Chil out musik søges
Fra : Clemme

Dato : 26-09-01 17:13

Jeg søger noget nyere musik til afslapning efter et technorave.

"No Stress.

Hilsen
Clemme

Fra : Wax

Dato : 26-09-01 19:51

Nu er chillout temmelig bredt hvis du spørger mig.

Det kan være alt fra helt ambient Brian Eno
til lette styrgere arrangeret i et elektroniks
univers ala Craig Armstrong.

En ting jeg i al fald ikke vil anbefale,
ud fra devisen; Dont believe the hype,
er Buddah Bar cd´erne.

Det er horribelt som de er prissat,
omend det for mange nok er rigtig
dejligt og chillet.

Prøv at præciser dine musikalske
præferencer, så skal jeg nok smide
klassiske chill numre efter dig,

mvh

Wax

Clemme <clemme44@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9osukc$b9f$1@news.cybercity.dk...

Fra : Tue Linder

Dato : 26-09-01 21:00

Clemme <clemme44@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9osukc$b9f$1@news.cybercity.dk...
> Jeg søger noget nyere musik til afslapning efter et technorave.
>
> Jeg hørte en gang en fyr der hedder Kitaro.
Lange atmosfæriske lydflader,gjorde mig blød i knæene.
hvilket medførte en hæftig faldenisøvn.
Mvh Mr.T

Fra : zcully

Dato : 26-09-01 21:12

Personligt hører jeg meget Enya når jeg skal slappe!!!

Fra : Henrik Vest

Dato : 26-09-01 21:24

> Jeg søger noget nyere musik til afslapning efter et technorave.
P3 har søndag aften et program der hedder Chill Out ... mon ikke de,
ligesom andre af DR's programmer, offentligør deres spillelister ....??

Fra : Schiller

Dato : 26-09-01 21:59

"Clemme" <clemme44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg søger noget nyere musik til afslapning efter et technorave.

> [...]

Jeg har et dobbelt album med diverse kunstnere og pladen hedder:
Dream Sounds. Det er et album som blev udgivet for nogle år siden.
Den kan man slappe så meget af til at man faktisk falder i søvn.
Men Enya´s plader er såmen også fantastiske.
En anden kunstner er Johannes Wolkenwieder (tysker). Han laver musik
hvor at man hører harper , bække der løber , stille og rolige guitarer osv.
En god omgang falde i søvn musik.

Schiller

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 26-09-01 23:30

"Schiller" <schillerens@hotmailREMOVEME.com> wrote in message

> [...]
> En anden kunstner er Johannes Wolkenwieder (tysker). Han laver musik
> hvor at man hører harper , bække der løber , stille og rolige guitarer

Et andet forslag i samme vene kunne være noget blid, blid musik med
naturlyde, stille syntesizer og akustisk guitar - noget jeg kan anbefale.
Især Pushkar, der tilfældigvis er min far! :) Han fik en platinplade for sin
første, og mest kendte, Inner Harvest. Mange hjem har den, den bliver
spillet hos tandlæger for at berolige, til udstrækning efter aerobic, osv...
:) For at sige det som Schiller - En god omgang falde i søvn musik.
En lille sød historie: Min far spillede tit musik for mig da jeg var
spædbarn. Jeg blev så dejligt rolig. Han havde for sjov indspillet noget af
det på en spole-båndoptager, og kopieret det over på bånd. Det bånd gav han
til nogle venner, der havde et barn med kolik. Så snart de satte båndet på
holdt barnet op med at græde, og begyndte igen indtil de havde spolet båndet
tilbage. Det fortalte de ham, og han fik straks idéen at få det udgivet. Det
er den plade der idag har solgt platin.
Og nej, jeg siger det ikke for at få flere royalties til min far - han får
ikke en krone længere for hans gamle cd'er! Lousy rettigheder...
Han har iøvrigt set alle hans albums på Napster... go figure.

Jacob

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-09-01 09:18

> En anden kunstner er Johannes Wolkenwieder (tysker).

Er det ikke Andreas han hed til fornavn eller husker jeg forkert??

Henrik V

Fra : Hans Huttel

Dato : 27-09-01 15:14

Henrik Vest skrev:

> Er det ikke Andreas han hed til fornavn eller husker jeg forkert??

Og hed han ikke Andreas Vollenweider og kom fra Schweiz?

En hurtig søgning afslørede at manden har en hjemmeside på

http://www.avaf.com/

Og nej, det er ikke lige den slags musik jeg selv hører. Men jeg kan
huske navne.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Henrik Vest

Dato : 27-09-01 16:04

> Og hed han ikke Andreas Vollenweider og kom fra Schweiz?
He he .. jeg syntes nok efternavnet manglede et eller andet (eller er det
for sent at redde den i land? )

Fra : Schiller

Dato : 01-10-01 14:47

"Hans Huttel" <hans@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.avaf.com/
>
> Og nej, det er ikke lige den slags musik jeg selv hører. Men jeg kan

Maaan du har dælme ret Det er Andreas Vollenweider han hed.
Så lige forkert på de gamle vinyler.

Schiller

Fra : bonfils

Dato : 28-09-01 00:13

"Clemme" <clemme44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg søger noget nyere musik til afslapning efter et technorave.

Det var vist stort set det formål Massive Attack selv definerede, at deres
musik skulle bruges til.
Og jeg synes stadig, de er kongerne indenfor deres felt.
(Men det er selvfølgelig noget mere dystert end de mere new age agtige
forslag, der eller har været oppe og vende)
Et andet forslag kunne være "Buddha Bar" compilation cd'erne, der altid
indeholder lidt stille musik med etniske overtoner...

--
bonfils
http://bonfils.com

Fra : Lars Knudsen

Dato : 28-09-01 22:03

Clemme <clemme44@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9osukc$b9f$1@news.cybercity.dk...
> Jeg søger noget nyere musik til afslapning efter et technorave.

Get a hold of Chicane's første album 'Far from the maddening crowds' - helt
igennem unikt og alt for lækkert chill-out album...

/Lars

http://www.mp3.com/mindfly