G-String - Tilfældigt navn ?
Fra : Dan Andersen

Dato : 26-09-01 18:57

Hejsa,

Det kan godt være at det lyder dumt, men min kæreste og jeg, kom til at
snakke om, hvorfor det endeligt hedder en "G-String" (ala. trusser).

Det kan vel ikke have noget at gøre med g-punktet, de har jo ligesom ingen
kontakt med hinanden?

Forsat god aften/dag
Mvh.

Dan Andersen

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 26-09-01 21:54

Dan Andersen skrev i

> Hejsa,
>
> Det kan godt være at det lyder dumt, men min kæreste og jeg, kom til at
> snakke om, hvorfor det endeligt hedder en "G-String" (ala. trusser).

'G-streng' kunne komme fra den streng på et musikinstrument, der bærer samme
navn. (De er sikkert næsten lige tykke eller sådan noget)

> Det kan vel ikke have noget at gøre med g-punktet, de har jo ligesom
> ingen kontakt med hinanden?

Det kommer an på om din kærestes trusser kryber op - meget op. Eller måske
hvis du giver hende en olfert :)

--
Kasper Damkjær - http://www.damkjaer.net

Outlook Express er _ikke_ en newsreader!
http://xnews.3dnews.net

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 27-09-01 10:38

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> wrote in message
> [...]
> navn. (De er sikkert næsten lige tykke eller sådan noget)

> Det kommer an på om din kærestes trusser kryber op - meget op. Eller måske

Øhhhhhhhhhh......... Jeg håber at du ved hvor G-punktet sidder... *LOL*

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 27-09-01 10:46

*DrømmeFyren* skrev i news:9ous24$rab$1@sunsite.dk:

> Øhhhhhhhhhh......... Jeg håber at du ved hvor G-punktet sidder... *LOL*

Jo, der skal også trækkes godt til, før trusserne kryber helt derop :)

Fra : Hanne M

Dato : 27-09-01 16:52

Hvad er en olfert ?
Venlig Hilsen
Hanne M.

Fra : Tomas O.

Dato : 27-09-01 17:13

hej Hanne M din &%¤/&%¤ du skrev:

> Hvad er en olfert ?

Det er vist sådan en man giver ved at tage fat i underbuskerne
bagpå og trække dem hel op over hovedet *G*

FUT dk.snak.snik

--
Hilsen Tomas O.
Her er der plads til at skrive en masse lort, som ingen anden

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 28-09-01 10:42

"Tomas O." <tfo@gmx.net> wrote in message

> Det er vist sådan en man giver ved at tage fat i underbuskerne
> bagpå og trække dem hel op over hovedet *G*

Hvis du kan få dine underhylere helt op over hovedet, tror jeg du skulle
overveje at skifte til nummeret mindre.. *LOOOOOL*

> FUT dk.snak.snik

Desværre... Den har jeg ikke på MIN server, så jeg svarer her..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-01 11:29

> Det kan godt være at det lyder dumt, men min kæreste og jeg, kom til at
> snakke om, hvorfor det endeligt hedder en "G-String" (ala. trusser).

Har det spørgsmål lige været har eller læste jeg det et
andet sted?

I USA måtte stripperne ikke smide trusserne og derfor opfandt
de g-strengs-trussen. G betyder derfor (g)overnment string.

Mark
His ass is so tight, when he farts only dogs can hear it.
Lenny Nero "Strange Days"

Fra : Stine Henriksen

Dato : 27-09-01 21:33

Jeg elsker den slags forklaringer.

Jeg kan tilføje, at G punktet er opfundet ved navn længe efter
gstrengstrussen

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 28-09-01 10:43

Jeps... Af en læge ved navn Graffenberg.... Mener jeg..

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-09-01 12:48

> Jeg elsker den slags forklaringer.

Ditto.

> Jeg kan tilføje, at G punktet er opfundet ved navn længe efter
> gstrengstrussen

Og sammenhængen er?

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 28-09-01 10:43

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> wrote in message

> Har det spørgsmål lige været har eller læste jeg det et
> andet sted?
>
> I USA måtte stripperne ikke smide trusserne og derfor opfandt
> de g-strengs-trussen. G betyder derfor (g)overnment string.

Men i USA siger de jo Thong, så det holder jo ikke...

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-09-01 11:16

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> wrote in message

> Men i USA siger de jo Thong, så det holder jo ikke...

så vidt jeg er informeret er en thong en lidt bredere g-streng..... jeg
mener at kunne huske noget med at en thong er ok på nogle strande men det er
en g-string ikke.....
--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 28-09-01 12:22

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> så vidt jeg er informeret er en thong en lidt bredere g-streng..... jeg
> mener at kunne huske noget med at en thong er ok på nogle strande men det

Jeg skal ikke kunne benægte det du siger, men jeg har nu aldrig hørt en
amerikaner sige G-string.... Kun Thong..

Men at jeg ikke har hørt det, betyder jo nødvendigvis ikke at ordet ikke
bruges.. *G*

Fra : Puk

Dato : 28-09-01 16:33

"*DrømmeFyren*" <VarmeSoeges@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg skal ikke kunne benægte det du siger, men jeg har nu aldrig hørt en
> amerikaner sige G-string.... Kun Thong..

Men det har jeg *S*.
En ægte G-streng er faktisk en trusse hvor der kun er en reel "string",
altså noget der ikke er meget andet end en snor.
En thong er det som langt de fleste her hjemme kalder en G-streng. Der er
der et smalt stykke stof mellem balderne.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 28-09-01 13:05

> "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> wrote in message

> Men i USA siger de jo Thong, så det holder jo ikke...

Det holder fint, g-streng trusser kaldes bare også thong. Thong er
en streng/rem fx på et par sandaler der sidder mellem tæerne og bindes
om anklen og derfor minder om princippet i en g-streng.

--
Mark Thomas Gazel
I've been looking for af savior in these dirty streets

Fra : JcLind

Dato : 28-09-01 00:04

"Dan Andersen" <an@an.an> skrev i en meddelelse
> [...]

snip
> Forsat god aften/dag

Fortsat? Min dag har ikke været særlig god, så du vrøvler lidt her.

jakob

Fra : JcLind

Dato : 28-09-01 00:02

> [...]
at
> snakke om, hvorfor det endeligt hedder en "G-String" (ala. trusser).

Da de kun dækker genitalierne er det nemt at se hvorfor de har fået
navnet g-streng.

vh jakob

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 28-09-01 10:44

"JcLind" <jclind@adr.dk> wrote in message
> "Dan Andersen" <an@an.an> skrev i en meddelelse

> at
>
> Da de kun dækker genitalierne er det nemt at se hvorfor de har fået
> navnet g-streng.

Det gør de jo ikke engang... Det dækker jo faktisk kun foran... Ikke det
hvor der faktisk er noget at dække...

Fra : JcLind

Dato : 30-09-01 11:25

> Det gør de jo ikke engang... Det dækker jo faktisk kun foran... Ikke
det
> hvor der faktisk er noget at dække...

De dækker så meget at man ikke kan se noget i alm. oprejst stilling.

vh jakob

Fra : olfert25

Dato : 10-02-02 13:20

http://www.kandu.dk/

Fra : Sking \(Crash Overri~

Dato : 10-02-02 16:36

> at

Er der ikke noget undertøj der på engelsk hedder gawn eller sådan noget? så
ville det jo være nærliggende at kalde et lignende stykke klæde, der ikke er
mere end et par 'strenge' for g-string ;)

> ingen

Tvivler på det har noget med dét at gøre ;)

//Crash Override

Fra : Ally

Dato : 10-02-02 19:42

> [...]

er
> mere end et par 'strenge' for g-string ;)

Jeg tror, du tænker på "thong". Og en "thong" er faktisk en g-streng på
engelsk. D.v.s. jeg ved ikke, om det er britisk engelsk, men det er i
hvertfald amerikansk engelsk. Og en "thong" er en g-streng med lidt bredere
"streng", mens en "g-string" er en g-streng med meget tynd "streng". Sådan
adskilles det i hvertfald på us-engelsk.

De venligste hilsener

Ally
--
ICQ#: 15 88 35 47
E-mail: quincy_md@hotmail.com

Fra : Sking \(Crash Overri~

Dato : 10-02-02 20:57

> [...]
> "streng", mens en "g-string" er en g-streng med meget tynd "streng". Sådan
> adskilles det i hvertfald på us-engelsk.

Jeg kender godt ordet Thong .. ikke det jeg tænkte på .. og thong er jo
nærmere tanga, eller bikini-underdel *S*

/CO

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-02-02 05:28

Nej det er det bestemt ikke. En thong går også op mellem ballerne på samme
måde som en g-string, du vil kun ret sjældent høre ordet g-string på
amerikansk.

/Jacob

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-02-02 01:18

Hej

Ser ud til at en klassiker skal besvares igen

> Tvivler på det har noget med dét at gøre ;)

Det har intet med det at gøre.

Thong
Pronunciation: 'tho[ng]
Function: noun
Etymology: Middle English, from Old English thwong; akin to Old Norse
thvengr thong
Date: before 12th century
1 : a strip especially of leather or hide
2 : a sandal held on the foot by a thong fitting between the toes and
connected to a strap across the top or around the sides of the foot
3 : a garment consisting of a narrow strip of fabric fitting between the
legs and a waistband that is worn as underwear or the bottom piece of a
bikini

G-string
Der er tvivl etymolgien, men et bud er, at stripperne ikke må smide
trusserne,
hvorfor den ultra minimale udgave af en trusse, hvor kun en snor holder
holder
dem sammen bagtil, fik tilnavnet government-string og i daglig tale
g-string.

Fra : mobo

Dato : 10-02-02 18:19

"olfert25" <olfert25.news@kandu.dk> wrote in message

> at

> ingen

hejsa....
jeg har hørt den forklaring at man tilbage i tiden i usa kaldte pigerne, som
et kælenavn, på stripklubberne for "goodies"... Det eneste tøj de havde
tilbage på kroppen var en lille trusse. - derfor goody string eller
g-string... om denne forklaring holder vand det ved jeg så ikke men det er
da et bud
mvh.
morten

Fra : N/A

Dato : 10-02-02 19:23

Fra : Pernille & Peter

Dato : 10-02-02 19:23

d. 10/02/02 18:18 skrev mobo på mobo@sol.dk i artiklen
3c66ab8c$0$62860$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> tilbage på kroppen var en lille trusse. - derfor goody string eller
> g-string... om denne forklaring holder vand det ved jeg så ikke men det er

Jeg har hørt en mere musikalsk forklaring: G-strengen skulle være den
mindste på et strygerinstrument (f.eks. en violin). Deraf navnet ...

[P]