Skærme
Fijala 3554
Teil 1726
Blær!
Fra : Thomas Rohde

Dato : 27-09-01 16:54

Ville lige blære lidt. Har fået min Sony F520 efter mange seje overvejelse
(svært når man ikke kan se en i funktion).

Fantastisk skærm - men jeg ved selvfølgelig ikke bedre. Eneste problem nu er
at mit Asus Geforce 3 ikke kan følge med i refresh rates!

/Thomas

Fra : Darcy

Dato : 27-09-01 18:12

> [...]
er
> at mit Asus Geforce 3 ikke kan følge med i refresh rates!

Jeg kan ikke helt følge dig... Hvad er det, der er blær her?

Jeg vil da nødig ha´ en mindre skærm, og et Asus GeForce 3 har jeg også, så
hvor er det jeg skal opgradere?

Darcy

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-09-01 18:48

Darcy wrote:

> Jeg vil da nødig ha´ en mindre skærm, og et Asus GeForce 3 har jeg også, så
> hvor er det jeg skal opgradere?

? Lad mig gætte - TV-Out og et gamelt 26' TV

Fra : Darcy

Dato : 27-09-01 18:50

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> ? Lad mig gætte - TV-Out og et gamelt 26' TV

Ja, det ville jo være skønt - men nej, jeg må nøjes med en ny ussel 24"
Sony... ;-((

Darcy

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-09-01 20:05

Darcy wrote:

> Ja, det ville jo være skønt - men nej, jeg må nøjes med en ny ussel 24"
> Sony... ;-((

Hehe, FW-900 er en dejlig sag. Da jeg primært bruger min PC til spil så
foretrækker jeg en 4:3 format, og de 0,22 dp som F520'eren har er jo
heller ikke at foragte.

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-09-01 18:52

Thomas Rohde wrote:

> Ville lige blære lidt. Har fået min Sony F520 efter mange seje overvejelse
> (svært når man ikke kan se en i funktion).

Bestilte min inden de var kommet til landet, har ikke fortrudt 1 sekund.

> Fantastisk skærm - men jeg ved selvfølgelig ikke bedre. Eneste problem nu er
> at mit Asus Geforce 3 ikke kan følge med i refresh rates!

Hvordan er din billedkvalitet i de høje opløsninger?

Mvh

Bruno

Fra : Jonny Jensen

Dato : 27-09-01 22:19

> Fantastisk skærm - men jeg ved selvfølgelig ikke bedre. Eneste problem nu
er
> at mit Asus Geforce 3 ikke kan følge med i refresh rates!

Hvis jeg ikke husker meget galt, er den skærms Max Res. 2048x1536@86 Hz...
Et GeForce 3 kan levere samme opløsning, dog "kun" i 75 Hz...

Min påstand er så, at når 1600x1200 ser småt u på min 19" G420, tror jeg
ikke jeg gad at køre 2048x1536 på en 21"... Det bliver sq for knidret, især
med et kort som GF som ikke er særligt stærkt i 2D i høje opløsninger. Og
sætter man så skærmen til en mere normal opløsning, kan GF3 godt følge med.
Husk på at det optimale i refresh rates er mellem 75 og 100 Hz, alt efter
skærmens størrelse og kvalitet.

Ellers:

Tillykke med din skærm, den er sikkert dejlig stor at kigge på.

Jonny.

P.S.: Spilelr du Diablo 2 eller lign? Jeg gad NOK ikke se et spil som Diablo
2, som max kører i 800x600 på en 21"!!! Og sørgerender er ikke min stil...

Fra : Thomas Rohde

Dato : 28-09-01 23:42

"Jonny Jensen" <a@b.com> wrote in message
> P.S.: Spilelr du Diablo 2 eller lign? Jeg gad NOK ikke se et spil som
Diablo
> 2, som max kører i 800x600 på en 21"!!! Og sørgerender er ikke min stil...

Nej ikke Diablo, men jeg ser frem til Commandos 2 - som dog heldigvis i
2'eren kan gå op til 1024x768.

Jeg holder mig iøvrigt til 1600x1200@100Hz som ser rigtig godt ud ...

/Thomas

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-09-01 21:33

> Nej ikke Diablo, men jeg ser frem til Commandos 2 - som dog heldigvis i
> 2'eren kan gå op til 1024x768.

Øhhh... Min et'ter kan også klare 1024x768...

Jonny.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 28-09-01 23:43

Jonny Jensen wrote:

> [...]
> Husk på at det optimale i refresh rates er mellem 75 og 100 Hz, alt efter

Tekst i 2048*1536 er småt selv på en 21' skærm så der har du helt ret,
men det står nu stadig ret klart med det rigtige grafikkort. Det KyroII
kort jeg har kan ikke gå højere op en 1920*1440, men det går helt fint
at spille fx. Strike Force (UT mod ala CS) i den opløsning og det står
helt perfekt.

Mener forøvrigt at for GeForce kortene så gælder det at i 2048*1536 så
er de 75 Hz kun i 256 farver - skal der flere farver på ryger man ned i
60 Hz! Sådan var det ihvertfald med mit ASUS 6600 DeLuxe, som jeg havde
før KyroII kortet.

Jeg har spillet lidt Railroad Tycoon (Gamelt DOS spil) og det kører vist
kun 640*400 256 farver, det er ret kantet at se på

Ellers er det sådan at selv ældre 3D spil som ikke understøtter de høje
opløsninger, fx. Pod Racer, ser ret ok ud hvis man slår 4xFSAA til. Men
kan engenntlig godt forestille mig at i nogen spil vil en billig
og/eller lettere uskarp 21' måske være at foretrække.

Mvh

Bruno

Fra : Jonny Jensen

Dato : 30-09-01 21:35

> [...]
> kort jeg har kan ikke gå højere op en 1920*1440, men det går helt fint
> at spille fx. Strike Force (UT mod ala CS) i den opløsning og det står

Jo, men han skrev selv at han havde GF3... Det er skod til de opløsninger

> [...]
> er de 75 Hz kun i 256 farver - skal der flere farver på ryger man ned i
> 60 Hz! Sådan var det ihvertfald med mit ASUS 6600 DeLuxe, som jeg havde

Det ved jeg så ikke. Jeg kører MAX 1600x1200

> Jeg har spillet lidt Railroad Tycoon (Gamelt DOS spil) og det kører vist
> kun 640*400 256 farver, det er ret kantet at se på

Kender det godt... Lidt ligesom når jeg bliver sentimental og spiller
Starcraft

Jonny.