Godt nyt :o)
Fra : Morten og Claudia

Dato : 27-09-01 18:22

Hejsa alle!

Som nogen måske kan huske, har jeg haft en del problemer med at få min store
hunkat, Emma, og min "killing" Maja til at enes. Nu har jeg haft Maja siden
slutningen af juni, og har virkelig gjort alt for at få de to katte til at
enes. Det var ikke så meget det, at de skulle kunne ligge ved siden af
hinanden og sove og virkelig vise at de elskede hinanden - jeg vil kalde det
store fremskridt hvis de to bare kan gå forbi hinanden uden at hvæse eller
komme op og slås. Der var mange gange hvor jeg var ved at give op..

MEN...de sidste to uger har jeg faktisk op til 3 gange om dagen (!!!)
oplevet at de to vasker hinanden, når de er godt og grundigt trætte. Det er
faktisk specielt Emma (den store) der opsøger Maja for lidt hygge. Det havde
jeg ikke troet og Emma - hun hader virkelig andre katte. Så nu venter jeg
egentlig bare på at Maja kommer sin "teenagealder" så hun kan tage den mere
med ro - for hun er ret vild! Det ville jeg bare lige dele med jer

Lige et tillægsspørgsmål: Hvornår begynder en hunkat at komme i løbetid? Vi
ved ikke præcis hvor gammel Maja er, men hun er blevet gættet til at være
omkring 5 mdr. nu og hun miaver forfærdelig meget for tiden...

Mange hilsener

Morten og Claudia, Emma og Maja (som lige nu ligger på sofaen og råhygger!)

Fra : Mette Bjørnstad Rahm

Dato : 27-09-01 18:59

Dejligt at høre at det går bedre

Det er meget forskelligt hvornår en hunkat kommer i løbetid, Sofie herhjemme
viste tegn på det da hun var 3½ måned og den "rigtige" løbetid kom så da hun
var 5½ måned, men nu er hun også født 1/1 så årstiden var jo perfekt ! Men
nogle katte kommer i løbetid hele året (altså også om vinteren) så det kan
sagtens være at hun er ved at komme i løbetid nu.
Du kan sagtens neutralisere hende nu, eller starte på p-piller. Hvis hun
ikke skal bruges til avl, så vil jeg nok anbefale neutraliseringen da
p-piller har nogle ret grumme bivirkninger, og det er rent dyreplageri hvis
hun skal gå i den ene løbetid efter den anden....det bliver hun bare for
frustreret af.
Nu taler jeg altså ikke om en eller to løbetider *smile* Så overvej om I
syntes hun skal under kniven nu, så får I også de mest fredelige
nætter...der er ikke noget værre end en hunkat i løbetid *hihi*

Venligst

Mette

Fra : Kate

Dato : 29-09-01 01:14

Åh hvor skønt. Jeg har altid gerne villet ha' Johan og sofie til at
ligge i arm, men da de blev voksne ville Sofie ikke mere og de er
søskende og har som sådan aldrig været fra hinaden.
Da Oliwer flyttede ind blev Sofie meget gal. Faktisk tog det ca. 5-6
måneder for hende at acceptere ham og i det første par måneder turde
jeg ikke gå hjemmefra uden at han var lukket inde i mit køkken. I de 8½
år han var her blev de aldrig venner. Han ville gerne med Sofie har
rigeligt i mig.
Det er rigtigt godt at Maja og Emma er på vej til et rigtig
missevenskab.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-09-01 20:48

Hvor er det godt at høre!

Hilsen Birgitte