Nogle med erfaring fra Tiscali?
Fra : Lars Vadsholt

Dato : 27-09-01 15:24

Hej

Er der nogen her i gruppen der bruger Tiscali som ADSL udbyder? Hvordan er
deres forbindelse sammenlignet med andre udbydere?

mvh
Lars

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 27-09-01 15:53

Lars Vadsholt wrote:

> Hej
>
> Er der nogen her i gruppen der bruger Tiscali som ADSL udbyder? Hvordan er
> deres forbindelse sammenlignet med andre udbydere?

Ingen problemer her. (2048/512)

Vi har haft den forbindelse i over et år nu og der har ikke været nævneværdige
problemer.

Jeg har CC (256/128) hjemme og den køre også fint, men hvis jeg kunne vælge
frit ville jeg foretrække Tiscali pga. deres større åbenhed og en newsserver
som er klasser bedre. CC's newsserver er 12 timer bagude på de internationale
nyhedsgrupper.

Mvh

Bruno

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-09-01 16:18

Hej Lars Vadsholt, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Er der nogen her i gruppen der bruger Tiscali som ADSL udbyder?

Ja, med ADSL i godt et år (og inden da med alm. modem).

> Hvordan er deres forbindelse sammenlignet med andre udbydere?

Jeg har ikke selv haft andres, og der skulle noget helt ekstraordinært
til, at jeg ville få det, da jeg er ovenud tilfreds. (Dermed er ikke
sagt, de andre ADSL-udbydere ikke skulle være fine; jeg ved bare ikke
nok om dem).

Derudover bør du evt. også overveje, hvad du ellers synes vejer tungt
(postkasser, news og andre services).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-09-01 16:41

"Lars Vadsholt" <vadsholt@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen her i gruppen der bruger Tiscali som ADSL udbyder? Hvordan er
> deres forbindelse sammenlignet med andre udbydere?

Jeg har haft 256/256 i 14 måneder ved dem og det har bare kørt
De sidste par dage har der været et par enkelte huller i flowet men det er
åbenbart gået i sig selv igen. Alt i alt er *meget* tilfreds :)

/Dennis

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 27-09-01 17:21

Hej

Tak for jeres svar. Kan i fortælle mig hvad jeg "mister" ved at vælge deres
modem frem for en router?

mvh
Lars

Fra : John Sahl

Dato : 27-09-01 18:36

"Lars Vadsholt" <vadsholt@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for jeres svar. Kan i fortælle mig hvad jeg "mister" ved at vælge
deres
> modem frem for en router?

Muligheden for at have flere maskiner på nettet på samme tid.

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-09-01 19:47

Hej John Sahl, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Muligheden for at have flere maskiner på nettet på samme tid.

Det var den formelle (kontraktmæssige) grund.

Men derudover er du (1) afhængig af de styresystemer, USB-modemet har
drivere til. Routerne kræver blot en ethernetnetkort (hvor drivere med
næsten sikkerhed enten leveres med kortet eller styresystemet).

Desuden (2) mister du muligheden for at smække filtre op eller på
anden måde stoppe uønskede pakker allerede i routeren. Dvs. du skal
have et firewallprogram til at køre.
Dette er måske mest en kosmetisk indvending.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 27-09-01 21:24

Hej igen

Igen, tak for svarerne. Men kan jeg konkludere, at der ikke er nogen
hastighedsmæssig forskel på de to løsninger?

mvh
Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-09-01 21:51

Hej Lars Vadsholt, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men kan jeg konkludere, at der ikke er nogen hastighedsmæssig
> forskel på de to løsninger?

Det burde der bestemt ikke være, hvad angår modem og destination.
Hvis der skulle være nogen, ville den ligge mellem modem og pc'en.

Det skal *ikke* forstås derhen, at der dér partout skulle være forskel
- tværtimod burde der ikke være det - men udelukkende at forbindelsen
der afhænger af systemets USB-understøttelse/-stabilitet.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Du er velkommen til at tage et kig, hvis du har lyst:

Fra : TBC

Dato : 27-09-01 22:00

> Hej igen
>
> Igen, tak for svarerne. Men kan jeg konkludere, at der ikke er nogen
> hastighedsmæssig forskel på de to løsninger?

Ja og nej. (Ja)-> Almindeligvis bliver modemprodukterne tilbudt med mindre
upload hastighed end routerprodukterne i standardløsningerne. (Nej) -> Men
med med det seneste udspil med at du nu selv kan sammensætte din hastigheds
konfiguration er der ingen forskel på hastigheden om det er med modem eller
router. [Pris]forskellen er blot at du med modem sparer henholdvis 50, 75
eller 175 kr/md, på en forbindelse med præcis samme hastigheds
konfiguration afhængig af hvilken af de 3 router løsninger du sammenligner
med.

TBC

Fra : Thomas H.

Dato : 28-09-01 23:40

Hej Lars

Jeg har haft TDC Netexpress II 512/128 siden marts månede og jeg har ikke
haft nogle problemer overhovedet.
Vi er 4 pc'er på netæværket der hjemme og alle 4 er på nettet, det kører
upåklageligt, vores hastighed ligger på mellem 55 og 60 ved en 512, og det
kan man jo ikke klage over. Jeg har ingen erfaring med Tiscali, jeg ved bare
at ved TDC benytter det samme kobber som ved din telefon, så der slipper du
for at de skal bruge det ekstra stykke kobber ind til din bopæl, hvis du bor
i en lejlighed kan der være problemer med ledigt råkobber.

Prismessigt ligger Tiscali og TDC på samme niveau, du får bare en router med
ved TDC, hvor du så nemmere kan sætte flere pc'er på samme
internetforbindelse, hvor du ved Tiscali som standart får et Modem med, hvis
du skal have en router skal du betale en merpris fra 50,- til 175,-

Den ulempe det er ved kun at have et modem er at du hver gang du skal på
internettet skal "ringe" op ligsom ved et almindeligt modem, ved routeren
går du bare på, der er du "online", eller routeren er "online" 24 timer i
døgnet..

Jeg syntes det er svært at sige hvad der er bedst, for det har meget med
smag og behag at gøre.

Jeg håber at jeg har kunne hjælpe dig lidt.

Med Venlig Hilsen

Thomas H.

Fra : Lars Vadsholt

Dato : 29-09-01 13:06

> [...]
> går du bare på, der er du "online", eller routeren er "online" 24 timer i

Hej Thomas

Når du siger ringer op, skal jeg så forstå det på samme måde som da jeg
havde et almindeligt dialup modem, hvor det tog en pokkers tid at koble sig
op,eller er det mere ala Stofa, hvor man bare skal logge på via et program?

mvh
Lars

Fra : Rudi Stegen

Dato : 29-09-01 22:07

> [...]

> da jeg havde et almindeligt dialup modem, hvor det tog en pokkers
> tid at koble sig op,eller er det mere ala Stofa

A la Stofa. Også med et ADSL-modem skal det jo have sin egen linje
ganske som med en router. Dvs. du skal ikke igennem telefonnettet som
med et dial-up-modem.

Alligevel vil jeg stadig anbefale en routerløsning, bl.a. af grunde
jeg tidligere har nævnt. Se iøvrigt TBC's kommentar,

--
Hygge fra Århus - Rudi
Citer kun hvad du under dette kommenterer og klip alt andet væk

Fra : TBC

Dato : 29-09-01 18:06

"Thomas H." <condor-9@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Prismessigt ligger Tiscali og TDC på samme niveau, du får bare en router
med
> ved TDC, hvor du så nemmere kan sætte flere pc'er på samme

Der hvor priserne er samme niveau, er Tiscalis løsning med Cisco 677 router.
Modem løsningerne er billigere end TDC og de 2 dyrere Routerløsninger er ca
25 - 125 kr dyrere.