hjælp alger
Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-09-01 08:26

hej alle sammen,

har lige købt en brugt balje med indhold

men alge mængden fordobles hver dag, hvad skal jeg gøre, jeg har ikke
lyst til at forstyrre mine små fisk hver dag for at fiske alger op,
hvad kan jeg gøre?

de har lys fra 7-21 med 1 rør i en 54L balje

vandet har fået tilsat lidt aquasafe for at beskytte fiskene mod den
hårde flytning, samme hjem, nyt vand.

hvad kan/skal jeg gøre???

Mvh.
Jesper

Fra : Peter Jensen

Dato : 26-09-01 10:08

"Jesper Bohmann" <maredk@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad kan jeg gøre?
>
> de har lys fra 7-21 med 1 rør i en 54L balje

Sæt din lystid ned... 11-21

Og få fat i nogle algeæder jeg kan ikke lige huske navnet på mine, men det
finder jeg lige ud af senere

/Peter

Fra : Henrik Schwarz

Dato : 26-09-01 15:21

Flying fox er algeædere

Fra : Steen Suder

Dato : 26-09-01 18:03

Henrik Schwarz wrote:

> Flying fox er algeædere

.... men det er ikke dem, der er interessante. Anskaf nogle Siamesiske
Algeædere i stedet.

Et billede:
http://www.akva-net.subnet.dk/siamalge.htm

Noget om de to:
http://www.thekrib.com/Fish/Algae-Eaters/

--
Steen Suder "We reject kings, presidents and voting.
http://www.suder.dk/ We believe in rough consensus and running

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-09-01 18:07

Yep, dem har jeg allerede nogle af, men de kan ikke følge med så
hurtigt som de gror lige nu

Fra : ole larsen

Dato : 26-09-01 18:26

Henrik Schwarz skrev i meddelelsen <9osobe$2qkd$1@news.cybercity.dk>...
>Flying fox er algeædere
Og lidt stor for 54 L hvor der er fisk i forvejen. Derimod er 14 timers lys
i overkanten. Prøv med kun
10. Og så lidt flere oplysninger, evt.
Ole