Ustabilt peer to peer net
Fra : Thorkild Ahm

Dato : 27-09-01 18:05

Hej gruppe

Jeg har et problem som jeg håber en kan hjælpe mig med.

Jeg har problemer med at finde alle computere på mit netværk.

Når vi spiller over lokalnettet er der ikke problemer (IP og IPX
protokoller), men når jeg skal finde maskinerne i andre computere/my network
places er der næsten altid problemer. Maskinerne søger lang tid og vender
tilbage med fejl "Unable to browse network". Jeg har heller ikke problemer
med at få maskinerne til at printe.

Mit net består af 7 computere og en printserver. Jeg anvender to Switche og
en hub til at forbinde maskinerne (Edimax). Desuden indgår der en
Speedstream Router til ADSL, men der er ikke koblet nogle maskiner til dens
hub funktion. Der er både 100 og 10 Mbps udstyr koblet til switchene som er
10/100. Router er 10 og er koblet til en switch. Edimax hubben er 100 og er
forbundet til switchen via uplink udgangen med almindeligt (ukrydset) kabel

Alle kabellængder og den samlede kabellængde holder sig under 100m.

Jeg er klar over at man maximalt må anvende to hubs i 100Mbps, men jeg
regner med at man må supplere med switch i et antal som ønsket. Jeg har
prøvet at koble hubben fra, men uden at det hjalp.

Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg eventuelt gør galt.

På forhånd tak.

Thorkild Ahm

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 27-09-01 23:32

"Thorkild Ahm" <ta@ole.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vender
> tilbage med fejl "Unable to browse network". Jeg har heller ikke

Du skriver ikke noget om det, men jeg går ud fra at vi befinder os i
WinWorld og at du har alle maskiner på samme IP-net og at de har
forskellige navne men samme workgroup? For derefter at få adgang til
resurser på en anden maskine på nettet skal der oprettes delte drev og
tildeles brugerrettigheder.

Niels

Fra : Nicolai Heilbuth-Han~

Dato : 28-09-01 08:21