Flytning af Access base
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-09-01 10:48

Min bror spørger mig hvad der går galt når han flytter en database fra en PC
til en anden:

"Når jeg flytter vor bånddatabase fra én computer til en anden, forsvinder
"søgefunktionen" - en masse errormedelelser jeg ikke forstår en pind af,
dukker op og der er ingen hjælp at finde i hjælp....
Har du en idé?"

Det har jeg ikke rigtigt - ud over det lyder som om han ikke får flyttet
index filen.

Nogen der kan fortælle mig nøjagtigt hvad er det han skal flytte ? - Skal
der eksporteres eller andet ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : pre

Dato : 27-09-01 20:44

Der findes faktisk en mulighed for at flytte en mdb fil til en anden men
det forudsætter at der er forbindelse til filen. Outlook kan både importere
og exportere denne filtype, det var nok forsøget værd.
pre

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-09-01 21:00

Nu var det Access det handler om! Og jeg er sikker på at Access kan udveksle
database med andre Access installationer, men jeg har ikke selv Access, og
er derfor nysgerrig efter en arbejdsgang, som jeg kan bruge på min brors
maskine. Databasen er selvsagt for stor til at ligge på en diskette, men så
må jeg brænde en rom og flytte på den måde.

I OE kan man placerer sin database (brevene, men ikke adressebogen) hvor man
vil og kopiere man alle filerne og lægger dem ind på en anden PC og beder
denne PC's OE pege på stedet, så indlæses databasen uden problemer.
Adressebogen skal flyttes separat.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : pre

Dato : 28-09-01 18:21

-og mit indlæg var nærmest en provokation, dels over det ringe responce,
dels over den manglende information i den originale post.
En ting er at "min bror" som har alle de foreliggende oplysninger holder sig
tilbage, en anden er at ingen udefra kan gætte hvilke redskaber/programmer
der er til rådighed.

Uden specifikt kendskab til det omtalte båndinstrument vil jeg dog gå ud fra
at der også er tale om software, der knytter til Access, og under alle
omstændigheder er det nødvendigt at være kreativ for at forstå, hvor
mulighederne ligger.

Efter at ha´ oplevet et antal "crashes" har jeg lært at sætte pris på
diverse programmers mulighed for at fiske data på den ene eller anden måde -
og det kan meget vel blive løsningen for din bror. God fornøjelse.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 28-09-01 19:56

> -og mit indlæg var nærmest en provokation, dels over det ringe responce,

Det kan jeg acceptere
> dels over den manglende information i den originale post.

OK Hvad mangler du?
> [...]
sig
> tilbage, en anden er at ingen udefra kan gætte hvilke redskaber/programmer

I overskriften står der at, det handler om Acces og i Windows er nok en
stifinder/filemaneger, mon ikke?
Hvad mangler du ?
> Uden specifikt kendskab til det omtalte båndinstrument vil jeg dog gå ud
fra

Kan det ikke være lige meget om det er et båndarkiv eller et frimærkearkiv ?
Problemet er det samme.

> at der også er tale om software, der knytter til Access, og under alle
> omstændigheder er det nødvendigt at være kreativ for at forstå, hvor
> mulighederne ligger.

? Hvad er det for software der knytter til Access? Det handler om en
database i Access der skal flyttes. Intet andet.

> [...]
måde -
> og det kan meget vel blive løsningen for din bror. God fornøjelse.

Og hvad kan jeg så bruge det til ? - Jo jeg kan forstå at du ikke vil dele
ud af din viden -
ha' en fortsat dårlig dag.

--
Hxxxxx

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Erik Isager

Dato : 29-09-01 18:45

"Michael Lund Sørensen" <sletdette-milux@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> index filen.
>
> Nogen der kan fortælle mig nøjagtigt hvad er det han skal flytte ? - Skal

Kan du ikke gøre det med WinZip ??

Har du det hele liggende i samme fil ?? eller sammenkæder din bror data fra
andre filer ??

Erik Isager

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 29-09-01 21:37

Hej Erik

Jeg ved ikke hvilken - mon ikke det er hvilke - filer jeg skal flytte!
Jeg er vant til at en database består af flere filer, en data fil, en index
fil - og nogen gange 2 mere, og det er dette jeg så gerne vil have styr på!
Men da jeg ikke selv har Access installeret, kan jeg ikke prøve mig frem!
Derfor mit spørgsmål.
Det praktiske med at brænde basen ned på en skive mm er ikke problemet.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Erik Isager

Dato : 30-09-01 16:49

> [...]
> Derfor mit spørgsmål.
> Det praktiske med at brænde basen ned på en skive mm er ikke problemet.

Hvis det er "hele" databasen du vil have flyttet ? Så har du som når du vil
åbne et Word.doc et ikon du trykker på, for at åbne dette !! det samme har
du for en Access db. højre klik på ikonet, kopier og sæt ind !!!

Husk , hvis det er oprettet en genvej til omtalte db. så er det jo ikke den
du skal kopiere !!

Inden i forsøger at flytte, kan det være en god ide at komprimere databasen
!! det findes der værktøj til i access, for en sikkerheds skyld, lav en
kopi og komprimer så denne !!
Åben db.en
vælg funktioner
vælg databasefunktioner
og vælg komprimer og reparer database

så nemt er det, du kan jo tjekke størrelsen på db.en før og efter !!!

Erik Isager

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-09-01 18:33

Hej Erik

> [...]
har
> du for en Access db. højre klik på ikonet, kopier og sæt ind !!!

Ja det er database filen (filerne), og ikke programmet der skal flyttes.

> [...]
> vælg databasefunktioner
> og vælg komprimer og reparer database
>

> så nemt er det, du kan jo tjekke størrelsen på db.en før og efter !!!

Ja det lyder nemt nok. Stort tak for hjælpen!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Erik Isager

Dato : 30-09-01 20:00

> Ja det er database filen (filerne), og ikke programmet der skal flyttes.

Programmet ligger jo et helt andet sted !!

C:\programmer\microsoftoffice\office...

Fordi du flytter et Word.doc flytter du jo heller ikke programmet !!

Erik Isager

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-09-01 21:17

> Programmet ligger jo et helt andet sted !!
>
> C:\programmer\microsoftoffice\office...
>

> Fordi du flytter et Word.doc flytter du jo heller ikke programmet !!

Jamen det er vi da 100 % enige om!

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen