Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Flash-kabel
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 26-09-01 17:32

Er der nogen der ved hvad et flash-kabel (altså et kabel til at sætte mellem
flashen og kameraets flashsko, så man kan bevæge flashen frit) koster og
hvor man kan skaffe det? Gerne links til forhandlere på nettet.

Der skulle vel ikke være nogen, som havde et brugt ét til salg? Skal passe
til Nikon.

Jacob W. Jensen
Haderslev

Fra : Michael hemmingsen

Dato : 26-09-01 19:51

Hvorfor ringer du ikke bare til den nærmeste fotohandler. Jeg er selv
bestyrer af en Japan Photo, og jeg ved da at det ikke er noget problem hvis
du ringer til en Japan Photo at få dem til at bestille sådan en ledning. Jeg
kan ikke lige huske prisen, men det er vistnok omkring 500 kr for en ny.

Michael Hemmingsen
Nybrovej 304, lejl o06
2800 Lyngby
tlfnr: 46974706
E-mail: mh@nybro.k-net.dk

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 26-09-01 21:34

Hej Jacob

Nikon´s TTL kabel hedder SC-17. Det er 1,5 meter fuldt udtrukket (det er
snoet). Really Right Stuff laver en kort udgave på 60 cm hvilket ofte er
nok.

Prisen er i tyskland 170 Dm hos www.technikdirekt.de for standard udgaven.
Jeg har selv købt den korte version for 450 kr. brugt - og den er ikke til
salg

Kim

Fra : David Wittrock Rathj~

Dato : 26-09-01 22:57

Jeg spurte hos Foto/C for nyligt.
Så vidt jeg husker, kostede et Nikon SC-17 kabel ca. 700-800 kr.

Med venlig hilsen
David Wittrock Rathje

Fra : KASO

Dato : 28-09-01 11:20

"David Wittrock Rathje" skrev d. 26-09-01 22:57 dette indlæg :
> Jeg spurte hos Foto/C for nyligt.
> Så vidt jeg husker, kostede et Nikon SC-17 kabel ca. 700-800 kr.

Det er desværre korrekt. Og det vrimler ikke ligefrem med uoriginale
kabler (det ville ellers være nemt - en ledning med 3 ledere og en
sko/stik i hver ende - det må kunne fremstilles for ca. 20 kr. ).

http://www.kandu.dk/

Fra : Pia

Dato : 28-09-01 11:31

nu ved jeg ikke, hvordan selve stikket ser ud til et flashkabel, men jeg har
lavet en trådudløser til min Minolta af kablet som går fra cd-rom drev til
lydkort i en PC. Der er 3 ledninger i, hullerne passede nogenlunde efter at
have skåret lidt af stikket, og så var det bare at parre 2 ledninger ad
gangen til man fandt den som var strøm/fokus/aftrækker. Så kan man sætte
mere eller mindre avancerede kontakter på.

:Pia

Fra : Thomas Krakau

Dato : 27-09-01 23:06

> [...]

> hvor man kan skaffe det? Gerne links til forhandlere på nettet.
>
> Der skulle vel ikke være nogen, som havde et brugt ét til salg? Skal passe

Hej Jacob -

Hvis ikke du har fundet et sc-17 kabel så skriv til mig, jeg har et liggende
fra min Nikon tid
Med Venlig Hilsen
Thomas Krakau

--
Posted from pc207117.stofanet.dk [212.10.147.117]

Fra : tigerwilhjelm

Dato : 13-11-01 18:08

"Thomas Krakau" skrev d. 27-09-01 23:06 dette indlæg :
> [...]
> Thomas Krakau
>

> --
> Posted from pc207117.stofanet.dk [212.10.147.117]

Til Thomas Krakau

Hej Thomas
Hvis Jacob har fundet sit sc-17-kabel, vil jeg gerne købe dit. Du kan
sende mig en mail på tigerwilhjelm@anarki.dk

Med venlig hilsen
Søren Wilhjelm

http://www.kandu.dk/