dig, en 15 ugers killing er jo
stadig en baby, så lad du bare kattene hygge sig sammen som de vil.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

"mimivilford & svantev" <"mimivilford & svantev & "@mailme.dk> skrev i en