En Admin side
Fra : Codeman

Dato : 26-09-01 15:36

Jeg vil lave en admin side der skal administrere en liste over brugere der
er gemt i en MySQL DB....
Jeg har lavet en add member funktion, og den virker.. men jeg vil også adde
en REDIGÉR og REMOVE funktion.
Mit problem er så hvordan jeg lister folk til edit så deres info eks.
udfylder en form magen til add, og jeg så bare bruger en edit kommando...
jeg kan ligeledes ikke helt finde ud af hvordan jeg skal kunne lave et
"select" system der vælger hvilket medlem jeg vil remove eller edit i
På forhånd tak for hjælpen ...

Med Venlig Hilsen
Codeman

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 26-09-01 17:52

"Codeman" <CodemanNOSPAM@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mit problem er så hvordan jeg lister folk til edit så deres info eks.
> udfylder en form magen til add, og jeg så bare bruger en edit kommando...

Du læser bare brugerdata ind i formen:

<?php
mysql_query("SELECT brugernavn FROM bruger_db WHERE id=$id");
$brugernavn = $row[0];
?>

<input type="text" ............. value="<?=$brugernavn;?>"

Når du så har rettet i dataerne, opdatere du din tabel med UPDATE - se mere
www.mysql.com

> jeg kan ligeledes ikke helt finde ud af hvordan jeg skal kunne lave et
> "select" system der vælger hvilket medlem jeg vil remove eller edit i

Når du kender brugerens "id" bruger du "DELETE FROM bruger_db WHERE
id=$id" - se mere på www.mysql.com

Ovenstående er taget frit fra en dårlig hukommelse Prøv dig lidt frem.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk