Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Radiostyret fjernudløser
Fra : Per Madsen

Dato : 26-09-01 11:49

Er det bare mig, der synes at det kunne være
fint, at opstille kameraet f.eks. nær dyrenes
tilholdsteder i naturen, og så sidde i skjul med
en radiostyret fjernbetjening?

Jeg er klar over, at nogle kameraer tilbyder
IR fjernbetjening, men de kræver så vidt jeg
ved frit udsyn, og virker vist kun fra forsiden
af kameraet.

mhv
-Per

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 26-09-01 13:40

"Per Madsen" <per_madsen@pmlotto.dk> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig, der synes at det kunne være
> fint, at opstille kameraet f.eks. nær dyrenes
> tilholdsteder i naturen, og så sidde i skjul med
> en radiostyret fjernbetjening?

Jeg ved ikke om det findes med radiostyret udløsning, men jeg har før set et
lignende system blive brugt med bevægelsescensor, således at når et dyr
passerede foran kameraet, gik det igang med at tage billeder. Men det er
vist nok noget temmligt prof., meget dyrt grej.

--
// Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Fra : Henrik Boegh

Dato : 26-09-01 16:01

Per Madsen told the rest of dk.fritid.foto:

[...]

> Jeg er klar over, at nogle kameraer tilbyder
> IR fjernbetjening, men de kræver så vidt jeg
> ved frit udsyn, og virker vist kun fra forsiden
> af kameraet.

Dette kunne så afhjælpes med en IR-repeater. Disse fåes trådløse og
batteridrevet. Dem jeg har set rækker ca. 25 m. Det var hos Clas Ohlson i
Malmö, Sverige.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Jens M. Jakobsen

Dato : 26-09-01 21:55

Per Madsen <per_madsen@pmlotto.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb1b37a$0$4788$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Er det bare mig, der synes at det kunne være
> fint, at opstille kameraet f.eks. nær dyrenes
> tilholdsteder i naturen, og så sidde i skjul med
> en radiostyret fjernbetjening?

Nej, den er skam udmærket - jeg har haft sådan en dims i ca. 21 år. Fabrikat
Sankyo, består af seperat Transmitter og Reciever, operer i 27 Mhz området,
rækkevide ca. 100 m.

mvh
Jens