lykke er.........
Fra : Gidde

Dato : 04-01-01 14:13

Når ens kat begynder at blive korporlig, når den vil kæles! Det må da
være udtryk for tillid!
Lige et par solskinssituationer frahverdagen med Laban, som vi
hentede på KV for nu ca. 3 mdr. siden.
Vi havde altså troet det ville tage et par år, før Laban rigtig
ville blive den store kæler og sofamis...men nu har han præsteret at
lægge sig på tastaturet for at få kæl
og at skubbe og mase på mine fødder for opmærksomhed, når jeg arbejder
ved computeren. I går skete det bedste:...han er begyndt at ville ligge
i sofaen hos os -
gjorde det allerede tredje aften her - men han har aldrig villet ligge
der, hvis ikke halvdelen af sofaen var fri (2-personers...meget lille).
Nå, men i går da jeg sad/lå og læste i sofaen kom han hen til mig,
og hoppede op på mig (han kan ellers ikke li at træde på os), hvorefter
han ganske stædigt
masede sig ned mellem mig og sofaryggen. Der lå han så og stemte imod
med benene indtil han lå godt, og til jeg altså havde flyttet mig lidt
for at give plads. Han lå
der ca. en time og spandt højlydt mens han skulle nusses og kløes i
nakken, på kinderne og på maven...afbrydelsen skyldtes alene, at jeg
havde glemt at jeg var ved
at lave mad, så jeg måtte rejse mig for at redde sovsen i køkkenet.
Forrige aften lå hans hos min kæreste i sofaen, da han pludselig tog
ganske blidt fat om armen på ham med alle fire, gabte over hele Torbens
underarm med
kæberne og faldt i søvn i den stilling. Der sad Torben så med en kat om
armen...som endvidere sov og spandt veltilpas, fnis.
Det går altså hurtigt, det med at knytte bånd.... og han er da virkelig
et både herligt, kærligt og prægtigt dyr at dele hverdagen med
Mange glade hilsner
Gitte

Fra : Kate

Dato : 06-01-01 03:50

Gitte,

Det lyder som om Laban er faldet helt til hos jer. Han har vist vundet i
lotteriet, men det har i jo egentligt også
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Gidde

Dato : 06-01-01 12:18

Hej Kate
Jo...det virker som om vi har været rigtig godt svineheldige Og alt i
alt har Laban jo egentlig også, da folk vist oftes søger efter en killing,
når de henter hittekat. Nu må vi så se, om Laban måske også skal ha en
"lillebror" engang.....hæhæ...kæresten flytter sig en tomme af og til....og
med Laban aktivitetsniveau ville en artsfælle nok være godt for ham.
Gitte

Fra : Christina K

Dato : 06-01-01 12:31

Hejsa

Jeg må indrømme at jeg er dybt misundelig, jeg glæder mig til den dag
hvor ivrige og altid travle Askepot har tid og i øvrigt vil nedlade sig
til at tage sig tid til at blive en rigtig sofamis! Heldigvis er jeg
begyndt at kunne se tendenser, som jeg glæder mig til at se udvikle sig

Både I og Laban har vist tukket det lange stå mht. hinanden. Han har det
vist rigtigt godt, og det er jo dejligt!

Mvh/ Christina

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A547828.74C31F5D@hum.auc.dk...

Fra : Gidde

Dato : 07-01-01 12:39

Hej Christina
I starten snød jeg lidt og havde derfor kattegodbidder i lommen, som han så
fik en af når han selv tog initiativ til at hoppe op i sofaen eller kæle.
Bare for at øge hans fornemmelse af at kontakt er godt. Han var nemlig ret
tilbageholdende. Desuden lod jeg være med selv at presse på, fordi det lader
til at fungere bedst, når det er ham som bestemmer hvornår der skal kæles
eller sofahygges. Læste iøvrigt et sted, at de mennesker som lægger mest i
at have kontakt med deres kat ofte er dem der får det mindste udbytte heraf,
fordi kontakten bliver bedre, når det er katten som selv skal opsøge den
først....er der evt. andre her, som har læst om dette?
Sofatendensen kommer med tiden...helt sikkert
---
Gitte