Hjææælp - min taske stinker!
Fra : Ann K.

Dato : 09-01-01 21:01

Hejsa.

Nogen her, som ved, hvordan man fjerner stanken af kattep** fra en
skuldertaske af lærred med gummibagside... kan jeg putte den i vaskemaskine,
eller....????

I dag skulle jeg til eksamen, og da jeg i forberedelseslokalet bukker mig
ned til tasken efter mine bøger breder der sig en STANK.... det S****
forbandede misfoster havde sq* Pi**** på min taske!!!!!!!!!!!!
Vi er ved at lægge nyt gulv på i stuen og kattene har alle været lukket inde
i ALT for mange dage - og dét her er altså Sagas måde at fortælle det på
Hmmm - måske gjorde hun mig en tjeneste... jeg blev så gal, at jeg glemte
alt om nervøsitet - og bestod religionssociologi (et fag jeg _ ingen_
"fornemmelse" har for) med et 10-tal
Men det er altså pinligt at skulle forklare, at stanken stammer fra min
taske!!!

Hi, hi - normalt er det mandens (dyre) cowboystøvler, det går ud over, men
han havde gemt dem godt af vejen!!!!! Han kender Saga alt for godt......

Mvh Ann.

Fra : Gidde

Dato : 09-01-01 21:56

Hej Ann
Tillykke med 10-tallet. Du kan evt. prøve at kgge på siden gode råd:
http://www.gode-raad.dk/
Nedenunder kan du læse et tip fra siden om hvordan det fjernes fra gulvet.
Eddike er ret effektivt til rengøring og lugtfjernelse, og jeg er ret sikker på,
at du sagtens kan lade tasken få et bad natten over i eddike tyndet op med vand.
Tror dog ikke at et par dyre cowboystøvler kan tåle samme tur....men held og
lykke med projektet
Mvh. Gitte

Tip fra Gode-raad-siden:
Tør først tisset op med en tør klud. Gnid pletten med en opløsning af sæbevand
og citron eller eddike. Sug så meget af denne blanding op igen. Hæld dernæst
danskvand på pletten. Tør danskvandet op med en tør klud. Gentag eventuelt,
hvis der er dannet en skjold på gulvet. Slut af med at hælde lidt hvid peber på
stedet, hvor hunden eller katten har tisset. Dette forhindrer en gentagelse. Ved

kattetis kan det også være en fordel at gnide pletten med en klud med salmiak
for at forhindre at katten tisser samme sted igen.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-01-01 23:31

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A5B7B66.856EC21E@hum.auc.dk...
> [...]
salmiak
> for at forhindre at katten tisser samme sted igen.

Man skal ALDRIG tørre af med Salmiak - det får tværtimod katten til at blive
endnu mere tiltrukket af stedet!
- de gode råd er vist ikke sååå meget værd... (ihvertfald ikke skrevet af en
"katte-kyndig").
Brug istedet Rodalon, som er lugtfrit (bør fortyndes grundigt, er meget
giftigt for katte!).

Mvh. Camilla
www.burmese.dk

Fra : Gidde

Dato : 10-01-01 22:07

Hej Camilla
Hov, salmiakken havde jeg ikke opdaget i det "gode råd"....iøvrigt er det vel
heller ikke noget en bare nogenlunde miljøbevidst husholdning ligger inde med?
Det var såmænd eddiken og citronen i rådet jeg tænkte på...især eddike, som i
alt fald tager stanken fra så meget andet.
Mvh. gitte

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-01-01 22:44

Ann K. skrev i meddelelsen ...
>Hejsa.
>
>Nogen her, som ved, hvordan man fjerner stanken af kattep** fra en
>skuldertaske af lærred med gummibagside... kan jeg putte den i vaskemaskine,
>eller....????

Hej Ann

Jeg tror, jeg ville vove vaskemaskinen. Jeg havde en sort taske med
gummi på, de en gang i mellem blev kedelig "støvet" at se på og den
kylede jeg lystigt i vaskemaskinen en gang i mellem og den er da
stadig i live.
Tillykke med den flotte karakter !

--
Hilsen Helle
Cat rule #2: Bite the hand that won't feed you fast enough.

Fra : Kate

Dato : 09-01-01 22:58

Undskyld Ann, men jeg kunne altså ikke lade være med at grine, sikke dog
et sprog
Desværre ved jeg intet om vask af lærredstasker, men kan godt forestille
mig at stanken ikke har været rar.
Men trods alt tllykke med 10-tallet......Og giv så lige Saga et knus som
tak for hjælpen...trods alt
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Ann K.

Dato : 10-01-01 09:35

Hejsa.

>Undskyld Ann, men jeg kunne altså ikke lade være med at grine, sikke dog
et sprog

<> HA, det var oven i købet den censurerede udgave.... i den oprindelige
indgik der tanker om sæbefabrikker, og om hvordan katte mon overlever en tur
ned fra Rundetårn - udvendigt

Nå, men jeg prøver at smide tasken i vaskemaskinen - så må det briste eller
bære....

Mvh Ann - der her til morgen har kylet møgkræet ud i kulden!!! Kors, hvor
blev hun glad

Fra : Denise

Dato : 10-01-01 08:42

Hej Ann
Hihi, kan desværre ikke hjælpe med stanken, men tillykke med eksamen.
Hilsen Denise