IMAP introduktion/tutorial
Fra : Mads Pedersen

Dato : 26-09-01 21:38

Hey,

Er der nogen som har et godt sted at gå hen (gerne online) for en
introduktion til PHPs IMAP funktioner. Jeg HAR checket manualen som jeg
synes er lidt uoverskueligt og den ellers glimrende bog "Professional PHP
Programming" har kun et MEGET kort afsnit om det.

Jeg vil gerne lave et SIMPELT webmail interface så det er en grundlæggende
introduktion som jeg er ude efter og ikke (nødvendigvis) en komplet
gennemgang.

Pft,

// Mads

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-09-01 11:02

Mads Pedersen skrev:

> [...]
>
> Jeg vil gerne lave et SIMPELT webmail interface så det er en
> grundlæggende introduktion som jeg er ude efter og ikke (nødvendigvis)

Lav en liste over de opgaver, et sådant simpelt webinterface udfører:

1. Man logger ind på serveren.
2. Man får en liste over breve. Emne, afsender, dato mm. skal vises.
3. Når man klikker på et brev, skal det så vises i sin fulde længe.

Når du har lavet sådan en liste, så er det bare at gå IMAP-funktionerne
igennem for at se hvilke funktioner, der kan det, du skal bruge.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-01 11:18

"Mads Pedersen" <mads@imv.au.dk> wrote in message
> Er der nogen som har et godt sted at gå hen (gerne online) for en
> introduktion til PHPs IMAP funktioner. Jeg HAR checket manualen som jeg
> synes er lidt uoverskueligt

Hmm... Prøv at se på "imap_open". Der er et eksempel, så du har lidt at gå i
gang med.

Men ellers er det jo bare at åbne en forbindelse med imap_open, og så bare
gøre det, du vil gøre?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Mads Pedersen

Dato : 28-09-01 10:08

in article q1Ds7.487$Ay.49916@news010.worldonline.dk, Niels Andersen at
niels-usenet@myplace.dk wrote on 27/09/01 12:17:

> [...]
> gang med.
>
> Men ellers er det jo bare at åbne en forbindelse med imap_open, og så bare

OK tak til jer begge to. Det lader til at der kun er "den hårde måde" at
gribe det an på

Jeg smøger ærmerne op og går igang med manualen!

// Mads