Et kæmpekradsebræt Jubiiiie!
Fra : Christina K

Dato : 02-01-01 18:37

Hejsa

Jeg har lagt nogle billeder ind på dk.binaer af Askepots julegave!

Min kæreste har været så sød at selv lave et _kæmpekradsebræt_ til
vores 6 mdr. unge hunkat Askepot, som der hele tiden er gang i. Hun
elsker det og det bliver brugt flittigt, især vil hun gerne ligge oppe
på den øverste plade og regere hele stuen. Om morgenen skal hun lige ud
og hvæsse hendes klør og så tar hun flere ture op og ned og hen i sofaen
og så op igen

Jeg kan kun anbefale at få fat i sådan et gulv til loft kradsebræt, for
Askepot er virkeligt helt tosset med det og det er som om at hun føler
at det er hendes helt eget og det er det jo også! På et tidspunkt skulle
min kæreste lige udenfor og lave nogle rettelser på det og så sad hun i
vindueskarmen hele tiden og så på det *GG* Han skulle ihvertifald ikke
tage hendes kradsebræt......

Gå ind og se billederne og så se lige et pragteksemplar af en kat *GG*

Med venlig hilsen Christina

PS: Hvis der er nogle der gerne vil have nogle tips til hvordan man selv
laver det, så skal jeg prøve at se om jeg kan tvinge det ud af min
kæreste

Fra : Fie & Christian

Dato : 02-01-01 19:20

Hej Christina

Ja, et kradsetræ fra gulv til loft var også et stort hit hos Tilde og Tulle!
Tilde er dog ikke så vild med højder, så indtil videre regerer Tulle "træet"
som en anden diktator *G*.

Selv idéen med at hvæse kløer i træet er dog forbipasseret deres hoveder!
Det lille kradsetræ, fra de var killinger, bliver brugt til dét formål og
det store til at lege i og kigge ned på deres oppassere fra!

Hilsen
Fie

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 02-01-01 20:08

Hej Christina
Øv, jeg kan heller ikke finde billederne i dk.binaer

Joan

Christina K <christinak@adr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Gko46.1475$CQ5.66509@news101.telia.com...

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 02-01-01 20:44

Hej igen
Wow, nu har jeg set det *S* Lur mig om Askepot ikke har julelys i øjnene
Flot!

Joan

Fra : Kate

Dato : 04-01-01 20:48

Hej Christina

Jeg er imponeret over at det er hjemmelavet, det gættede jeg ikke på da
jeg så det. Askepot er en fin mis, hun ligner Oliwer temmeligt meget
Kradsebrættet her er også et hit, men af en eller anden grund bruger de
alle tre det lille gulv kradsebræt som står i soveværelset til at hvæsse
klør i. Gulv til loft brættet bruges dog mest af drengene.
Jeg synes at kunne se på billederne at Askepot er glad for sin julegave.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Gidde

Dato : 04-01-01 23:02

Hej Christina
ØV, jeg kan altså bare ikke finde billederne!!! Er det mig der er
sløv....det er vel på NG'en dk.binaer du har lagt dem ik? Hvad hedder tråden
og hvilken dato?
Mvh. Gitte

Fra : Sara

Dato : 05-01-01 04:13

"Gidde" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message
> [...]
> ØV, jeg kan altså bare ikke finde billederne!!! Er det mig der er
> sløv....det er vel på NG'en dk.binaer du har lagt dem ik? Hvad hedder

Saa er jeg ikke den eneste. Har downloadet og downloadet fra Sunsite men kan
ikke finde det.

--
Sara - Censored, but not silenced.
http://crunchblogger.tripod.com

Fra : Denise

Dato : 05-01-01 10:35

Hej Sara
Jeg har også mailet billederne til dig, jeg håber det er ok, både aht til
dig men også til Christina, for det var jo sådan set ikke mine billeder.
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 05-01-01 08:18

Hej Christina
Det er godt nok en dygtig kæreste du har, det er rigtig flot.
Til Gitte og Sara: Det hedder Askepots julegave og er fra 2.1.01 1747.
Denise

Fra : Gidde

Dato : 05-01-01 08:52

Hej Denise
Tak skal du have. Men jeg kan stadig ikke finde billederne...ifølge vores
computer har der slet ikke været sendt nogen besked kl. 17.47...og der findes
ingen beskeder med titlen Askepots julegave...så øv, der er nok noget galt med
instillingerne her, forbindelsen eller noget andet teknisk...desværre.....
Mvh. Gitte

Fra : Denise

Dato : 05-01-01 09:25

Hej
Ja, så kan jeg kun komme i tanke om, at det må være jeres udbydder Sunsite.
Men jeg kan da hurtigt maile dem til dig, hvis i ikke får løst problemet.
Hilsen Denise

Fra : Gidde

Dato : 05-01-01 10:09

Hej Denise
Det ville bare være guld, hvis du vil maile mig billederne Tusind tak
Jeg tror nemlig det kan vare en del tid, før problemet blir løst......
Mvh. Gitte

Fra : Denise

Dato : 05-01-01 10:26

Hej
Så skulle de være sendt
Denise

Fra : Sara

Dato : 05-01-01 10:42

"Denise" <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote in message
> Hej
> Så skulle de være sendt
> Denise

Mange tak herfra. Ser ud som et rigtigt godt klatre trae. Mine to ville
vaere henrykte :)

Sara

Fra : Gidde

Dato : 05-01-01 10:43

Hej Denise
Tusind tak skal du ha'. Jeg sidder og kigger dem nu....
Mvh. Gitte

Fra : Kate

Dato : 06-01-01 03:50

Hej Gitte

Det at du ikke ku' se billederne i binaer-gruppen har sandsynligvis
meget at gøre med Sunsite. Jeg kommer i en anden binaer-gruppen næsten
dagligt og der klager alle fra sunsite over at indlæggene otest er der
lige over et døgn, nogle gange kortere tid. Jeg tror at de har lige lidt
nok plads på deres server og når der så kommer mange og store filer så
sletter den dem.

Fra : TL

Dato : 06-01-01 09:27

On Fri, 5 Jan 2001 08:17:51 +0100, "Denise"
<Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> wrote:

>Til Gitte og Sara: Det hedder Askepots julegave og er fra 2.1.01 1747.
>Denise
Jeg kan ikke se den i binaer.dk og søgning på
http://www.deja.com/usenet/ gav ikke noget. Er der en, der vil poste
billedet igen?

--
Venlig hilsen
TL

Fra : N/A

Dato : 05-01-01 10:57

Fra : Gidde

Dato : 05-01-01 10:57

Og, hvor er Askepot dog smuk i tegningerne...og sikke nogle flotte klare store
gule øjne....
Mvh. Gitte...og Laban

Fra : Christina K

Dato : 06-01-01 12:15

Hej

Tak for de smukke ord! Askepot er ikke til at skyde igennem her for
tiden. Vi var ved dyrlægen i torsdags for at få taget stingene fra
hendes sterialisation og da han så hende sagde han "Ej, det var da nok
en flot kat og sikke nogle fine aftegninger" Så Askepot er ved at få
model-tendenser, hun kan bare det hele *GG*

Hun er rigtig glad for hendes kradsebræt, det bliver brugt meget, især
til at holde udkig. Det er sisal-gulvtæppe som normalt koster 180
kr/kvm2, men vi fik en god stor rest til 50 kr.!!(Ans tæppelager) Så det
var jo bare alletiders. I starten var det meningen at vi også ville have
brugt sisal-reb, men vi regnede ud at det ville blive for dyrt (over 700
kr. bare for reb) Så det kan godt betale sig at finde en gulvtæppe rest
et sted.

Jeg beklager meget at der har været problemer med at finde billederne,
men jeg håber at alle har fået et kig på dem. Overskriften hedder
Askepots julegave og er fra den 2/1, en anden gang så skal jeg nok kalde
filerne det samme

Mvh/ Christina

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A559A75.385E6938@hum.auc.dk...

Fra : Jette & Mikael

Dato : 05-01-01 16:46

Hej Christina

Hvor meget har det kostet for jer at lave kradsetræet selv, og hvilke
materialer har i brugt?

mvh Jette

Fra : Christina K

Dato : 06-01-01 12:27

> Hej Christina
>
> Hvor meget har det kostet for jer at lave kradsetræet selv, og hvilke
> materialer har i brugt?
>
> mvh Jette

Hej Jette

Det har ca. kostet 300 kr. at lave, men så har vi også en del blåt plys
i overskud. Derudover så har vi jo brugt ting vi havde i forvejen.

Til selve stammen har vi brugt et 100x100 mm bræt 1,8 m højt, til
udsatserne og foden har vi brugt spånplader belagt med blød gulvtæppe og
udover igen blåt plys. Til at holde udsatserne er der brugt bukkejern og
til at holde gulvtæppet på plads er brugt klammer.

Jeg håber at det har givet jer inspiration til at gå igang, jeres misser
vil elske det

Mvh/ Christina

Fra : Jette & Mikael

Dato : 09-01-01 22:09

Hej Christina

Tak for tallene!!! Vi havde snakket om at købe et til vores misser, men det
billigste vi kunne finde koster 700 kr. og det er lidt mange penge at tage
ud af en SU, så det er da noget billigere at lave det selv - så vi må i
gang..... Endnu engang tak for tip'et.

Mvh Jette