Afvise bestemt nummer
Fra : Lars Mortensen

Dato : 27-09-01 14:08

Hej!

Nogen, der ved, om man på en eller anden måde kan afvise bestemte numre? Og
i givet fald hvordan?
Altså, hvis telefonen ikke skal ringe, når det f.eks. er svigermors nr. der
ringer....
(Har flg. udstyr: Lasat Speed II og analog tlf.)
Kræver det andet udstyr, er dette ikke ødvendigvis nogen hindring

På forhånd tak!
Mvh/ Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-09-01 16:15

"Lars Mortensen" <lars.mortensen@enkelt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Og
> i givet fald hvordan?
> Altså, hvis telefonen ikke skal ringe, når det f.eks. er svigermors nr.

Problemet er at du er afhængig af at modparten altid viser nummeret
Den anden mulighed er en whitelist hvor kun folk der viser et gyldigt nummer
kommer igennem

> (Har flg. udstyr: Lasat Speed II og analog tlf.)

Lasat'en kan ikke.

> Kræver det andet udstyr, er dette ikke ødvendigvis nogen hindring

Der findes nogle telefonsluse-produkter og B&O har vist en telefonsvarer der
kan noget lignende

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 28-09-01 22:47

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@sletdetteiname.com> wrote in message
> [...]
>
> Problemet er at du er afhængig af at modparten altid viser nummeret
> Den anden mulighed er en whitelist hvor kun folk der viser et gyldigt

Der findes ikke en operatør tjeneste hvor man kan betale sig fra at visse
numre bliver 'siet' fra ?

/Dennis

Fra : Lars Mortensen

Dato : 29-09-01 11:54

Nope, har forhørt mig hos TDC og de kunne ikke hjælpe.

Mvh/ Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 29-09-01 18:14

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> skrev i en meddelelse
> Der findes ikke en operatør tjeneste hvor man kan betale sig fra at visse
> numre bliver 'siet' fra ?

Nej. Det foresvæver mig at der er noget lovgivning i vejen.
Men der findes et white-list produkt (lukket brugergruppe)

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Lars Mortensen

Dato : 27-09-01 16:42

> (Har flg. udstyr: Lasat Speed II og analog tlf.)
> Kræver det andet udstyr, er dette ikke ødvendigvis nogen hindring

Jeg har i mellemtiden også fået et Eicon Diva (PCI) såfremt det kunne
hjælpe...

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 27-09-01 21:13

Eicon'en kan heller ikke.

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-09-01 23:36

"Kasper Ladingkær" <kasper@fjerndetteladingkaer.dk> skrev i en meddelelse
> Eicon'en kan heller ikke.

Bemærk at Lars snakker om et Diva til PCI. Det er næppe den du omtaler som
Eicon'en
PCI-kortet kan faktisk (via capi-software) godt bringes til at give lyd via
PC'en pånær når bestemte numre ringer, men så skal man slå tonen i
telefonerne fra og have sin pc tændt.
En anden mulighed er at få kortet til at tage svigermors kald så snart de
kommer og derefter afslutte det, men jeg tvivler på at der findes
standardsoftware til det.

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Kasper Ladingkær

Dato : 28-09-01 09:30

> [...]
via
> PC'en pånær når bestemte numre ringer, men så skal man slå tonen i

Sorry havde ikke set det.

Men den standard software som følger med kan heller ikke dette, da jeg selv
har et (og bruger det).

--
Venlig hilsen
Kasper Ladingkær

Fra : Henning Petersen

Dato : 27-09-01 21:23

On Thu, 27 Sep 2001 15:07:56 +0200, "Lars Mortensen"
<lars.mortensen@enkelt.dk> wrote:

> [...]
> (Har flg. udstyr: Lasat Speed II og analog tlf.)
> Kræver det andet udstyr, er dette ikke ødvendigvis nogen hindring

Der er mulighed for at lave caal-filter på Ascom Eurit 40.

Enten en white-list eller en black-list. Du kan samtidig selv bestemme
om opkaldet går direkte på tlfsvarer, have specielt svar, afvises
eller få optaget tone.

Men det virker kun for telefonen. Har du andre telefoner på linien,
vil de lystigt ringe videre.

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 27-09-01 23:37

"Henning Petersen" <henning.petersen.010927@hpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller få optaget tone.
> Men det virker kun for telefonen. Har du andre telefoner på linien,

Der er noget misforhold der.
Hvis Eurit'en lader kaldet gå til telefonsvarer eller laver et specielt
svar, så må den nødvendigvis tage kaldet, og dermed holder de andre op med
at ringe.
Tilsvarende ved nogen af afvisningskoderne

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Henning Petersen

Dato : 02-10-01 14:43

On Fri, 28 Sep 2001 00:37:11 +0200, "Martin Højriis Kristensen"

> [...]
> at ringe.
> Tilsvarende ved nogen af afvisningskoderne

Jeg vrøvlede vist

Hvis opkladet sendes til tlf-svarer stopper de andre telefoner
selvfølgelig med at ringe, men de ringer en enkelt gang først - i
hvert fald var det tilfældet da vi brugte det en kort overgang.

Jeg tester lige. Jeg har et parekstra analoge telefone siddende på en
zyxel T/A på det samme nummer som benyttes på Euritten.

Action:      Konsekvens for de analoge telefoner: