Hjemmelavet baggrund
Fra : Carsten Bangsgaard

Dato : 27-09-01 12:42

Hmm, Jeg fik uventet et 600 L. akvarium ind af døren og påtænker nu at bygge
min egen baggrund. Er der nogle her der har nogle gode tips ell. Links til
hvorledes det skal gribes an ? Akvariemiljøet bliver vel enten
Mellemamerikansk/ Sydamerikansk flod miljø.

Mvh : Carsten

PS: Pga. Arbejde får jeg sandsynligvis først set jeres svar d. 30.9.

Fra : ole larsen

Dato : 27-09-01 17:06

Carsten Bangsgaard skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
>Mvh : Carsten
>
>PS: Pga. Arbejde får jeg sandsynligvis først set jeres svar d. 30.9.

Der ligger i arkivet en MASSE, søg på Google/news/denne gruppe/emne

Ole

Fra : Carsten Bangsgaard

Dato : 27-09-01 18:21

Så lærte jeg også noget nyt idag. Mange tak for hjælpen.

Mvh: Carsten

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 27-09-01 18:57

"Carsten Bangsgaard" <c_bangsgaard@hotmail.com> wrote in message
> Hmm, Jeg fik uventet et 600 L. akvarium ind af døren
Sådan en dør vil jeg godt ha

> Mellemamerikansk/ Sydamerikansk flod miljø.

Jeg har lavet noget til min 250 liters som vist mest er jysk regnskov men
fiskene er nok ligeglade
Jeg købte noget flamingo af 100mm tykkelse og det raspede jeg i med en spids
kniv til jeg havde noget der lignede en trærod og her skal man nok have en
god fantasi
her et billed af den rå flamingo
http://www.svend-bent.dk/akvafisk/baggrund/baggrund.jpg
den rå flamingo fik så 2 gange alfix hvid fra byggemarkedet
Jeg købte også fire forskellige slags pulve farve som jeg har blandet i
alfix og brugt og påført som maling.
her med farver på http://www.svend-bent.dk/akvafisk/baggrund/bgf3.jpg
når man så er kommet så langt så skal den tørre en lille uge og når den så
er sat i baljen med silikone så skal den også stå et par dage hvor man
skifter vandet inden man gør den klar til modning og til sidste planter og
fisk.

her det færdige resultat
http://www.svend-bent.dk/akvafisk/baggrund/baggrund10.jpg

Mogens
http://www.svend-bent.dk/

Ps. jeg vil tro at hvis du bruger flamingo så skal du nok dele baggrunden i
to eller tre stykker ellers for du aldrig isat flamingoen inden du har riser
i hele akvariet.

Fra : Steen Suder

Dato : 27-09-01 22:26

Mogens Dyhre Hansen wrote:

<KLIP noget om hvordan man laver en baggrund>

Hvorfor ikke sætte den uden på akvariet så den ikke optager kostbar
plads i akvariet?
(Såfremt der er plads udenfor

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 27-09-01 22:45

"Steen Suder" <CAB@earthling.net> wrote in message
> Hvorfor ikke sætte den uden på akvariet så den ikke optager kostbar
> plads i akvariet?

for så kan mine hulefisk ikke gemme sig i de hulrum jeg har lavet!

> (Såfremt der er plads udenfor

så var det nok nemmere med et billed, i hvertfald her hos mig

Mogens
http://www.svend-bent.dk/