SONOFON - Ericsson T39 - GPRS
Fra : ***Morten Riis

Dato : 27-09-01 15:01

Halløj.

Kan ikke få subj. til at virke med hinanden. Både til WAP, internet og POP3.
Nogen der kan hjælpe?

Har både GPRS abn. og SONOFON Internet. T39 fortæller mig at GPRS er muligt
men den vil bare ikke skabe kontakt.

Har prøvet DataTeam hos SONOFON, men de kunne ikke hjælpe. Prøvede derefter
at sætte den op ligesom der er beskrevet i en anden tråd, men bare til TDC's
net. Det duttede heller ikke.

Er det virkelig korrekt at man ikke kan bruge POP3 funktionen sammen med
GPRS?

Håber nogen har draget erfaringer og kan hjælpe med de mange spørgsmål.

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]

Fra : Volker Dawideit

Dato : 27-09-01 18:18

"***Morten Riis" <riis@fdf.dk> wrote in message
> [...]
TDC's
> net. Det duttede heller ikke.
>
> Er det virkelig korrekt at man ikke kan bruge POP3 funktionen sammen med

Jeg fik først POP3 funktionen til at virke på min R520m (som softwaremæssigt
nok er det samme som T39) da jeg skrev pop3- og smtp- serverenes adresse som
ip-adresser, altså med tal.

Mvh. Volker

Fra : ***Morten Riis

Dato : 27-09-01 23:19

Hej Volker.

Har netop prøvet det. Det ser desværre heller ikke ud til at virke. Men
dette er gennem SONOFON Internet og GSM Data.

Jeg kunne også godt tænke mig at prøve WAP og GPRS sammen. Hvis du har
SONOFON, vil jeg bede dig liste dine indstillinger.

-MortenRiis [riis@fdf.dk]

Fra : Volker Dawideit

Dato : 28-09-01 11:54

> [...]
>
> Jeg kunne også godt tænke mig at prøve WAP og GPRS sammen. Hvis du har
> SONOFON, vil jeg bede dig liste dine indstillinger.

Hej Morten, nej jeg har TDC, så det kan du ikke umiddelbart bruge (jeg
skiftede for nylig fra Sonofon, fordi der netop i Lundeborg, hvor jeg
arbejder, er så elendig dækning). Men, i Sonofonbutikken her i Svendborg
sagde de, at man kan få GPRS-opsætningen sendt som SMS, hvis man henvender
sig til Sonofon kundeservice.

Jeg fik forøvrigt foretaget en software-opgradering (R2D>R2M) i Telecentret
i Odense, men pop3 funktionen virkede også for inden (omend lidt ustabilt).

Mvh. Volker

Fra : Ziggy

Dato : 28-09-01 12:07

På nuværende tidspunkt understøtter kunderservice ikke opsætning af
GPRS-delen over SMS. Derimod er det korrekt, at WAP settings kan udsendes
via SMS, men GPRS delen skal stadig sættes manuelt op som tidligere
beskrevet.

Mvh Ziggy

Volker Dawideit <vd@c.dk> wrote in article

Fra : Ziggy

Dato : 28-09-01 08:12

Hej

Det er intet problem at få GPRS til at virke med SONOFON og WAP. Husk at
der ved APN skal stå "internet" som den eneste opsætning i forbindelse med
GPRS.

Det er korrekt at GPRS ikke virker med POP3 i min softwareversion, men jeg
har dog hørt at det skulle køre i den seneste software.

mvh Ziggy

***Morten Riis <riis@fdf.dk> wrote in article

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 28-09-01 12:31

"Ziggy" <zzstardust@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der ved APN skal stå "internet" som den eneste opsætning i forbindelse med

Mucho gracias! Det var lige den oplysning, jeg manglede for at få gang i
GPRS på min R520m'er.

> Det er korrekt at GPRS ikke virker med POP3 i min softwareversion, men jeg
> har dog hørt at det skulle køre i den seneste software.

Hmm, jeg har R2D og POP3 virker nogenlunde. Den ser dog ud til ikke at være
meget for at sende mails hvis der ikke ligger andre mails og venter på at
blive hentet. Så jeg får den nok opgraderet en af dagene.

Mvh Ebbe

Fra : Peter Rongsted

Dato : 29-09-01 00:22

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> wrote:

> [...]
>meget for at sende mails hvis der ikke ligger andre mails og venter på at
>blive hentet. Så jeg får den nok opgraderet en af dagene.

Det har ikke noget med telefonen at gøre. Din internetudbyder tillader ikke,
at du sender mail via deres SMTP server, med mindre du er genkendt som kunde.
En SMTP server kræver ikke bruger-id/password, så den har ingen mulighed for
at vide hvem du er. Men det kan den, hvis du har ringet op via deres linier,
eller hvis du lige har hentet mail.

Peter

Fra : Bobby

Dato : 29-09-01 08:35

Jo, det har noget med telefonen at gøre. Jeg kunne heller ikke sende, uden
der var mail at hente på serveren (R2D), men efter at have fået opdateret
til R2M virker det fint nu - kan altså sende mail, uden der ligger post og
venter.

Men uanset hvad... Når man trykker "Send og hent" checker den jo post, også
selvom der ikke er noget - derfor kan det lade sig gøre. Men ældre
softwareversioner har åbenbart haft en fejl, så det ikke var muligt. Er
rettet nu.

Mvh.
Bobby

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-09-01 17:28

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> selvom der ikke er noget - derfor kan det lade sig gøre. Men ældre
> softwareversioner har åbenbart haft en fejl, så det ikke var muligt. Er

Go' ting - nu mangler jeg så bare at et Ericsson service center i nærheden
af Søborg får det rigtige isenkram således at de kan opgradere min R520'er.
Det skulle ifølge ham jeg snakkede med i Lyngby, ske omkring
efterårsferien - hvor jeg er i Sverige.

ebbe

Fra : Bobby

Dato : 30-09-01 16:47

Hmm... Hvad med at køre en tur til Tåstrup så? Telecenter i Tåstrup
opdaterer nu !

Mvh.
Bobby

Fra : ***Morten Riis

Dato : 30-09-01 19:40

Mister man sin telefonbog og indstillinger når der opdateres?

Kan man på nettet el. via et fonnummer finde en butik der kan opdatere?

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]

Fra : Bobby

Dato : 01-10-01 14:53

"***Morten Riis" <riis@fdf.dk> skrev i en meddelelse

> Mister man sin telefonbog og indstillinger når der opdateres?

Nej, jeg gjorde ihvertfald ikke.

> Kan man på nettet el. via et fonnummer finde en butik der kan opdatere?

Jeg fik nummeret til Telecenter af et tidligere servicepoint. Disse kan
findes på www.ericsson.dk

Mvh.
Bobby

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-09-01 21:55

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> wrote in message
> Hmm... Hvad med at køre en tur til Tåstrup så? Telecenter i Tåstrup
> opdaterer nu !

Tak for tippet. Det vil jeg benytte mig af snarest.

Usenet er altså fedt

Ebbe

Fra : ***Morten Riis

Dato : 01-10-01 02:22

Hej Ziggy.

Kanon og mange tak. Jeg synes godt nok jeg har prøvet det, men det var bare
det der skulle til. Nu kører det bare!

Dertil kommer så det næste spørgsmål: Hvordan ser man sin softwareversion på
en T39? Er det stadig noget med ><>>><<>> på en Ericsson?

Venligst

--
-MortenRiis [riis@fdf.dk]