Geddefiskeri
Fra : HeC

Dato : 26-09-01 18:57

Hej alle
Er der nogen, der har nogle brugbare tips til geddefiskeri i en sø, man ikke
før har fisket i. Jeg ved, der er fanget adskillige store gedder i søen. Jeg
har mulighed for levende agn, men har oftest fisket med døde sild i andre
geddesøer. Jeg må blankt indrømme, at jeg hører til den "dovne type, der
ikke gider stå i flere timer og piske vandet vandet tyndt med spinner og
blink.
Søen, jeg skal fiske i er formentlig på sine steder omkring 3 m dyb. Hvor
langt bør der være mellem prop og agn hvis den levende agn bør vælges?
På forhånd tak
Hec

Fra : Christian Silber

Dato : 17-11-01 00:39

"HeC" <helle_christensen@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Søen, jeg skal fiske i er formentlig på sine steder omkring 3 m dyb. Hvor
> langt bør der være mellem prop og agn hvis den levende agn bør vælges?

Hej Helle!! Først og fremmest skal du finde nogle af de steder hvor søen er de
ca. 3 m. dyb, derefter
prøver du at dække dig så godt ind så muligt ved at fiske opportunistisk, dvs.
at fiske
"aktivt stationært" hvor du simpelthen fisker søen af på de skrænter,vige og
huller der nu må være
i søen. Skift ofte plads, det gi'r mere end man faktisk tror, Gedden er jo
trods alt en rovfisk
som ikke går af vejen for noget. Du har ikke nævnt om søen er klar eller uklar,
men jeg går ud
fra at den er klarvandet, så der vil jeg nok gøre det med hensyn til afstand
mellem flåd og agn
at du fisker 50-100 cm over bunden, afhængig af vegetationen, prøv dig frem..
Når du bruger levende agn
er det nok en god ide hvis du kroger agnfisken i henholdsvis snuden og under
rygfinnen, hvis du altså bruger
forfang med dobbelt krogsæt, husk også godt med vægt på, agnfisken skulle jo
nødig svømme op i overfladen, hvis det da
ikke er den valgte metode. Når du er ankommet ude ved den "nye" sø er det en
god tommelfinger regel at holde øje
med "mågesjov" eller tegn på småfiske aktivitet, der er somregel osse
storgedder i nærheden. Husk de små afsides liggende
vige, som mange gange ser helt gudsforladte ud, de rummer (næsten)altid en
storgedde.
KNÆK og BRÆK Håber du kan bruge det her til noget!!!!!

--
Posted from pc230116.stofanet.dk [212.10.174.116]