forsikring af katten
Fra : Gidde

Dato : 02-01-01 13:32

Hejsa
Den bedre halvdel og jeg har diskuteret at få Laban forsikret - altså
sådan en forsikring i tilfælde af sygdom osv. - og nu kunne vi så godt
tænke os at høre andres erfaringer med den slags. Hvilke
katteforsikringer hos hvilke forsikringsselskaber vil I anbefale?
Hvornår og hvad dækker de?
Hvor stor er selvrisikoen?
Hvad er prisen ca. pr. anno?
Vores Laban-opsparingskonto vokser da støt, men det vil jo nok tage et
år eller to, før den vil kunne dække de større dyrlægeregninger,som man
trods alt risikerer engang vil banke på hos en også.
Mvh. Gitte

Fra : Helle.K

Dato : 02-01-01 16:49

de eneste jeg kender der forsikrer katte er Dyrekassen Danmark...

prøv at kigge på deres hjemmeside.. http://dyrekassen.dk/

Hilsen Helle.K

Fra : Dorthe P. Lahrmann

Dato : 02-01-01 16:59

Hej, har selv diskuteret emnet blandt venner med erfaringer, og dommen var
enstemmig: det er langt at foretrække at have en "katteopsparing" som I jo
allerede har, da der er alt for mange undtagelser og beløbsgrænser i
dyreforsikringerne. Blot en mening herfra *smil*.
Dorthe

Gidde skriver:

Fra : Gidde

Dato : 02-01-01 17:03

Hejsa
Hm...Dyrekassen DK var også den eneste jeg kunne finde på Nettet, og jeg har
bestilt materiale derfra.....
Jo, det virker som om der er tusind undtagelser osv. i forsikringsordningerne
- det er åbenbart et generelt fænomen, når det gælder forsikringer - men på
den anden side, så dækker de vel, hvis katten uforskyldt bliver syg eller
kommer til skade....har I erfaringer med hvor slemme forsikringsselskabet er
hvad disse undtagelser angår?
Mange hilsner Gitte

Fra : Ole Palmhøj

Dato : 02-01-01 19:37

Dahlberg Assurance tegner også en katteforsikring. Dækning og priser er
meget lig Dyrekassens. Vi har tidligere haft forsikring hos Dahlberg, og det
har aldrig givet problemer. Udbetaling uden nogen former for bøvl.
Efter flere år uden forsikringer har vi nu tegnet nogle stykker i
Dyrekassen, valgt fordi de angiveligt arbejder tæt sammen med dyrlægerne
samt på anbefaling fra vores dyrlæge.
Opsparing på en kattekonto er skam også udmærket, men kræver jo at katten
"venter" med at blive syg, til der er tilstrækkelig dækning. Pludselig
tilskadekomst eller sygdom kan jo ramme katte i alle aldre, og med evt.
indlæggelse og operation kan man nemt risikere at skulle slippe 4-6000kr.,
så jeg synes nu, at en forsikring giver en vis tryghed.
Ole Palmhøj
Dark Moon Abyssiniere
http://home.worldonline.dk/~darkmoon

Fra : Christina K

Dato : 02-01-01 17:02

Hejsa

Jeg sidder med Dyrekassen Danmarks brochure og den årlige præmie er 577
kr., selvrisikoen er også 577 kr. og max. erstatningssum pr. år er 8.128
kr. Hvis man er medlem af Kattens Værn el. Dyenes beskyttelse får man
26% rabat!!

Håber det kunne hjælpe

Mvh/ Christina og Askepot

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A51CB7A.5A9EA9D9@hum.auc.dk...

Fra : Gidde

Dato : 02-01-01 17:05

Hej Christina
Ja, sammenlignet med de svenske katteforsikringer er det jo ikke vildt
imponerende, synes jeg....ok. 26% rabat er så til gengæld en ganske pæn
rabat at tilbyde...
Pyh...jeg er godt nok i tvivl
Mvh. Gitte

Fra : Christina K

Dato : 02-01-01 18:20

Hej igen Gidde

Jeg har valgt ikke at forsikre min misser, fordi jeg har en sund, rask,
vacineret og neutraliseret kat som lever inde og ikke kommer ud i den
farlige trafik eller begiver sig ud i vilde slagsmål. Så jeg er kommet
til den beslutning at sandsynligheden for at hun skulle blive syg ikke
er så stor, selvom man selvfølgelig aldrig kan vide sig sikker..... Hvis
hun alligevel skulle blive alvorligt syg (7-9-13) så vil jeg jo
selvfølgelig gøre alt koste hvad det skal!

Men det er noget man skal gøre op med sig selv, for hvis man skulle være
uheldig så kan det jo løbe op i mange penge.

Håber du finder ud af noget.

PS: hvilken slags kat er Laban??

Mvh Christina

Gidde <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A51FD5E.EE032E2C@hum.auc.dk...

Fra : Gidde

Dato : 02-01-01 20:09

Hej Christina
Laban er en 2,5 år gammel huskat, kastrat og han lever som 100% indekat.
Dvs. jeg overvejer stadig at købe sele, så han ca. en gang dagligt kan få en
lille lufter i haven.
Han blev for nylig øremærket (for en sikkerheds skyld), og ved samme
lejlighed fik han et generelt sundhedstjek (alt ok, bortset fra vægten, som
nu er på vej ned v.h.a. foderskifte og mere motion).
Umiddelbart er der jo ikke den store risiko for sygdom.....men på den anden
side, så vil jeg også nødig stå med en regning på fx 4000-7000 kr, og så
skulle ud og tage et lån for det, hvis en forsikring ville kunne klare det i
en akut situation. I øjeblikket ryger der ca. 100-200 kr. ind på hans konto
hver måned, men på den måde vil det jo tage en del år, før jeg kan klare en
stor regning uden afdragsordning, lån i banken eller lignende (er på SU). I
øjeblikket hælder jeg mest til en forsikring.......

Mvh. Gitte

Fra : Kate

Dato : 04-01-01 20:48

Hej Gitte

Godt nok er det mange år siden jeg holdt op med at betale til en
forsikring, men da Sofie og Johan var udekatte havde det hver en
forsikring. Lige da jeg flyttede hertil blev Johan slemt forbidt og det
krævede en del behandling fra dyrlægen. Jeg husker at jeg aldrig havde
problemer med at få pengene fra forsikringen. Senere lod jeg kattene
blive indekatte og holdt derfor op med at ha' forsikring på dem. De er
nu 10 år gammle og har heldigvis aldrig fejlet noget. Det eneste de har
kostet mig er de årlige vaccinationer og to gange tandrens for Sofies
vedkommende. Desværre kan jeg ikke være til mere hjælp, men ville bare
fortælle at jeg aldrig havde problemer med det forsikringsselskab
kattene var forsikret i..........
Jeg fandt lige papirerne fra dengang, det viser sig at det var igennem
Kattens Værn jeg havde forsikringen, men at det åbenbart var Dahlbergs
Assurance der var forsikringsselskabet. Policen er fra 1991 så jeg tror
beløbene er meget forældede
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-01-01 22:01

> Den bedre halvdel og jeg har diskuteret at få Laban forsikret - altså
> sådan en forsikring i tilfælde af sygdom osv. - og nu kunne vi så godt
> tænke os at høre andres erfaringer med den slags.

Min dyrlæge fraråder at forsikre katten. Begrundelsen var, at når den får
ordentlig foder og man i øvrigt får den vaccineret, så vil det over en 10
årig periode ikke kunne svare sig. Det er kun, hvis man ikke kan overskue at
skulle af med penge til en operation sådan lige pludseligt, at man skal
forsikre sig. Og som nævnt i de andre indlæg, er der alt for mange
undtagelser og forudsætninger.

Min Buller skal i øvrigt opereres så snart vi får den endelige dom fra
dyrlægen. Det er en kompliceret hofteoperation, som vil løbe op i 3-4000
kr., så det er altså niveauet, hvis det går rigtigt galt.

Mvh Maria

Fra : Gidde

Dato : 09-01-01 15:02

Hej igen
Ved gennegang af div. papirer er det gået op for mig, ....at jeg må ha en
elendig hukommelse...
at jeg faktisk har modtaget en oversigt over forsikringer og selskaber som
forsikrer katte...Ja, der er ligefrem en sammenligningsliste over de
forskellige forsikringsmuligheder, udarbejdet af Aalborg Dyrehospital
januar 2000 (satserne kan have ændret sig)....
Dahlberg Assurance har fx en helårlig forsikringspræmie på 480,00 kr årligt
(hvis den ikke har ændret sig siden 1. jan 2000) erstatningsmax pr kat
8500,00 kr og selvrisikoen på alle skader er på 500 kr. Den er noget
billigere end Dyrekassens tilbud, hvor tandbehandling som følge af
tilskadekomst dog til gengæld dækkes..... jaja, der bliver en del afvejning
for og imod, før jeg beslutter mig.
Jeg vil hurtigst muligt scanne listen ind, og lægge den ud på den
hjemmeside for Laban, som er undervejs. Det kan tage et par dage (eller i
værste fald mere)...men jeg lægger et link her på NG'en så snart
sammenligningslisten kan ses.
Mvh. Gitte

Fra : Gidde

Dato : 09-01-01 15:03

Lidt pinligt at glemme papirerne, for jeg fik dem faktisk af Kattens Værn da
jeg hentede Laban....
Gitte

Fra : Gidde

Dato : 09-01-01 15:11

Gud, jeg må være søvnig eller lettere distræt....der er jo stadig kun to
forsikringsmuligheder for katte, for de andre forsikringer på listen er for
hunde....der er altså Dyrekassen DK og så ellers Dahlberg Assurance.
suk...
Gitte

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 14:59

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-01-01 14:59

d. 09/01/01 15:11 skrev Gidde på gjlo98@hum.auc.dk i artiklen
3A5B1C26.9CC78BBD@hum.auc.dk:

> [...]
> forsikringsmuligheder for katte, for de andre forsikringer på listen er for
> hunde....der er altså Dyrekassen DK og så ellers Dahlberg Assurance.

Hej Gitte

I følge "Dansk Siameser Og Orientaler Ring"s blad fra juni 2000 er der endnu
en mulighed - Hundesygekassen Danmark. (Selv om navnet ikke lyder som noget
for katte ) Der står "forsikringen kan tegnes for alle raske katte under
6 år og udløber normalt v. 12 år, men kan forlænges til 14"....
Derudover nævner de Dahlberg Assurance og Dyrekassen Danmark (Provinzial).

Mange hilsner
Ann R

Fra : Gidde

Dato : 10-01-01 15:40

Hej Ann
Tak skal du have. Jeg har ellers netop i dag været på posthuset og betale for en
katteforsikring hos Dahlberg Assurance + medlemsskab hos KV (man kunne betale
begge dele via samme girokort, så det var så nærliggende også at blive medlem)

Jeg vil dog alligevel undersøge den tredje mulighed, som vist ikke er med på den
oversigt jeg modtog, for om et år skal forsikringen jo fornys, og det kunne jo
være at Hundesygekassen Danmark havde et mere fordelagtigt tilbud.
Mvh. Gitte