Pris på kat
Fra : CARSTEN PHILLIP ANDE~

Dato : 10-01-01 18:29

Hej

Er der nogen der kan fortælle mig hvad en kat koster på et dyreinternat med
ormekur og det hele.?

Med kærlig hilsen Charlotte

--
Herfoelge@get2net.dk

Fra : Gidde

Dato : 10-01-01 19:07

Hej Carsten
Det varierer vist.
Vi fik, mener jeg, vores Laban for sølle 350 kr. Det havde vist noget med deres
udgifter på ham at gøre, eftersom den, der indleverede ham havde fået ham
kastreret. Kattens Værn havde dog fået ham vaccineret mod FAIDS og
katteinfluensa (?) (ret mig, hvis jeg blander sygdommene sammen...). Jeg ved
faktisk ikke om Kattens Værn sørger for at kattene bliver kastreret, men Inges
Kattehjem gør vist, og en kat med ormekur og det hele koster jo så forhåbentlig
også derefter (de har jo brug for pengene).
Men prøv da at ringe til KV eller Inges Kattehjem, for de kan garanteret hjælpe
dig med alle spørgsmålene. Inges Kattehjem har også en ganske informativ
hjemmeside www.inges-kattehjem.dk
Du kunne også kigge på Lenes Affaldsmisser, www.katteelsker.ninja.dk, hvor du
dog nok selv må betale for neutralisation, ormekur etc., da hun ikke frivilligt
har huset fuld af katte, som savner et hjem.
Held og lykke til,
Mvh. Gitte
og Laban (en KV-kat)

Fra : Gidde

Dato : 10-01-01 19:08

Jeg kom vist til at kalde dig Carsten (skyldes mail-adressen)
Undskyld, Charlotte
------
Gitte

Fra : Helle.K

Dato : 10-01-01 19:58

Hej

Nu ved jeg jo ikke hvor du bor henne... men vi hentede en voksen kastreret /
vacineret / øremærket hankat på
Dansk Dyreværns Internat i Århus i september måned... og den kostede 550
kr... Jeg mener at hvis man vil have
killing koster de det samme og så kan man gratis få den
kastreret/sterilliseret og øremærket når den tid kommer...
bare man benytter den dyrlæge de selv benytter (noget med rabatter..tror
jeg)

Jeg har for et par år siden været frivillig hjælper i Kattens Værn i
Odense.. og der kostede en voksen neutraliseret,
vacineret og øremærket kat 350 kr... en vacineret killing kostede 225 kr...
men så skulle man skrive under på at
man fik den neutraliseret når den blev kønsmoden... og det skulle man så
selv betale... (det kan jo have ændret sig)

Hilsen Helle.K

Fra : Gidde

Dato : 10-01-01 20:15

Hej Helle
Jeg tror stadig KV har den procedure at folk skriver under på at killingen vil
blive kastreret inden en vis alder...
Men de voksne, neutraliserede og øremærkede katte til 350 kr. du nævner, var det
virkelig nogle som Internatet/KV havde fået ordnet (kastreret, øremærket etc)??
Det er da utroligt billigt, 350 kr, hvis alle de ting er inkl. i prisen.
Mvh. Gitte

Fra : Helle.K

Dato : 10-01-01 20:56

Hej Gitte

Ja det var noget KVO havde fået ordnet på alle katte der var blevet
kønsmodne.. dvs når de var ca ½ år eller mere...

og Ja... det er billigt... der er heller ikke den vilde økonomi i at have et
internat... man kæmper hvert eneste år på at samle penge ind så det hele
bare lige løber rundt...

Så derfor vil jeg da benytte lejligheden til at opfordre alle der har lidt
penge eller tid i overskud til at hjælpe disse internater og andre som gør
en indsats for disse hjemløse dyr... eller affaldskatte som Lene fra Ulfborg
kalder dem...
ja.. det behøver såmænd ikke engang at være tid eller penge... gamle tæpper
og håndklæder er også hjerteligt velkomne... noget skal de små jo have at
sove i ...

Hilsen Helle.K
(hvis hjerte brænder for de hjemløse katte og som også derfor selv har 2 af
slagsen... Fabian.. tidligere Gråpjuske som er hentet hos Lene I Ulfborg og
Jason der er hentet / købt ved Dansk Dyreværn Århus)

Fra : Gidde

Dato : 10-01-01 22:16

Hej Helle
God opfordring! Jeg har iøvrigt selv overvejet at spørge heroppe om de mangler
frivillige....om ikke andet, så kan det måske være til gavn med noget afløsning,
rengøring eller lignende. Og ja, jeg kunne forestille mig, at håndklæder, tæpper
og den slags også er til gavn. Aalborg afdelingen, ved jeg, har også et par
frivillige som bygger kradsemøbler til kattene, og de kan altid bruge sisal,
kokos ol. som er blevet til overs.
Mvh. Gitte