E-mail som SMS
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-09-01 15:20

Hvordan sender man en e-mail til en mobiltelefon ?

Jeg vil gerne kunne sende en besked til fx. 5 mobiltelefoner på een gang
?

Jeg har Orange og på deres site kan jeg ikke finde nogle informationer.

--
Ciao Jesper )

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-01 15:46

Wed, 26 Sep 2001 16:20:13 +0200, skrev jesper@gylling.net
(Jesper Haaber Gylling):

>Hvordan sender man en e-mail til en mobiltelefon ?

Er det noget, du ønsker skal kunne foregå fra din hjemmeside?
siden du spørger her.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-09-01 16:26

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> (Jesper Haaber Gylling):

> Er det noget, du ønsker skal kunne foregå fra din hjemmeside?

Ja.

--
Ciao Jesper )

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 26-09-01 17:11

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> ?
>
> Jeg har Orange og på deres site kan jeg ikke finde nogle informationer.

Jeg antager at når du har Orange betyder det du har adgang til nogle CGI
scripts. Prøv at spørg i

> Ciao Jesper )

/Kasper
<http://kyndsberg.dk/>

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-09-01 18:30

Wed, 26 Sep 2001 18:10:38 +0200, skrev "Kasper Kyndsberg"
<nospam@kyndsberg.dk>:

>Jeg antager at når du har Orange betyder det du har adgang til nogle CGI
>scripts.

Nej, man kan ikke bruge cgi hos Orange, hvis siden ligger der, ej
heller tilbyder de nogen færdige cgiscripts.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 26-09-01 21:00

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> Nej, man kan ikke bruge cgi hos Orange, hvis siden ligger der, ej
> heller tilbyder de nogen færdige cgiscripts.

Jeg har ikke formuleret mig ordentligt. Sitet ligger ikke hos Orange,
men min mobiltelefon er fra Orange.

Sitet ligger hos Avalonia, men i pricippet kunne det ligge hvor som
helst.

Det jeg gerne vil eksperimentere med, er at når jeg sender en e-mail til
fx. 5 forskellige mobiltelefoner, som SMS, så modtager alle den samme
besked.

Ligesom når jeg får en mail fra Mobilix om at nu har de skiftet navn til
Orange - jeg formoder at de kun har sendt een besked til samtlige
kunder.

Hvis man nu skulle send en besked til mobilnummer 66 666 666 hos Orange,
skriver man så 66666666@sms.orange.dk eller hvad ?

--
Ciao Jesper )

Fra : Lars Hørmann

Dato : 26-09-01 21:17

> skriver man så 66666666@sms.orange.dk

ja eller også er det forsat 66666666@sms.mobilix.dk !
- men det løser ikke dit problem - du bliver muligvis nødt til at bruge
noget ASP - se evt. i tutorials på html.dk for at få lidt inspiration!
Du får brug for et script som kan håndtere de forskellige numre du ønsker at
sende til, hvis du ønsker det skal kunne gøres fra sitet!

Evt. prøv at beskrive din idé nærmere!

Venligst Lars Hørmann

Fra : Lars Hørmann

Dato : 26-09-01 21:28

> noget ASP - se evt. i tutorials på html.dk for at få lidt inspiration!
Jeg mente scripts/ASP-scripts på html.dk

Lars Hørmann

Fra : Jake

Dato : 27-09-01 10:14

"Lars Hørmann" <hoermann@sol.dk> wrote in message

> ja eller også er det forsat 66666666@sms.mobilix.dk !
<snip>
Det virker ihvertfald også med 66666666@sms.orangedk.com

-Jake

Fra : Morten Tovborg

Dato : 27-09-01 08:27

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvordan sender man en e-mail til en mobiltelefon ?
>
> Jeg vil gerne kunne sende en besked til fx. 5 mobiltelefoner på een gang

Der findes flere gratis services du kan klistre ind på din side. Den jeg har
brugt har dog kun et nummer af gangen, men andre kan muligvis det du søger,
så du bruger deres sites og scripts.
http://www.sendsms.dk/eksternformular.asp

Morten

Fra : Morten Tovborg

Dato : 27-09-01 09:20

Morten Tovborg wrote:

> [...]
> brugt har dog kun et nummer af gangen, men andre kan muligvis det du søger,

Denne her kan bruges tror jeg. Opret en gruppe og send sidenhen din sms til dit
gruppealias (via internet eller mobil) og vupti...
http://www.capeabilities.com/gruppesms/default.htm

Morten