Parringsproblemer?
Fra : formely known as?

Dato : 09-01-01 23:04

Jeg har fulgt gruppen et par uger og tænkte at jeg herigennem kunne få et
godt råd, som jeg kunne rende med næste gang jeg skal på kaffesladder. *SS*
Naboens hunkat skulle gerne parres, men problemet er at hankatten er
ligeglad med alle hendes tilnærmelser. Det eneste han tænker på er vist mad.
Er der nogen der har en forklaring eller et godt råd?
P.S. Begge katte er omkring to år og hunkatten har ikke haft killinger før.

Laila

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-01-01 00:01

formely known as? skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Er der nogen der har en forklaring eller et godt råd?
>P.S. Begge katte er omkring to år og hunkatten har ikke haft killinger før.

Hej Laila og velkommen til

Øhhh....er hun sikker på at hunkatten er i løbetid, eller hva' ?

--
Hilsen Helle
As every cat owner knows, nobody owns a cat. - Ellen Perry Berkeley

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-01-01 23:43

Hej Laila

Et råd kan du godt få - om det er godt må du selv vurdere

Altså, en fertil hankat ville normalt _aldrig_ være komplet ligeglad med en
hunkats tilnærmelser - hvis den er i løbetid, vel at mærke - selv kastrater
hjælper en dame i "nød", så er det er en lidt underlig hankat... Dog er
undtaget, hvis katten kastreres før kønsmodenhed, idet det somme tider helt
fjerner deres instinkt for hvad der skal gøres ved sådan en skrigeballon
Er I helt sikre på, at han "er til noget"?
Nå, men hvis nu naboens katte er et par huskatte, så ville jeg sådan set
være glad for, at han ikke var til noget - dem er der jo så rigeligt af i
forvejen...
Hvis naboen er registreret opdrætter, så ville jeg nok gå til dyrlæge med
ham - hvis ikke dyrlægen kunne finde noget, så ville jeg måske vælge at få
ham kastreret, da "kønsdrift" også nedarves, og evt. afkom efter en sådan
kat kunne få samme problemer - ikke ligefrem noget at stræbe efter som
opdrætter. Naboen kan i sidstnævnte tilfælde også vælge at sende hunkatten
til parring hos en anden opdrætter...

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

formely known as? <newbie@vap.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MVL66.5917$Hy.120378@twister.sunsite.dk...

Fra : Anja

Dato : 10-01-01 12:27

Camilla Scharff <camischa@jubiimail.dk> skrev

> Hvis naboen er registreret opdrætter, så ville jeg nok gå til dyrlæge med
> ham - hvis ikke dyrlægen kunne finde noget, så ville jeg måske vælge at få
> ham kastreret

....stakkels nabo! (fnis, jeg kunne ikke lade være)

--
mvh Anja