kattepasning i hjemmet
Fra : Gidde

Dato : 30-12-00 15:20

Hejsa allesammen
Så er julen overstået og tilbage er blot nytåret, som formentlig her vil
blive fejret med influensa og hjemmehygge. Vi besøgte familien 4 døgn i
juledagene, og ville ikke udsætte Laban for togtur (5 timer) + to
familier.
Laban blev passet hjemme i lejligheden af et nystartet
kattepasningsfirma, som vi er så heldige at have her i Aalborg, og jeg
må sige det er gået over al forventning. Kattepasseren fodrer, ordner
bakke og kæler/leger 15-20 min. morgen og aften, og det lader altså til,
at Laban har været godt tilpas med det. Han har naturligvis savnet
kontakt, for han er jo vandt til at jeg er hjemme stort set hele tiden
hver dag, men jeg tror ferie med vore familier ville have været som at
kaste en bombe hos ham, når han nu var ved at falde til!
Laban virker faktisk mere harmonisk og kælen nu, end han gjorde før vore
4 dages ferie. Han er kælen (uden at kradse og bide pludseligt) ud over
det normale, legesyg som før men ganske anderledes afslappet. Han havde
en tendens til altid at være på vagt...halen var næsten aldrig helt i
ro, men nu virker han bare som om han er faldet helt til. Vi har
diskuteret om det kan være fordi han nu med sikkerhed ved, at
lejligheden er hans nu ... også når vi ikke er der. Og han ved, at vi
kommer hjem til ham...også når der går nogle dage... ? Kan det være
sådan noget?
Pasningen har i alt fald været god, og for aldre Aalborggensiske
katteejere kan det måske være interessant at se firmaets hjemmeside
(http://www.felixcare.dk/).
Nytårshilsner Gitte og Labbe

Fra : Kate

Dato : 31-12-00 02:22

Hej Gitte

Det er dejligt at Laban kunne li' sin sitter. Jeg er så heldig at ha' en
god veninde, som har en enkelt kat, så vi bytter pasning. Jeg passer
altid hendes i julen fordi hendes familie bor lidt langt væk, men min
familie samles altid her i nærheden. Når jeg så ta'r til Jylland på
andre tider af året har jeg hende som sitter. En rigtig god ordning.
Den sitter, der kom til Laban, havde i talt med hende først eler hvordan
foregår den slags?
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Gidde

Dato : 31-12-00 10:00

Hej Kate
Jeg kontaktede sitteren, en yngre mand, pr. email - fra hans website, og så
mødte jeg ham desuden da jeg afleverede nøgle til ham. Han har i mange år
arbejdet i en af byens dyrehandler, så der var også mulighed for at møde ham
der. I første omgang, efter nogen email-kontakt, sendte han et skema jeg
skulle udfylde med dyrlæge, telefonnumre han kunne kontakte os på i julen,
fodertype og mængde, kattens særlige vaner etc. Det skulle så udfyldes og
sendes til ham, og den dag jeg afleverede nøgle, havde jeg jo så mulighed
for både at remse de tusind ting han skulle tage hensyn til op og samtidig
vurdere ham. Jeg var dog ikke i tvivl om, at han nok skulle tage sig godt af
Laban......han er et rigtig kattemenneske, tror jeg!
Jeg regner også med at finde en pasningsordning med bekendte, i de
weekender, hvor både jeg og kæresten vil hjem til familien. Men i ferier og
helligdage er der en tendens til, at hele vores bekendtskabskreds rejser
herfra, eftersom de fleste er studerende, der blot mellemlander i Aalborg
nogle år. Da synes jeg så det er betryggende at kunne leje en katsitter
(hans kæreste afløser, hvis han bliver syg), især nu da jeg ved at Laban
kunne li ham.
Man kunne naturligvis være nervøs ved at lade en fremmed ind i sit hjem, men
her har vi jo både adresse, navn, kontonummer osv. på ham, så det var vi nu
slet ikke. Det var også rart at vide at det var een, som har haft kat i
mange år, der passede Labbe i tilfælde af sygdom eller lignende (han fik
fuldmagt til at bringe Laban til dyrlægen for vores regning, hvis der skete
noget). Jeg håber virkelig denne pasningsmulighed breder sig, for der må da
også være en del mennesker med meget lille bekendtskabskreds som mangler en
passer ind imellem. Ensomme ældre, folk der bare ikke kender nogen der
holder af katte eller blot folk som mig, der holder ferie når alle andre
også rejserr bort Og dyrt er det jo egentlig heller ikke, når man tager
i betragtning at sitteren kommer to gange dagligt.
Glade nytårshilsner Laban og Gitte

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 21:54

Fra : Preben Kittelmann

Dato : 02-01-01 21:54

On Mon, 1 Jan 2001 21:45:12 +0100, "JANNIE SØRENSEN"
<jannie.s@get2net.dk> wrote:

>Jeg kiggede lige på hjemmesiden *uff* det er da en hamper pris... Kunne du
>evt. ikke få en god ven til at passe katten derhjemme mens du er væk (som
>kommer fori og fodrer og nusser?)...
>
>Jannie

Når man tænker på, at det samlede tidsforbrug meget let løber op på en
time (2 besøg om dagen) , er det vel ikke så urimeligt.
Også når man tænker på, at det er et alternativ til internat - og man
får checket, om ens hjem (også) har det godt.
--
m.v.h.
Preben