msn messenger
Fra : Martin Helbo

Dato : 27-09-01 18:43

Hvordan får man den irriterende MSN messenger til ikke at starte samtidig
med IE? Har prøvet prøvet at slå den funktion fra der hedder tillad at den
starter samtidig med Windows.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Helbo
mhj@mind-media.dk
www.mind-media.dk

Fra : ¯`·.¸J@nner¸.·´¯\)

Dato : 27-09-01 19:40

Afinstaller den ,

Eller vælg den ikke skal startes op når pc'en booter ......... vælg start -
kør og skriv MSCONFIG så kan du selv fravælge programmer du ikke ønsker
under opstart. (MSCONFIG eksisterer ikke default med Win 2k) , men kan
kopieres fra 98, ME osv- og benyttes alligevel. Det er Leth'

Hygge

Janner

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-09-01 20:12

Og første gang en elev/lærer kobler sig op på hotmail.com starter MSN
Messenger igen og lægger sig i proceslinien - ganske vist ikke aktiv,
men den er der.
Jeg er IT-ansvarlig på en skole og har prøvet at fravælge den i MSCONFIG
mange gange. I netværk lader det sig ikke gøre. (Jeg kan i hvert fald
ikke slippe af med MSN Messenger).

venligst

Henrik Pedersen

"¯`·.¸J@nner¸.·´¯)" skriver:

Fra : Peter

Dato : 27-09-01 21:37

Så slet det lille skod-program?
Og så sørg for at eleverne ikke har rettigheder til at installere den slags
igen...
Du kan også vælge at lade computerne blive "spejlet" i et billede på jeres
server så "ændringer" bliver rettet, og programmer der ikke bør være
installeret bliver fjernet.

/Peter

Fra : Thore Øivind Snipsta~

Dato : 27-09-01 21:17

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> wrote in message
> [...]
> med IE? Har prøvet prøvet at slå den funktion fra der hedder tillad at den

Hei
Det finnes ei fil som heter sysoc.inf, husker ikke hvor den ligger (søk),
som kan redigeres. Fjern hide hvor det forekommer. Da dukker Messenger opp
under legg til/fjern windowskomponenter.
Thore Øivind